HEAL DSpace

Στοχαστική βελτιστοποίηση δικτύων με ΣΗΘ, αυξημένη διείσδυση μονάδων ΑΠΕ και ηλεκτρικά οχήματα, υπό περιβαλλοντικούς περιορισμούς, με χρήση μετευριστικών αλγορίθμων.

Αποθετήριο DSpace/Manakin

Εμφάνιση απλής εγγραφής

dc.contributor.author Κωνσταντινόπουλος, Σταύρος el
dc.contributor.author Konstantinopoulos, Stavros en
dc.date.accessioned 2016-04-06T09:06:07Z
dc.date.available 2016-04-06T09:06:07Z
dc.date.issued 2016-04-06
dc.identifier.uri https://dspace.lib.ntua.gr/xmlui/handle/123456789/42329
dc.identifier.uri http://dx.doi.org/10.26240/heal.ntua.11701
dc.rights Default License
dc.subject Συμπαραγωγή el
dc.subject Μη κυρτή βελτιστοποίηση el
dc.subject Ηλεκτρικά οχήματα el
dc.subject Μικροδίκτυο el
dc.subject Μετευριστικοί αλγόριθμοι el
dc.subject Particle swarm optimization en
dc.subject CHP en
dc.subject Wind penetration en
dc.subject Metaheuristics en
dc.subject V2G en
dc.title Στοχαστική βελτιστοποίηση δικτύων με ΣΗΘ, αυξημένη διείσδυση μονάδων ΑΠΕ και ηλεκτρικά οχήματα, υπό περιβαλλοντικούς περιορισμούς, με χρήση μετευριστικών αλγορίθμων. el
heal.type bachelorThesis
heal.classification Ηλεκτρική ενέργεια el
heal.access free
heal.recordProvider ntua el
heal.publicationDate 2015-10-20
heal.abstract Η εργασία αυτή είχε δύο στόχους. Αρχικά την στοχαστική, πολυκριτηριακή βελτιστοποίηση ενός μεγάλου υβριδικού δικτύου, με ενσωμάτωση μονάδων συμπαραγωγής, αιολικών μονάδων παραγωγής καθώς και ενός σταθμού τεχνολογίας Vehicle-to-Grid, υπό περιβαλλοντικές πολιτικές καθώς και περιορισμούς δυναμικής ευστάθειας. Αναλύθηκαν εκτενώς όλες οι παράμετροι μεταβλητότητας των εμπλεκομένων μονάδων και πως αυτές επηρεάζουν την τελική διαδικασία βελτιστοποίησης. Ειδικότερα, εξετάστηκε η εισαγωγή μίας πιο ακριβούς έκφρασης για την μετατροπή της τυχαίας μεταβλητής του ανέμου σε αντίστοιχη τυχαία μεταβλητή ισχύος, και πως αυτό επηρεάζει τις αναμενόμενες μέσες αποκλίσεις από τα επιθυμητά. Επίσης, στο κομμάτι που αφορούσε της μονάδες ΣΗΘ ενσωματώθηκαν τα μη κυρτά, πραγματικά, εφικτά σύνολα και διερευνήθηκε η επίδραση τους πάνω στο πρόβλημα. Αντίστοιχα, εφαρμόσαμε πολυκριτηριακή βελτιστοποίηση ενός μικροδικτύου με δυνατότητες τόσο συμβατικής παραγωγής όσο και συμπαραγωγής. Επιπλέον διερευνήθηκαν οι επιπτώσεις της φόρτισης ηλεκτρικών οχημάτων, στο εξεταζόμενο μικροδίκτυο και εισαγάγαμε έναν νέο αλγόριθμο κατανομής των ωρών φόρτισης με βάση την οριακή τιμή συστήματος. Οι παραπάνω βελτιστοποιήσεις πραγματοποιήθηκαν με δύο από τις πιο δημοφιλείς μεθόδους αναζήτησης βέλτιστου. Η πρώτη είναι η PSO (Particle Swarm Optimization) και δεύτερη η Αρμονική Αναζήτηση ή Αρμονικός Αλγόριθμος. Αυτό μας οδήγησε στο δεύτερο στόχο της διπλωματικής, ο οποίος ήταν η σύγκριση της απόδοσης και επίδοσης των δύο μεθόδων καθώς και η σύγκριση αυτών με τη μέθοδο πολλαπλασιαστών Lagrange. Οι αλγόριθμοι εξετάστηκαν σε απλά μικρών διαστάσεων ντετερμινιστικά προβλήματα, μέχρι και σε τάξεις μεγαλύτερα (30 διαστάσεων) στοχαστικά, με εφικτά σύνολα μη κυρτά. Η βελτιστοποίηση πραγματοποιήθηκε ανά μέθοδο με διαφορετική προσέγγιση, λόγω των ιδιαιτεροτήτων της κάθε