dc.contributor.author | Πλακωτάρης, Γεώργιος | el |
dc.contributor.author | Plakotaris, Georgios | en |
dc.date.accessioned | 2016-10-21T09:12:15Z | |
dc.date.available | 2016-10-21T09:12:15Z | |
dc.date.issued | 2016-10-21 | |
dc.identifier.uri | https://dspace.lib.ntua.gr/xmlui/handle/123456789/43863 | |
dc.identifier.uri | http://dx.doi.org/10.26240/heal.ntua.1682 | |
dc.rights | Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Ελλάδα | * |
dc.rights.uri | http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/gr/ | * |
dc.subject | Ξενάκης, Ιάννης | el |
dc.subject | Xenakis, Iannis | en |
dc.subject | Υπερβολικό παραβολοειδές | el |
dc.subject | "Κυματοειδή" υαλοστάσια | el |
dc.subject | Hyperbolic paraboloid | en |
dc.subject | "Undulating" glass panes ( | en |
dc.subject | Γεωμετρία | el |
dc.subject | Αρχιτεκτονική | el |
dc.subject | Geometry | en |
dc.subject | Architecture | en |
dc.title | Ιάννης Ξενάκης: γεωμετρία και αρχιτεκτονική: από τα «κυματοειδή» υαλοστάσια στο υπερβολικό παραβολοειδές | el |
dc.title | Iannis Xenakis: geometry and architecture: from the “undulating” glass panes to the hyperbolic paraboloid. | en |
dc.type | Διάλεξη | |
heal.type | learningMaterial | el |
heal.classification | Geometry in architecture (URL: http://id.loc.gov/authorities/subjects/sh00000156) | en |
heal.language | el | el |
heal.access | campus | el |
heal.recordProvider | ntua | el |
heal.publicationDate | 2016-09-27 | |
heal.abstract | Ο Ιάννης Ξενάκης, χρησιμοποίησε τη γεωμετρία σαν ένα εκκρεμές, το οποίο ταλάντευε ανάμεσα στην μουσική και την αρχιτεκτονική, μεταφέροντας αρχές και ιδιότητες, από τη μία στην άλλη. Στην παρούσα ερευνητική εργασία, μελετώνται πέντε αρχιτεκτονικά παραδείγματα, συνολικά: Το μοναστήρι των δομινικανών μοναχών, στην Tourette της Γαλλίας (1956). Το περίπτερο της Philips, στις Βρυξέλλες (1958). Το Πολύτοπο του Μόντρεαλ (1967). Το Διάτοπο, για τα εγκαίνια του Κέντρου του Georges Pompidou, στο Παρίσι (1978). Το Νέο Εθνικό Ωδείο Μουσικής και Χορού, στο πάρκο της Villette του Παρισίου (1984). Η ανάλυση επικεντρώνεται στη γεωμετρία του σχεδιασμού, αυτών των παραδειγμάτων, εμβαθύνοντας στα «κυματοειδή» υαλοστάσια και το υπερβολικό παραβολοειδές, τα δύο πιο χαρακτηριστικά γεωμετρικά φαινόμενα που καθόρισαν την αρχιτεκτονική διαδρομή του Ιάννη Ξενάκη. Από τη μία, σχετικά με τα «κυματοειδή» υαλοστάσια, πραγματοποιείται η ανάλυση της δομής τους, η οποία θυμίζει κύμα και ακολουθεί μία γεωμετρική ερμηνεία του «κύματος» μέσω γραφημάτων καμπυλών, καθώς και του σημαντικότερου πεδίου εφαρμογής τους, τη δυτική όψη του μοναστηριού της Tourrette. Από την άλλη, το υπερβολικό παραβολοειδές, είναι μια καμπύλη επιφάνεια που μπορεί να παραχθεί και μόνο από ευθείες και εφαρμόζεται στα τελευταία τέσσερα παραδείγματα που αναφέρθηκαν, με πρωτότυπο και εξελισσόμενο τρόπο, κάθε φορά. | el |
heal.abstract | Iannis Xenakis, used geometry like a pendulum, which oscillated between music and architecture, transferring principles and properties from one to another. The main body of this thesis is the research of five architectural examples: The convent of La Tourette, in France (1956). The Philips Pavilion, in Brussels (1958). The Polytope of Montreal (1967). The Diatope, for the opening of the Centre Georges Pompidou, in Paris (1978). The New National Conservatory of Music and Dance, in Paris (1984). The present analysis has mainly to do with the geometry of the design process, that has been applied in these examples, focusing on the "undulating" glass panes and the hyperbolic paraboloid; the two most characteristic geometrical phenomena that determined the route of Iannis Xenakis' architecture. On the one hand, there is an analysis of the "undulating" glass panes' structure, which simulates a wave and follows a geometric interpretation of the "wave" through graphs of curves and the most important field of their application, the western facade of the convent of La Tourrette. On the other hand, the hyperbolic paraboloid is a curved surface which can also be produced only from straight lines and implemented in the last four mentioned examples, on an original and progressive way, each time. | en |
heal.academicPublisher | Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο. Σχολή Αρχιτεκτόνων Μηχανικών. Τομέας Αρχιτεκτονικού Σχεδιασμού | el |
heal.fullTextAvailability | true |
Οι παρακάτω άδειες σχετίζονται με αυτό το τεκμήριο: