dc.contributor.author |
Κανελλόπουλος, Άρης
|
el |
dc.contributor.author |
Kanellopoulos, Aris
|
en |
dc.date.accessioned |
2017-07-17T06:35:16Z |
|
dc.date.available |
2017-07-17T06:35:16Z |
|
dc.date.issued |
2017-07-17 |
|
dc.identifier.uri |
https://dspace.lib.ntua.gr/xmlui/handle/123456789/45205 |
|
dc.identifier.uri |
http://dx.doi.org/10.26240/heal.ntua.14325 |
|
dc.rights |
Default License |
|
dc.subject |
Βέλτιστος Έλεγχος |
el |
dc.subject |
Σχεδιασμός Τροχιάς |
el |
dc.subject |
Μη-επανδρωμένα Οχήματα |
el |
dc.subject |
Μη-γραμμικός Έλεγχος |
el |
dc.subject |
Προβλεπτικός Έλεγχος |
el |
dc.subject |
Optimal Control |
en |
dc.subject |
Unmanned Vehicles |
el |
dc.subject |
Nonlinear Control |
el |
dc.subject |
Model Predictive Control |
el |
dc.subject |
Trajectory Optimization |
el |
dc.title |
Προβλεπτικός Ελεγκτής για την οδήγηση τετραπτέρυγου εναέριου οχήματος από πολλαπλά ενδιάμεσα σημεία |
el |
dc.title |
A Model Predictive Control scheme for Multi-rotor guidance through multiple waypoints |
en |
dc.contributor.department |
Εργαστήριο Αυτομάτου Ελέγχου και Ρυθμίσεως Μηχανών και Εγκαταστάσεων |
el |
heal.type |
bachelorThesis |
|
heal.classification |
Αυτόματος Έλεγχος |
el |
heal.language |
en |
|
heal.access |
free |
|
heal.recordProvider |
ntua |
el |
heal.publicationDate |
2017-03-01 |
|
heal.abstract |
Σε αυτή τη διπλωματική εργασία, εξετάζουμε το πρόβλημα της διέλευσης από
μια αλληλουχία σημείων στον τρισδιάστατο χώρο για ένα τετραπτέρυγο Εναέριο Μη-
Επανδρωμένο ΄Οχημα. Δεδομένων των συντεταγμένων των σημείων, καθώς και της
επιθυμητής σειράς διέλευσης, σχεδιάζονται οι τροχιές των μεταβλητών κατάστασης και
ελέγχου που θα οδηγήσουν το όχημα σε αυτά.
Το παραπάνω πρόβλημα μοντελοποιήθηκε σαν Πρόβλημα Βελτίστου Ελέγχου στο
πεδίο του συνεχούς χρόνου και λύθηκε με χρήση της μεθόδου Pseudospectral Optimal
Control- της προσέγγισης των μεταβλητών κατάστασης και ελέγχου από βάση ορθο-
γώνιων πολυωνύμων. Περαιτέρω, για να αντιμετωπίσουμε σφάλματα στη μοντελοποίη-
ση ή εξωτερικές διαταραχές, εφαρμόζουμε ανατροφοδότηση κατάστασης σχεδιάζοντας
τον ελεγκτή στο πλαίσιο του Προβλεπτικού Ελέγχου. Ο Προβλεπτικός Ελεγκτής λύνει
επαναλαμβανόμενα το πρόβλημα βελτίστου ελέγχου κατά τη λειτουργία του συστήμα-
τος, χρησιμοποιώντας μέτρηση του πραγματικού συστήματος ως αρχική κατάσταση.
Εφόσον τα επιθυμητά εσωτερικά σημεία δεν είναι σημεία ισορροπίας του συστήματος,
τα συνήθη σχήματα Προβλεκτικού Ελέγχου για σταθεροποίηση συστήματος αποδε-
ίχθηκαν ανεπαρκή. Εκτενής έρευνα μας οδήγησε στην χρήση Προβλεπτικού Ελέγχου
με Μεταβλητό Ορίζοντα, σύμφωνα με τον οποίο ο ορίζοντας πρόβλεψης αποτελεί με-
ταβλητή της βελτιστοποίσης σε κάθε επανάληψη. Στην δουλειά αυτή, επεκτάθηκαν
τα προϋπάρχοντα θεωρήματα ευρωστίας του Προβλεπτικού Ελέγχου με Μεταβλητό
Ορίζοντα σε μη-γραμμικά συστήματα.
Παρόλο που η πλειοψηφία της θεωρίας που παρουσιάζεται έχει εφαρμογή σε κάθε
είδους εναέρια οχήματα, προσωμοιώσεις και συγκριτικές μελέτες διεξήχθησαν σε μον-
τέλο τετραπτέρυγου για την επαλήθευση των αλγορίθμων. |
el |
heal.abstract |
In this thesis, we study the problem of traversing a series of points in the 3-
Dimensional space with a quadrotor Unmanned Aerial Vehicle (UAV). Given the
3D coordinates of the points, as well as the desired sequence, the state and control
input trajectories which lead the vehicle through the points are designed.
In that respect, the problem was formulated as an Optimal Control Problem
(OCP). This continuous time OCP was solved using the method of Pseudospectral
Optimal Control which consists of expanding the state and control variables over a
space of orthogonal polynomials. Moreover, in order to account for modeling imperfection and external disturbances, state feedback was accomplished by implementing
the controller in a Model Predictive Control (MPC) framework. In MPC schemes the
OCP is solved online iteratively using the current state measurement of the system
as the initial state. Since the desired interior waypoints are not equilibrium points
of the system conventional MPC schemes proved inefcient. Extensive research led
us to adopt a Variable-Horizon MPC approach (VH-MPC) in which the prediction
horizon is a decision variable of the OCP solved in each time-step. Finally, a number
of theorems presented in this work extend the preexisting robustness guarantees of
VH-MPC to nonlinear continuous-time systems.
Although the majority of the theory presented in this work could be applied to
any kind of aerial vehicle, simulations and comparative studies were conducted in a
quadrotor model to illustrate the validity of our algorithms. |
en |
heal.advisorName |
Κυριακόπουλος, Κωνσταντίνος |
el |
heal.committeeMemberName |
Κυριακόπουλος, Κωνσταντίνος |
el |
heal.committeeMemberName |
Παπαδόπουλος, Ευάγγελος |
el |
heal.committeeMemberName |
Βοσνιάκος, Γεώργιος |
el |
heal.academicPublisher |
Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο. Σχολή Μηχανολόγων Μηχανικών. Εργαστήριο Αυτομάτου Ελέγχου και Ρυθμίσεως Μηχανών και Εγκαταστάσεων |
el |
heal.academicPublisherID |
ntua |
|
heal.fullTextAvailability |
true |
|