μιας. Η PSO προσέγγισε το πρόβλημα με κριτήρια αριστείας Pareto, ενώ ο Αρμονικός με σταθμισμένη άθροιση των αντικειμενικών συναρτήσεων. Στόχος ήταν να διαφανεί γιατί είναι πιο αποδοτικές και προτιμούνται τέτοιες μέθοδοι για την επίλυση σύνθετων πολυδιάστατων προβλημάτων, καθώς και να τονιστούν οι δυνατότητες και τα μειονεκτήματα της κάθε μεθόδου. Τέλος, διερευνήθηκε η επίδραση των ηλεκτρικών οχημάτων στα δίκτυα ενέργειας καθώς και η επίδραση των νέων σταθμών τύπου V2G σε συνθήκες αιχμής. el
heal.abstract The purpose of this diploma thesis is to model, implement and simulate a stochastic multiobjective approach to an Economic Dispatch problem, incorporating CHP units, wind power plants and electric vehicles, under environmental and dynamic stability constraints, using two popular met heuristic algorithms, PSO and Harmony Search. The problem is approached, initially, on a larger scale and simulations take place on the modified IEEE 30-bus system with two CHP units, assuming a non-convex Feasible Region of Operation (FOR). Additionally, the 20 wind parks incorporated in the model use, the actual data measured from the wind parks of Crete island. The expected power deviation is calculated for all the units, and especially for the wind parks and the V2G station, overestimation and underestimation penalties are formulated and applied. This is possible, through the transformation of the random wind variable following the Weibull distribution, to power output random variable. Concerning the approach of the wind turbine power curve, a modified cubic form is assumed. The problem then is scaled down, where we assume a 17-bus micro grid with hybrid production capabilities along with a Wind Turbine and solar power installations. Additionally, 12 electric vehicles are present and their charging patterns are optimized following a "Marginal Price " algorithm and then incorporated into the model. The model is then simulated initially with a deterministic approach on operational cost, and then a stochastic multiobjective approach incorporating deviation and CO2 emissions. All the above, are simulated by a Pareto based PSO, and by Harmony Search using a weighted aggregation approach. Results and running times are compared, determining the strengths and weaknesses of each method, additionally to a comparison of how they handle non-convex CHPED problems. Finally, the effects of EVs on power systems are explored, along with the capabilities and effects of the newly introduced Vehicle-to-Grid technologies with regard to peak load management. en
heal.advisorName Χατζηαργυρίου, Νικόλαος el
heal.committeeMemberName Παπαθανασίου, Σταύρος el
heal.committeeMemberName Γεωργιλάκης, Παύλος el
heal.academicPublisher Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο. Σχολή Ηλεκτρολόγων Μηχανικών και Μηχανικών Υπολογιστών. Τομέας Ηλεκτρικής Ισχύος el
heal.academicPublisherID ntua
heal.numberOfPages 150 σ. el
heal.fullTextAvailability true


Αρχεία σε αυτό το τεκμήριο

Αυτό το τεκμήριο εμφανίζεται στην ακόλουθη συλλογή(ές)

Εμφάνιση απλής εγγραφής