dc.contributor.author |
Ζαχαριάς, Παναγιώτης-Στέφανος
|
el |
dc.contributor.author |
Zacharias, Panagiotis-Stefanos
|
en |
dc.date.accessioned |
2017-02-10T12:06:54Z |
|
dc.date.available |
2017-02-10T12:06:54Z |
|
dc.date.issued |
2017-02-10 |
|
dc.identifier.uri |
https://dspace.lib.ntua.gr/xmlui/handle/123456789/44325 |
|
dc.identifier.uri |
http://dx.doi.org/10.26240/heal.ntua.13487 |
|
dc.rights |
Default License |
|
dc.subject |
Πρότμηση |
el |
dc.subject |
Προϋποστήριξη |
el |
dc.subject |
Εξωθήσεις μετώπου |
el |
dc.subject |
Ενίσχυση βραχόμαζας |
el |
dc.subject |
Αξονοσυμμετρικό μοντέλο |
el |
dc.subject |
Phase 2 |
el |
dc.subject |
Precut |
el |
dc.subject |
Axissymetric model |
el |
dc.subject |
Face displacements |
el |
dc.subject |
Strengthening rock mass |
el |
dc.title |
Αριθμητική προσομοίωση της μεθόδου πρότμησης στο μέτωπο αβαθών σηράγγων |
el |
heal.type |
bachelorThesis |
|
heal.classification |
Διάνοιξη σηράγγων |
el |
heal.language |
el |
|
heal.access |
free |
|
heal.recordProvider |
ntua |
el |
heal.publicationDate |
2016-10-17 |
|
heal.abstract |
Οι ραγδαίοι ρυθμοί της αστικής ανάπτυξης οδήγησαν σε αυξημένες απαιτήσεις διάνοιξης σηράγγων για την εξυπηρέτηση διαφόρων έργων υποδομής, όπως τα δίκτυα κοινής ωφέλειας και τα συγκοινωνιακά δίκτυα. Με την εξέλιξη της τεχνολογίας, την εμπειρία των προηγούμενων ετών και μετά από πλήθος ερευνών, έχει πλέον καταστεί δυνατή η διάνοιξη σηράγγων σε συνθήκες οι οποίες τα προηγούμενα χρόνια θεωρούνταν απαγορευτικές. Σε αυτό συνέβαλε η κατανόηση των μηχανισμών αστοχίας και η εφαρμογή βοηθητικών μεθόδων ενίσχυσης της περιβάλλουσας βραχόμαζας. Ο σκοπός της παρούσας διπλωματικής εργασίας είναι αφενός η παρουσίαση των μεθόδων υποστήριξης και ενίσχυσης της βραχόμαζας κατά την φάση εκσκαφής και αφετέρου η διερεύνηση της αποτελεσματικότητας μίας μεθόδου περιφερειακής προϋποστήριξης μετώπου σε διάφορους εδαφικούς σχηματισμούς. Αρχικά, διερευνάται ο συνδυασμός αυτής της προϋποστήριξης με την εφαρμογή εκτοξευόμενου σκυροδέματος, συνδυασμός ο οποίος δύναται να θεωρηθεί μία «σύνθετη επένδυση», και στη συνέχεια, συγκρίνεται αυτή η «σύνθετη επένδυση» με την μεμονωμένη χρήση εκτοξευόμενου σκυροδέματος. Οι αναλύσεις έγιναν με το διδιάστατο κώδικα πεπερασμένων στοιχείων “Phase2”. Με την βοήθεια του προγράμματος αυτού, σε πρώτο στάδιο υπολογίστηκαν αριθμητικά και γραφικά οι κύριες τάσεις και οι μειώσεις των εξωθήσεων του μετώπου και των ακτινικών μετατοπίσεων κατά τη φορά διάνοιξης της σήραγγας και σε δεύτερο στάδιο, μελετήθηκαν τα εντατικά μεγέθη. Και στα δύο στάδια, όλα τα μεγέθη προσδιορίστηκαν τόσο στην περίπτωση εφαρμογής της «σύνθετης επένδυσης», όσο και στην περίπτωση της μεμονωμένης εφαρμογής εκτοξευόμενου σκυροδέματος. Τελικά, από την ανάλυση των αποτελεσμάτων προέκυψε ότι η περιφερειακή προϋποστήριξη είναι ιδιαίτερα αποτελεσματική στην μείωση των εξωθήσεων του μετώπου έναντι της μεμονωμένης εφαρμογής εκτοξευόμενου σκυροδέματος, ακόμα και για χαμηλότερης ποιότητας εδάφη. |
el |
heal.abstract |
The rapid pace of urban development has led to increased tunnel construction requirements to accommodate various infrastructure projects. Thanks to the evolution of technology, the experience of previous years after numerous researches, it has now become possible to construct tunnels under conditions which in previous years were considered too difficult to deal with. The problems that arose by these conditions were solved thanks to the understanding of failure mechanisms as well as the application of auxiliary strengthening methods concerning the surrounding rock mass. The purpose of this thesis is the presentation of rock mass supporting and strengthening methods during excavation phase on the one hand and the study of the effectiveness of a preliminary tunnel face support method, when applied in different soil formations, on the other. The above-mentioned method applied in combination with the application of shotcrete form a “composite liner” which is then compared to the individual use of shotcrete. Analyses were performed with the “Phase2” two-dimensional finite elements code. The use of this code enabled the numerical and graphical calculations of the main stresses and the reductions of the tunnel face displacements and of the radial displacements. The code was also used to calculate the axial forces, shear forces and bending moments. All calculations were made assuming two cases: application of the “composite liner” and application of the shotcrete alone. The solutions analysis showed that the tunnel preliminary support is greatly effective in reducing face displacements in comparison to the application of the shotcrete alone, even for low quality grounds. |
el |
heal.advisorName |
Σοφιανός, Αλέξανδρος |
el |
heal.committeeMemberName |
Λουπασάκης, Κωνσταντίνος |
el |
heal.committeeMemberName |
Νομικός, Παύλος |
el |
heal.committeeMemberName |
Σοφιανός, Αλέξανδρος |
el |
heal.academicPublisher |
Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο. Σχολή Μηχανικών Μεταλλείων Μεταλλουργών. Τομέας Μεταλλευτικής. Εργαστήριο Τεχνολογίας Διάνοιξης Σηράγγων |
el |
heal.academicPublisherID |
ntua |
|
heal.numberOfPages |
246 σ. |
|
heal.fullTextAvailability |
true |
|