HEAL DSpace

Η τέχνη της φυγής

Αποθετήριο DSpace/Manakin

Εμφάνιση απλής εγγραφής

dc.contributor.advisor Γυπαράκης, Γιώργος el
dc.contributor.author Φραντζή - Τερνιώτη, Δήμητρα el
dc.contributor.author Frantzi - Ternioti, Dimitra en
dc.date.accessioned 2016-03-24T10:32:34Z
dc.date.available 2016-03-24T10:32:34Z
dc.date.issued 2016-03-24
dc.identifier.uri https://dspace.lib.ntua.gr/xmlui/handle/123456789/42246
dc.identifier.uri http://dx.doi.org/10.26240/heal.ntua.1445
dc.rights Default License
dc.subject Παίζειν el
dc.subject Παιχνίδια el
dc.subject Καταστασιακή Διεθνής el
dc.subject Play en
dc.subject Parkour el
dc.subject Situationiste Internationale el
dc.title Η τέχνη της φυγής el
dc.title The art of escaping en
dc.type Διάλεξη
heal.type learningMaterial
heal.classification Play en
heal.classificationURI http://id.loc.gov/authorities/childrensSubjects/sj96006292
heal.language el
heal.access campus
heal.recordProvider ntua el
heal.publicationDate 2014-01
heal.abstract All work and no play made Jack a dull boy* Η παραπάνω αγγλική παροιμία σχολιάζει εύστοχα την ενήλικη ζωή όπου η υποχρέωση της εργασίας, καταναλώνει τον χρόνο και τις διαθέσεις των ανθρώπων, αφήνοντας τους κενούς και ανιαρούς. Τα αστικά περιβάλλοντα λειτουργούν υποβοηθητικά, αφού οι σύγχρονες πόλεις έχουν μεταμορφωθεί σε δίκτυα κόμβων όπου η σημασία δίνεται στην αποτελεσματική μετακίνηση των πολιτών από τον ένα κόμβο στον άλλο. Η θραυσματική μορφή της καθημερινότητας, καταστέλλει την ανθρώπινη έκφραση και ο σύγχρονος άνθρωπος των πόλεων βρίσκει τον εαυτό του φυλακισμένο στην ψηφιακή μοναξιά της νέας εποχής. Μέσα από τους προβληματισμούς του Lefevbre πάνω στην εικόνα των πόλεων, τις αναζητήσεις των Καταστασιακών και τα δεδομένα της σύγχρονης εποχής, επιχειρείται μια προσέγγιση της αστικής ζωής και στον τρόπο που αυτή λειτουργεί ως τροχοπέδη στην εξέλιξη του ατόμου. Η πολεοδομία και η αρχιτεκτονική αντιμετωπίζονται από την σκοπιά του περιηγητή, από την κλίμακα που οι ανθρώπινες αισθήσεις ορίζουν, σε μια εποχή που τείνει να αμελεί τον πραγματικό λόγο του σχεδιασμού και να καθιστά αυτόν υποχείριο σκοπιμοτήτων. Στα πλαίσια αυτής της διάλεξης, συλλέχθηκαν και αναλύθηκαν στοιχεία που αγγίζουν τα άγνωστα όρια του παιχνιδιού. Με αρχή μια διήγηση για το πώς ο σχεδιασμός μιας παιδικής χαράς αποτέλεσε σημείο κριτικής πάνω στις επιταγές του Μοντερνισμού, η παρούσα διάλεξη απλώνεται σε θεματικές όπως θεωρητικές προσεγγίσεις του παιχνιδιού, κινήματα, έργα και δράσεις πάσης φύσεως που τοποθετούν στο επίκεντρο την αέναη ανάγκη της ανθρώπινης ύπαρξης για φυγή από την τρέχουσα ζωή και την αναζήτηση του τόπου του παιχνιδιού, του κόσμου που επιτρέπει στην επιθυμία να αποκτήσει υπόσταση. el
heal.academicPublisher Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο. Σχολή Αρχιτεκτόνων Μηχανικών. Τομέας Αρχιτεκτονικής Γλώσσας, Επικοινωνίας και Σχεδιασμού el
heal.fullTextAvailability true


Αρχεία σε αυτό το τεκμήριο

Αυτό το τεκμήριο εμφανίζεται στην ακόλουθη συλλογή(ές)

Εμφάνιση απλής εγγραφής