dc.contributor.author | Κυριαζής, Νικόλαος | el |
dc.contributor.author | Kyriazis, Nikolaos | en |
dc.date.accessioned | 2016-10-31T13:17:40Z | |
dc.date.available | 2016-10-31T13:17:40Z | |
dc.date.issued | 2016-10-31 | |
dc.identifier.uri | https://dspace.lib.ntua.gr/xmlui/handle/123456789/43948 | |
dc.identifier.uri | http://dx.doi.org/10.26240/heal.ntua.13516 | |
dc.rights | Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Ελλάδα | * |
dc.rights.uri | http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/gr/ | * |
dc.subject | Οικονομικοί κύκλοι | el |
dc.subject | Θαλάσσια διακίνηση | el |
dc.subject | Διακίνηση | el |
dc.subject | Λιμένες | el |
dc.subject | Ελληνικοί λιμένες | el |
dc.subject | Economic cycles | en |
dc.subject | Maritime transport | en |
dc.subject | Transport | en |
dc.subject | Ports | en |
dc.subject | Greek ports | en |
dc.title | Οικονομικοί κύκλοι και θαλάσσια διακίνηση μέσω ελληνικών λιμένων: Μία εμπειρική διερεύνηση (1998 - 2012) | el |
heal.type | bachelorThesis | |
heal.classification | Οικονομικά | el |
heal.language | el | |
heal.access | free | |
heal.recordProvider | ntua | el |
heal.publicationDate | 2016-10-10 | |
heal.abstract | Η ναυτιλιακή κίνηση έχει αποδειχθεί κρίσιμος παράγοντας τροφοδότησης για την ανάπτυξη της ελληνικής οικονομίας από τις απαρχές της, δεδομένου ότι ο ελληνικός στόλος είναι ο τέταρτος μεγαλύτερος εμπορικός στόλος παγκοσμίως. Όμως, όπως ισχύει και για άλλες οικονομικές μεταβλητές, η ναυτιλία και ιδιαίτερα η μεταφορά φορτίων πιστεύεται ότι ακολουθεί διακυμάνσεις παρόμοιου χαρακτήρα με αυτό των επιχειρηματικών κύκλων. Εντούτοις, οι επιπτώσεις του ελληνικού επιχειρηματικού κύκλου και της εγχώριας, αλλά και παγκόσμιας οικονομικής κρίσης, στη ναυτιλία και τις θαλάσσιες μεταφορές δεν έχουν ερευνηθεί επαρκώς. Σε αυτό το πλαίσιο, η παρούσα μελέτη επιχειρεί να διερευνήσει τους παράγοντες-κλειδιά, που ευθύνονται για τις διακυμάνσεις στην εμπορική ναυτιλία στα τρία μεγαλύτερα λιμάνια της ελληνικής ενδοχώρας, λαμβάνοντας υπόψη ένα σύνολο οικονομικοπολιτικών μεταβλητών κατά την περίοδο 1998-2012, στην οποία λαμβάνουν χώρα, τουλάχιστον μερικώς, τόσο η παγκόσμια όσο και η ελληνική κρίση ταυτόχρονα. Για να επιτευχθεί αυτό χρησιμοποιήθηκαν διάφορες οικονομετρικές τεχνικές, σε μια προσπάθεια να εντοπιστούν οι παράγοντες-κλειδιά που επηρέασαν την ελληνική εμπορική ναυτιλία. Μεταξύ αυτών, χρησιμοποιείται η αιτιότητα κατά Granger, η ανάλυση της βραχυπρόθεσμης αιτιότητας κατά Dufour και Renault και η εκτίμηση συστημάτων τύπου SURE. Στη συνέχεια, τα αποτελέσματα αναλύονται εντός ενός ευρύτερου οικονομικού πλαισίου. | el |
heal.abstract | Maritime transport has been a crucial input for the growth of the Greek economy from its very early years, given that the Greek fleet is the fourth largest merchant fleet in the world. However, as other economic variables, maritime and especially cargo transportation is thought to be following fluctuations similar to business cycles. However, the effect of the Greek business cycle and both the Greek and global crises on the Greek maritime transport is inadequately researched. In this context, this research is trying to investigate the key determinants of marine transport fluctuations in the three larger ports of the Greek hinterland taking into account a panel of political economy variables for the 1998-2012 time-span, capturing, at least partly the global crisis and the Greek crisis, as well. To this end, various econometric techniques have been used, in an attempt to identify the key determinants of the Greek maritime transport, such as Granger causality, Dufour and Renault analysis short-run causality and SURE analysis since models generally can explain part of a year’s variance in traffic volumes in ports. | en |
heal.advisorName | Μιχαηλίδης, Παναγιώτης | el |
heal.committeeMemberName | Μηλιός, Ιωάννης | el |
heal.committeeMemberName | Τσώλας, Ιωάννης | el |
heal.academicPublisher | Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο. Σχολή Εφαρμοσμένων Μαθηματικών και Φυσικών Επιστημών. Τομέας Ανθρωπιστικών Κοινωνικών Επιστημών και Δικαίου. Εργαστήριο Θεωρητικής και Εφαρμοσμένης Οικονομικής και Δικαίου | el |
heal.academicPublisherID | ntua | |
heal.numberOfPages | 86 σ. | |
heal.fullTextAvailability | true |
Οι παρακάτω άδειες σχετίζονται με αυτό το τεκμήριο: