dc.contributor.author | Βαρσαμίδη, Αποστολία-Αναστασία | el |
dc.contributor.author | Varsamidi, Apostolia-Anastasia | en |
dc.date.accessioned | 2017-03-31T08:41:33Z | |
dc.date.available | 2017-03-31T08:41:33Z | |
dc.date.issued | 2017-03-31 | |
dc.identifier.uri | https://dspace.lib.ntua.gr/xmlui/handle/123456789/44778 | |
dc.identifier.uri | http://dx.doi.org/10.26240/heal.ntua.13973 | |
dc.rights | Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Ελλάδα | * |
dc.rights.uri | http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/gr/ | * |
dc.subject | Γέφυρες | el |
dc.subject | Σεισμική μόνωση | el |
dc.subject | Εφέδρανα | el |
dc.subject | Δυναμική ανάλυση | el |
dc.subject | Χρονοϊστορίες | el |
dc.subject | Bridges | en |
dc.subject | Time history | en |
dc.subject | Dynamic analysis | en |
dc.subject | Seismic isolation | en |
dc.subject | Bearings | en |
dc.title | Σχεδιασμός σύμμικτης οδικής γέφυρας και διερεύνηση εναλλακτικών συστημάτων σεισμικής μόνωσης | el |
dc.title | Design of a composite road bridge and investigation of different seismic isolation systems | en |
heal.type | bachelorThesis | |
heal.classification | Στατική και δυναμική ανάλυση των κατασκευών | el |
heal.classification | Static and dynamic analysis of constructions | en |
heal.classificationURI | http://data.seab.gr/concepts/2a80a2e119d24970988f906c4e19065d9d4f9dce | |
heal.classificationURI | http://data.seab.gr/concepts/2a80a2e119d24970988f906c4e19065d9d4f9dce | |
heal.language | el | |
heal.access | free | |
heal.recordProvider | ntua | el |
heal.publicationDate | 2017-02-21 | |
heal.abstract | Πραγματοποιείται ο σχεδιασμός μιας σύμμικτης οδικής γέφυρας τριών ανοιγμάτων υπό στατικά και σεισμικά φορτία, για τον οποίο αναπτύσσεται λεπτομερές τρισδιάστατο προσομοίωμα με λογισμικό πεπερασμένων στοιχείων. Ιδιαίτερο βάρος δίνεται στην επιλογή του κατάλληλου συστήματος σεισμικής μόνωσης το οποίο χρησιμοποιείται για τη μείωση της σεισμικής δύναμης. Συγκεκριμένα, εξετάστηκαν τρία διαφορετικά είδη μονωτήρων: ελαστομεταλλικά εφέδρανα χαμηλής απόσβεσης (LDEB), υδραυλικοί αποσβεστήρες και σφαιρικά εφέδρανα ολίσθησης (FPS). Εφαρμόζοντας τη μέθοδο του ισοδύναμου μονοβάθμιου ταλαντωτή αναζητήθηκε ο αποδοτικότερος τρόπος σεισμικής μόνωσης του δεδομένου στατικού συστήματος. Τα σφαιρικά εφέδρανα ολίσθησης διακρίθηκαν για την αποτελεσματικότητά τους λαμβάνοντας υπόψη ως βασικό κριτήριο αξιολόγησης τις μετακινήσεις που αναπτύχθηκαν σύμφωνα με το φάσμα του Ευρωκώδικα. Για την περαιτέρω ανάλυση της απόκρισης της γέφυρας με τα FPS πραγματοποιήθηκε η προσομοίωσή τους με μη γραμμικά ελατήρια, κατά τις οριζόντιες διευθύνσεις, εισάγοντας με αυτόν τον τρόπο το νόμο συμπεριφοράς τους στο μοντέλο. Μέσω μη γραμμικών αναλύσεων χρονοϊστοριών υπό πραγματικά επιταχυνσιογραφήματα, προέκυψε η ακριβής απόκριση της γέφυρας ως συνάρτηση του χρόνου και κατέστη δυνατή η εξαγωγή των βρόγχων υστέρησης των εφεδράνων. | el |
heal.abstract | The design of a composite road bridge of three spans under static and seismic loads is accomplished by creating a detailed 3D model with a finite element software. Emphasis is given to the selection of the appropriate isolation system which can lead to the reduction of the seismic force. Particularly, three different types of isolators were investigated: Low Damping Elastomeric Bearings (LDEB), Fluid Viscous Dampers and Friction Pendulum Systems (FPS). The most effective way of seismic isolation of the composite road bridge was defined through the method of the equivalent single-degree-of-freedom oscillator. The Friction Pendulum Systems were selected as the most efficient by taking into consideration the developed displacements as principal evaluation criterion according to the Eurocode spectrum. In order to analyze the behavior of the bridge with FPS in more depth, FPS were simulated in the model with horizontal non-linear springs with the appropriate work law. Through non-linear time history analyses under real acceleration diagrams, the actual behavior of the bridge versus time was estimated and the hysterical loops of the bearings were extracted. | en |
heal.advisorName | Θανόπουλος, Παύλος | el |
heal.committeeMemberName | Βάγιας, Ιωάννης | el |
heal.committeeMemberName | Ραυτογιάννης, Ιωάννης | el |
heal.academicPublisher | Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο. Σχολή Πολιτικών Μηχανικών. Τομέας Δομοστατικής. Εργαστήριο Μεταλλικών Κατασκευών | el |
heal.academicPublisherID | ntua | |
heal.numberOfPages | 84 σ. | |
heal.fullTextAvailability | true |
Οι παρακάτω άδειες σχετίζονται με αυτό το τεκμήριο: