HEAL DSpace

Διερεύνηση τοπικού λυγισμού κυλινδρικών κελυφών και υπόγειων αγωγών

Αποθετήριο DSpace/Manakin

Εμφάνιση απλής εγγραφής

dc.contributor.author Καρβέλης, Άγγελος el
dc.contributor.author Karvelis, Angelos en
dc.date.accessioned 2015-08-31T10:15:07Z
dc.date.available 2015-08-31T10:15:07Z
dc.date.issued 2015-08-31
dc.identifier.uri https://dspace.lib.ntua.gr/xmlui/handle/123456789/41129
dc.identifier.uri http://dx.doi.org/10.26240/heal.ntua.10284
dc.rights Default License
dc.subject Τοπικός λυγισμός el
dc.subject Κυλινδρικά κελύφη el
dc.subject Αξονοσυμμετρική ιδιομορφή λυγισμού el
dc.subject Οβαλοποίηση el
dc.subject Φαινόμενο Brazier en
dc.title Διερεύνηση τοπικού λυγισμού κυλινδρικών κελυφών και υπόγειων αγωγών el
heal.type bachelorThesis
heal.classification Μεταλλικές κατασκευές el
heal.access free
heal.recordProvider ntua el
heal.publicationDate 2015
heal.abstract Στην παρούσα διπλωματική εργασία μελετάται η φέρουσα ικανότητα κυλινδρικών κελυφών, υπό αξονική θλιπτική φόρτιση και καθαρή ροπή κάμψεως λόγω των οποίων αναπτύσσεται τοπικός λυγισμός στο τοίχωμα του αγωγού. Η διερεύνηση αυτή αποτελεί ένα καθοριστικό βήμα για τη μελέτη του τοπικού λυγισμού υπόγειων μεταλλικών αγωγών μεταφοράς καυσίμων υποκείμενων σε ενεργοποίση σεισμικού ρήγματος. Στο πρώτο κεφάλαιο παρουσιάζεται μια συνοπτική εισαγωγή στην καταπόνηση υπόγειων αγωγών καυσίμων λόγω ενεργοποίησης σεισμικού ρήγματος από το οποίο διέρχονται. Περιγράφονται, επίσης, για τον αγωγό τα είδη των σεισμικών καταπονήσεων, οι επιβαλλόμενες φορτίσεις αλλά και η επιρροή τους στη φέρουσα ικανότητα των αγωγών. Ακόμα, παρατίθενται οι κανονιστικές προβλέψεις έναντι του τοπικού λυγισμού σύμφωνα με τον Ευρωκώδικα και τον ASCE-ALA. Στο δεύτερο κεφάλαιο, μελετώνται κυλινδρικά κελύφη καταπονούμενα από κεντρική αξονική θλιπτική δύναμη μέσω αναλυτικής και αριθμητικής προσέγγισης μέσω μη γραμμικών αναλύσεων, των οποίων τα αποτελέσματα συγκρίνονται. Στο τρίτο κεφάλαιο, πραγματοποιείται αριθμητική διερεύνηση κυλινδρικών κελυφών υπό ροπή κάμψεως. Επιπροσθέτως, εξετάζεται η επιρροή του μήκους του κυλίνδρου στην ανάπτυξη της ωοειδούς παραμόρφωσης της διατομής του αγωγού αλλά και η αντίστοιχη μείωση της φέρουσας ικανότητας λόγω του αναπτυσσόμενου τοπικού λυγισμού στο τοίχωμα του, αναδεικνύοντας σε όλες τις περιπτώσεις τη μη γραμμική συμπεριφορά του κυλίνδρου. Στο τέταρτο κεφάλαιο, εξετάζεται η επιρροή του πάχους του αγωγού στο κρίσιμο φορτίο λυγισμού και στις αναπτυσσόμενες διαμήκεις παραμορφώσεις για τον αγωγό υπό καθαρή ροπή κάμψεως. Πέραν τούτου μελετάται η επιρροή του εδάφους οριακό φορτίο λυγισμού για τον κύλινδρο υπό κεντρική αξονική θλιπτική φόρτιση αλλά και για τον αγωγό υπό καθαρή ροπή κάμψεως λαμβάνοντας υπόψη τη σχετική ή μη ολίσθηση στη διεπειφάνεια κυλίνδρου και εδάφους. Στο πέμπτο και τελευταίο κεφάλαιο, παρουσιάζονται τα γενικά συμπεράσματα της διπλωματικής εργασίας και γίνονται προτάσεις για την περαιτέρω έρευνα του φαινομένου. el
heal.advisorName Γαντές, Χάρης el
heal.committeeMemberName Γαντές, Χάρης el
heal.committeeMemberName Μπουκοβάλας, Γεώργιος el
heal.committeeMemberName Ραυτογιάννης, Ιωάννης el
heal.academicPublisher Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο. Σχολή Πολιτικών Μηχανικών. Τομέας Δομοστατικής. Εργαστήριο Μεταλλικών Κατασκευών el
heal.academicPublisherID ntua
heal.numberOfPages 90 σ.
heal.fullTextAvailability true


Αρχεία σε αυτό το τεκμήριο

Αυτό το τεκμήριο εμφανίζεται στην ακόλουθη συλλογή(ές)

Εμφάνιση απλής εγγραφής