HEAL DSpace

Οικονομικοί κύκλοι και θαλάσσια διακίνηση μέσω ελληνικών λιμένων: Μία εμπειρική διερεύνηση (1998 - 2012)

Αποθετήριο DSpace/Manakin

Εμφάνιση απλής εγγραφής

dc.contributor.author Κυριαζής, Νικόλαος el
dc.contributor.author Kyriazis, Nikolaos en
dc.date.accessioned 2016-10-31T13:17:40Z
dc.date.available 2016-10-31T13:17:40Z
dc.date.issued 2016-10-31
dc.identifier.uri https://dspace.lib.ntua.gr/xmlui/handle/123456789/43948
dc.identifier.uri http://dx.doi.org/10.26240/heal.ntua.13516
dc.rights Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Ελλάδα *
dc.rights.uri http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/gr/ *
dc.subject Οικονομικοί κύκλοι el
dc.subject Θαλάσσια διακίνηση el
dc.subject Διακίνηση el
dc.subject Λιμένες el
dc.subject Ελληνικοί λιμένες el
dc.subject Economic cycles en
dc.subject Maritime transport en
dc.subject Transport en
dc.subject Ports en
dc.subject Greek ports en
dc.title Οικονομικοί κύκλοι και θαλάσσια διακίνηση μέσω ελληνικών λιμένων: Μία εμπειρική διερεύνηση (1998 - 2012) el
heal.type bachelorThesis
heal.classification Οικονομικά el
heal.language el
heal.access free
heal.recordProvider ntua el
heal.publicationDate 2016-10-10
heal.abstract Η ναυτιλιακή κίνηση έχει αποδειχθεί κρίσιμος παράγοντας τροφοδότησης για την ανάπτυξη της ελληνικής οικονομίας από τις απαρχές της, δεδομένου ότι ο ελληνικός στόλος είναι ο τέταρτος μεγαλύτερος εμπορικός στόλος παγκοσμίως. Όμως, όπως ισχύει και για άλλες οικονομικές μεταβλητές, η ναυτιλία και ιδιαίτερα η μεταφορά φορτίων πιστεύεται ότι ακολουθεί διακυμάνσεις παρόμοιου χαρακτήρα με αυτό των επιχειρηματικών κύκλων. Εντούτοις, οι επιπτώσεις του ελληνικού επιχειρηματικού κύκλου και της εγχώριας, αλλά και παγκόσμιας οικονομικής κρίσης, στη ναυτιλία και τις θαλάσσιες μεταφορές δεν έχουν ερευνηθεί επαρκώς. Σε αυτό το πλαίσιο, η παρούσα μελέτη επιχειρεί να διερευνήσει τους παράγοντες-κλειδιά, που ευθύνονται για τις διακυμάνσεις στην εμπορική ναυτιλία στα τρία μεγαλύτερα λιμάνια της ελληνικής ενδοχώρας, λαμβάνοντας υπόψη ένα σύνολο οικονομικοπολιτικών μεταβλητών κατά την περίοδο 1998-2012, στην οποία λαμβάνουν χώρα, τουλάχιστον μερικώς, τόσο η παγκόσμια όσο και η ελληνική κρίση ταυτόχρονα. Για να επιτευχθεί αυτό χρησιμοποιήθηκαν διάφορες οικονομετρικές τεχνικές, σε μια προσπάθεια να εντοπιστούν οι παράγοντες-κλειδιά που επηρέασαν την ελληνική εμπορική ναυτιλία. Μεταξύ αυτών, χρησιμοποιείται η αιτιότητα κατά Granger, η ανάλυση της βραχυπρόθεσμης αιτιότητας κατά Dufour και Renault και η εκτίμηση συστημάτων τύπου SURE. Στη συνέχεια, τα αποτελέσματα αναλύονται εντός ενός ευρύτερου οικονομικού πλαισίου. el
heal.abstract Maritime transport has been a crucial input for the growth of the Greek economy from its very early years, given that the Greek fleet is the fourth largest merchant fleet in the world. However, as other economic variables, maritime and especially cargo transportation is thought to be following fluctuations similar to business cycles. However, the effect of the Greek business cycle and both the Greek and global crises on the Greek maritime transport is inadequately researched. In this context, this research is trying to investigate the key determinants of marine transport fluctuations in the three larger ports of the Greek hinterland taking into account a panel of political economy variables for the 1998-2012 time-span, capturing, at least partly the global crisis and the Greek crisis, as well. To this end, various econometric techniques have been used, in an attempt to identify the key determinants of the Greek maritime transport, such as Granger causality, Dufour and Renault analysis short-run causality and SURE analysis since models generally can explain part of a year’s variance in traffic volumes in ports. en
heal.advisorName Μιχαηλίδης, Παναγιώτης el
heal.committeeMemberName Μηλιός, Ιωάννης el
heal.committeeMemberName Τσώλας, Ιωάννης el
heal.academicPublisher Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο. Σχολή Εφαρμοσμένων Μαθηματικών και Φυσικών Επιστημών. Τομέας Ανθρωπιστικών Κοινωνικών Επιστημών και Δικαίου. Εργαστήριο Θεωρητικής και Εφαρμοσμένης Οικονομικής και Δικαίου el
heal.academicPublisherID ntua
heal.numberOfPages 86 σ.
heal.fullTextAvailability true


Αρχεία σε αυτό το τεκμήριο

Οι παρακάτω άδειες σχετίζονται με αυτό το τεκμήριο:

Αυτό το τεκμήριο εμφανίζεται στην ακόλουθη συλλογή(ές)

Εμφάνιση απλής εγγραφής

Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Ελλάδα Εκτός από όπου ορίζεται κάτι διαφορετικό, αυτή η άδεια περιγράφεται ως Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Ελλάδα