dc.contributor.author | Δρογγίτης, Θεμιστοκλής | el |
dc.contributor.author | Drongitis, Themistoklis | en |
dc.date.accessioned | 2016-09-19T11:04:55Z | |
dc.date.available | 2016-09-19T11:04:55Z | |
dc.date.issued | 2016-09-19 | |
dc.identifier.uri | https://dspace.lib.ntua.gr/xmlui/handle/123456789/43582 | |
dc.identifier.uri | http://dx.doi.org/10.26240/heal.ntua.12839 | |
dc.rights | Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Ελλάδα | * |
dc.rights.uri | http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/gr/ | * |
dc.subject | ΜΕΚ | el |
dc.subject | Έδρανα | el |
dc.subject | Δυνάμεις | el |
dc.subject | Ροπές | el |
dc.subject | Ταλαντώσεις | el |
dc.subject | Bearings | en |
dc.subject | Forces | en |
dc.subject | Vibration | el |
dc.subject | Crank | en |
dc.subject | Fourier | en |
dc.title | Υπολογιστική μελέτη ροπών, δυνάμεων, καταπονήσεων εδράνων και ταλαντώσεων εμβολοφόρων κινητήρων | el |
heal.type | bachelorThesis | |
heal.classification | ΜΕΚ | el |
heal.language | el | |
heal.access | free | |
heal.recordProvider | ntua | el |
heal.publicationDate | 2016-07-07 | |
heal.abstract | Σκοπός της παρούσας διπλωματικής αφορά την ανάλυση του κινηματικού μηχανισμού, δυνάμεων και στρεπτικής ροπής, ανάλυσης Fourier της στρεπτικής δύναμης μονοκύλινδρου και V κινητήρα diesel, καθώς και την μελέτη των ταλαντώσεων στρέψεως της στροφαλοφόρου ατράκτου. Για τον σκοπό αυτό, δημιουργήθηκε στο λογισμικό Excel μια εύχρηστη υπολογιστική πλατφόρμα μέσω της οποίας υπολογίζονται τα παραπάνω και ως αποτέλεσμα των υπολογισμών παράγονται τα απαραίτητα διαγράμματα και παράμετροι. Στα πρώτα τρία κεφάλαια γίνεται αναφορά στην βασική θεωρία που είναι απαραίτητη για την κατανόηση των επιμέρους εννοιών. Ασχολείται με την ροη των δυνάμεων στον κύριο κινηματικό μηχανισμό, από το σημείο γέννησης τους στον κύλινδρο μέχρι την στροφαλοφόρο άτρακτο όπου παρέχεται η κίνηση στο φορτίο. Επίσης, παρατίθενται αναλυτικές σχέσεις για τον υπολογισμό των δυνάμεων και παρουσιάζονται τα γραμμικά και πολικά διαγράμματα των δυνάμεων στα έδρανα και κομβία του μηχανισμού καθώς και διαγράμματα για την μελέτη των μεταβολών των αντίστοιχων μεγεθών με την μεταβολή της περιεχόμενης γωνίας δ, του κινητήρα V. Το τέταρτο κεφάλαιο αναφέρεται στην ανάλυση Fourier και την συσχέτιση της με το διάγραμμα της στρεπτικής δύναμης για ένα πλήρη κύκλο λειτουργίας κινητήρα 4-Χ. Παρουσιάζονται τα αντίστοιχα διαγράμματα προσέγγισης της καμπύλης Τg σταδιακά με την άθροιση των αρμονικών όρων της ανάλυσης, καθώς και το διάγραμμα των τάξεων λ της ανάλυσης και η συσχέτιση τους με την Tg. Τέλος, το πέμπτο κεφάλαιο ασχολείται με τις ταλαντώσεις στρέψης της στροφαλοφόρου ατράκτου. Παρουσιάζεται η υπολογιστική πλατφόρμα που δημιουργήθηκε για τον υπολογισμό τους με έμφαση στην περίπτωση ενός ταλαντωτικού συστήματος μιας εμβολοφόρου μηχανής συνδεδεμένης με φορτίο και η αναγωγή του συστήματος αυτού σε ισοδύναμο σύστημα μιας ατράκτου με τρείς και δύο μάζες. Αρχικά παρατίθενται η βασική θεωρία και οι εξισώσεις για την επίλυση του προβλήματος. Παρουσιάζεται χαρακτηριστικό παράδειγμα υπολογισμού της πλατφόρμας καθώς και αναλυτικοί υπολογισμοί για την επαλήθευση του. | el |
heal.abstract | This diploma thesis aims at the analysis of the crank mechanism forces and torsional moment, Fourier analysis of torsional force of a single-cylinder and V diesel engine and study of torsional crankshaft assembly vibrations. For this purpose, a calculation platform has been created using Excel software to calculate the above where the necessary diagrams as results can be produced. The aims of this project are reflected in a three-part structure. The first part involves study of forces as they are produced in the combustion chamber and propagate towards the crankshaft where motion is generated. Analytical equations for the calculation of these forces are provided including linear and polar diagrams of bearing forces. Furthermore, the effect of varying V angle for a V engine on polar diagrams of bearing forces is examined. In the second part a Fourier analysis of torsional force is considered. The diagram of the harmonic components of the torsional force in a four-stroke reciprocating piston engine is presented. Finally, torsional crankshaft assembly vibrations are examined. The excel calculation platform is presented with regards to a torsional vibration equivalent model of a crankshaft assembly – a complete power train consisting of the engine with flywheel, transmission, generator and drive shaft, following its reduction to an equivalent continuous shaft with three and two individual rotating masses. Calculation example of this platform is provided with sample calculations for its verification. | en |
heal.advisorName | Γιακουμής, Ευάγγελος | el |
heal.committeeMemberName | Γιακουμής, Ευάγγελος | el |
heal.committeeMemberName | Καρελλάς, Σωτήριος | el |
heal.committeeMemberName | Χουντάλας, Δημήτριος | el |
heal.academicPublisher | Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο. Σχολή Μηχανολόγων Μηχανικών. Τομέας Θερμότητας | el |
heal.academicPublisherID | ntua | |
heal.numberOfPages | 103 σ. | |
heal.fullTextAvailability | true |
Οι παρακάτω άδειες σχετίζονται με αυτό το τεκμήριο: