dc.contributor.advisor |
Γυπαράκης, Γιώργος |
el |
dc.contributor.author |
Φραντζή - Τερνιώτη, Δήμητρα
|
el |
dc.contributor.author |
Frantzi - Ternioti, Dimitra
|
en |
dc.date.accessioned |
2016-03-24T10:32:34Z |
|
dc.date.available |
2016-03-24T10:32:34Z |
|
dc.date.issued |
2016-03-24 |
|
dc.identifier.uri |
https://dspace.lib.ntua.gr/xmlui/handle/123456789/42246 |
|
dc.identifier.uri |
http://dx.doi.org/10.26240/heal.ntua.1445 |
|
dc.rights |
Default License |
|
dc.subject |
Παίζειν |
el |
dc.subject |
Παιχνίδια |
el |
dc.subject |
Καταστασιακή Διεθνής |
el |
dc.subject |
Play |
en |
dc.subject |
Parkour |
el |
dc.subject |
Situationiste Internationale |
el |
dc.title |
Η τέχνη της φυγής |
el |
dc.title |
The art of escaping |
en |
dc.type |
Διάλεξη |
|
heal.type |
learningMaterial |
|
heal.classification |
Play |
en |
heal.classificationURI |
http://id.loc.gov/authorities/childrensSubjects/sj96006292 |
|
heal.language |
el |
|
heal.access |
campus |
|
heal.recordProvider |
ntua |
el |
heal.publicationDate |
2014-01 |
|
heal.abstract |
All work and no play made Jack a dull boy*
Η παραπάνω αγγλική παροιμία σχολιάζει εύστοχα την ενήλικη ζωή όπου η υποχρέωση της εργασίας, καταναλώνει τον χρόνο και τις διαθέσεις των ανθρώπων, αφήνοντας τους κενούς και ανιαρούς. Τα αστικά περιβάλλοντα λειτουργούν υποβοηθητικά, αφού οι σύγχρονες πόλεις έχουν μεταμορφωθεί σε δίκτυα κόμβων όπου η σημασία δίνεται στην αποτελεσματική μετακίνηση των πολιτών από τον ένα κόμβο στον άλλο. Η θραυσματική μορφή της καθημερινότητας, καταστέλλει την ανθρώπινη έκφραση και ο σύγχρονος άνθρωπος των πόλεων βρίσκει τον εαυτό του φυλακισμένο στην ψηφιακή μοναξιά της νέας εποχής. Μέσα από τους προβληματισμούς του Lefevbre πάνω στην εικόνα των πόλεων, τις αναζητήσεις των Καταστασιακών και τα δεδομένα της σύγχρονης εποχής, επιχειρείται μια προσέγγιση της αστικής ζωής και στον τρόπο που αυτή λειτουργεί ως τροχοπέδη στην εξέλιξη του ατόμου. Η πολεοδομία και η αρχιτεκτονική αντιμετωπίζονται από την σκοπιά του περιηγητή, από την κλίμακα που οι ανθρώπινες αισθήσεις ορίζουν, σε μια εποχή που τείνει να αμελεί τον πραγματικό λόγο του σχεδιασμού και να καθιστά αυτόν υποχείριο σκοπιμοτήτων.
Στα πλαίσια αυτής της διάλεξης, συλλέχθηκαν και αναλύθηκαν στοιχεία που αγγίζουν τα άγνωστα όρια του παιχνιδιού. Με αρχή μια διήγηση για το πώς ο σχεδιασμός μιας παιδικής χαράς αποτέλεσε σημείο κριτικής πάνω στις επιταγές του Μοντερνισμού, η παρούσα διάλεξη απλώνεται σε θεματικές όπως θεωρητικές προσεγγίσεις του παιχνιδιού, κινήματα, έργα και δράσεις πάσης φύσεως που τοποθετούν στο επίκεντρο την αέναη ανάγκη της ανθρώπινης ύπαρξης για φυγή από την τρέχουσα ζωή και την αναζήτηση του τόπου του παιχνιδιού, του κόσμου που επιτρέπει στην επιθυμία να αποκτήσει υπόσταση. |
el |
heal.academicPublisher |
Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο. Σχολή Αρχιτεκτόνων Μηχανικών. Τομέας Αρχιτεκτονικής Γλώσσας, Επικοινωνίας και Σχεδιασμού |
el |
heal.fullTextAvailability |
true |
|