dc.contributor.author | Αθανασόπουλος - Ρετσινάς, Ορέστης | el |
dc.contributor.author | Athanasopoulos - Retsinas, Orestis | en |
dc.date.accessioned | 2016-09-29T07:36:59Z | |
dc.date.available | 2016-09-29T07:36:59Z | |
dc.date.issued | 2016-09-29 | |
dc.identifier.uri | https://dspace.lib.ntua.gr/xmlui/handle/123456789/43672 | |
dc.identifier.uri | http://dx.doi.org/10.26240/heal.ntua.6176 | |
dc.rights | Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση 3.0 Ελλάδα | * |
dc.rights.uri | http://creativecommons.org/licenses/by-nc/3.0/gr/ | * |
dc.subject | Χορός | el |
dc.subject | Πράξη | el |
dc.subject | Ενδεχομενικότητα | el |
dc.subject | Φαντασία | el |
dc.subject | Χώρος | el |
dc.subject | Παιχνίδι | el |
dc.subject | Body | en |
dc.subject | Space | en |
dc.subject | Dance | en |
dc.subject | Metaphor | en |
dc.title | Εντός Παιδιάς: η ενδεχομενικότητα του χώρου στο παιχνίδι | el |
dc.contributor.department | ΔΠΜΣ "Αρχιτεκτονική - Σχεδιασμός του Χώρου", Κατεύθυνση Α: Σχεδιασμός - Χώρος - Πολιτισμός | el |
heal.type | masterThesis | |
heal.classification | Αρχιτεκτονική Θεωρία | el |
heal.language | el | |
heal.access | free | |
heal.recordProvider | ntua | el |
heal.publicationDate | 2015-10-23 | |
heal.abstract | Διερεύνησης της χωρικότητας του παιχνιδιού, του τρόπου με τον οποίο η πράξη του παιχνιδιού νοηματοδοτεί το χώρο. Το παιχνίδι προσεγγίζεται ως μια ιδιαίτερη συνθήκη ανάπτυξης της πράξης η οποία, βασισμένη στη λειτουργία της φαντασίας, μεταβάλλει συνεχώς το νόημα των μορφών του χώρου, ενεργοποιώντας διαφορετικά χωρικά ενδεχόμενα. | el |
heal.abstract | Architectural practice produces a certain and singular knowledge concerning physical space and human body – it delivers stable spatial meanings and predescribes all possible human actions in space. Based on this assumption, this study investigates ways to contest not only the singularity, but also the very certainty of such knowledge of space and the human body. The notion of play is being put forth in order to discuss this topic, considering that play, by evoking an imaginary world, is capable of transform ing the meaning of space and, at the same time, of inverting pre - given figures of human action in space. Focusing on the concept of play, this work attempts to question the contingency of sp ace: the action of players, driven by imagination, is capable of a ctivating spatial contingencies. The study of the representations of the imaginary world within the real space - time of play attempts to approach the particular spatiality of play – one that balances between the imaginary and the real – and to outline what co uld be called a ludic act: the act that calls forth imagination in order to promote an experimental relationship with space, by putting in question the certainties that accompany it. Moving forward on this direction, an approach of contemporar y dance – in p articular the improvisation techniques of William Forsythe – attempts to designate it as a prominent ludic act which displays the relation. | en |
heal.advisorName | Σταυρίδης, Σταύρος | el |
heal.committeeMemberName | Μωραΐτης, Κώστας | el |
heal.committeeMemberName | Γρηγοριάδης, Γιάννης | el |
heal.academicPublisher | Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο. Σχολή Αρχιτεκτόνων Μηχανικών | el |
heal.academicPublisherID | ntua | |
heal.numberOfPages | 96 | |
heal.fullTextAvailability | true |
Οι παρακάτω άδειες σχετίζονται με αυτό το τεκμήριο: