dc.contributor.author | Τζούκας, Παναγιώτης | el |
dc.contributor.author | Τσιρλιγκάνης, Θωμάς | el |
dc.contributor.author | Tzoukas, Panagiotis | en |
dc.contributor.author | Tsirliganis, Thomas | en |
dc.date.accessioned | 2017-07-20T07:10:45Z | |
dc.date.available | 2017-07-20T07:10:45Z | |
dc.date.issued | 2017-07-20 | |
dc.identifier.uri | https://dspace.lib.ntua.gr/xmlui/handle/123456789/45283 | |
dc.identifier.uri | http://dx.doi.org/10.26240/heal.ntua.14409 | |
dc.rights | Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Ελλάδα | * |
dc.rights.uri | http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/gr/ | * |
dc.subject | Αστικός σχεδιασμός | el |
dc.subject | Πεζός | el |
dc.subject | Ποδήλατο | el |
dc.subject | Αστικό Πράσινο | el |
dc.subject | Ρέματα | el |
dc.subject | Walkability | en |
dc.subject | Landscape | en |
dc.subject | Urban green spaces | en |
dc.subject | Urban planning | en |
dc.subject | Bicycle | en |
dc.title | Α-μήχανες πορείες: παρεμβάσεις στο τοπίο του Υμηττού | el |
dc.title | Non-motorized routes: landscape interventions in Hymettus | en |
heal.type | bachelorThesis | |
heal.classification | Αρχιτεκτονική | el |
heal.classification | Architecture | en |
heal.language | el | |
heal.access | free | |
heal.recordProvider | ntua | el |
heal.publicationDate | 2017-07-12 | |
heal.abstract | Η Διπλωματική μας εργασία πραγματεύεται, εν ολίγοις, τον επαναπροσδιορισμό του τρόπου μετακίνησης των κατοίκων των σύγχρονων πόλεων. Η υπέρμετρη αστικοποίηση, φαινόμενο που συναντάμε σήμερα σε γενικευμένο βαθμό, σε συνδυασμό με την κλιματική αλλαγή, έχουν προκαλέσει κάποια ιδιαίτερα ζητήματα όσων αφορά την καθημερινή ζωή στα αστικά κέντρα. Ο μοντέρνος τρόπος μετακίνησης είναι, αφενός, μη βιώσιμος και απαγορευτικός για τα σημερινά δεδομένα και, αφετέρου, δυσάρεστος και ανθυγιεινός για τους ανθρώπους μεγαλουπόλεων όπως είναι η Αθήνα. Επιβάλλεται, λοιπόν, αλλαγή του τρόπου μετακίνησης αλλά και νοοτροπίας των κατοίκων σύμφωνα με τις αρχές της Βιώσιμης Αστικής Κινητικότητας. Αρχές που μετατρέπουν τις καθημερινές μετακινήσεις σε μια διαδικασία ευχάριστης συνδιαλλαγής με το αστικό και φυσικό τοπίο της πόλης, και παροτρύνουν τον κάτοικο να κινηθεί-περπατώντας, ποδηλατώντας και χρησιμοποιώντας τα ΜΜΜ-στα πλαίσια ενός ασφαλούς και λειτουργικού δικτύου. Ένα τέτοιο Δίκτυο προτείνουμε στους παρα-υμήττιους δήμους Ζωγράφου έως Αγ.Παρασκευή, το οποίο αποτελεί μια ρεαλιστική πρόταση βελτίωσης του αστικού περιβάλλοντος του λεκανοπεδίου, που σε πολλές περιπτώσεις είναι ακόμα και εχθρικό προς τον πεζό. Κεντρική Ιδέα μας είναι η αξιοποίηση των φυσικών πράσινων ζωνών στις παρυφές του Υμηττού, των ανοιχτών δημόσιων χώρων και των ρεμάτων της περιοχής. Στόχος είναι η σύνδεση των γειτονιών και η δημιουργία συνθηκών που παροτρύνουν τον άνθρωπο να χρησιμοποιήσει, να οικειοποιηθεί, να αισθανθεί τον δημόσιο χώρο δικό του. Θα ακολουθήσουμε συγκεκριμένη Μεθοδολογία και οργανωμένη Συλλογιστική πορεία, με απώτερο σκοπό να ανάγουμε το αστικό περιβάλλον της πόλης, από εχθρικό για τον πεζό και αποθαρρυντικό όσων αφορά τις εξορμήσεις των κατοίκων πέραν των απολύτως απαραίτητων, σε ένα φιλικό, ευχάριστο και ενδιαφέρον περιβάλλον, μέσω του σχεδιασμού ενός ασφαλούς δικτύου μετακίνησης. Προτείνουμε συγκεκριμένες τυπολογίες για την επίλυση των διασταυρώσεων καθ'όλο το μηκος του δικτύου μας. Επίσης, θα περάσουμε στον τοπιακό, αρχιτεκτονικό σχεδιασμό του κόμβου της λεωφόρου Κατεχάκη με την οδό Κοκκινοπούλου, ο οποίος παρουσιάζει ιδιαίτερο ενδιαφέρον και ταυτόχρονα είναι προβληματικός-για τον πεζό αλλά και για τα αυτοκίνητα. | el |
heal.abstract | Our Thesis is about redefining the way of urban transportation. The urbanization, developed without control during the last decades, in combination with the climatic instability, have caused some important issues about the everyday life in the cities. The modern way of transportation is not viable and prohibited for the contemporary situation, and in addition, it is unpleasant and unhealthy for the habitant of big cities as Athens. A change of the way of transportation but also of the way of thinking is required. A way of thinking according to the principles of the Sustainable Urban Mobility. Principles which transform everyday transportations into a procedure of conciliation with the urban and natural environment of the city, and promote the citizen to walk, cycle and use the public transport, within a safe and functional network. A network like this we propose to be realized in Zografou until Ag.Paraskevi, suburbs of Athens, that consists a realistic project to improve the urban environment of Athens and suburbs, which in many cases is even hostile for the pedestrian. Our central idea is the exploitation of the green zones of Hymettus mountain, the open public areas and the little streams of the area. The aim is the connection of the neighborhoods and the development of conditions which urge human to feel comfortable and use the public space of the city. We will follow specific methodology and organized reasoning, to make the urban environment, from hostile for the pedestrian and discouraging as it concerns the "excursions" of the citizens beyond the necessary ones, to a friendly pleasant and interesting environment, via the designing of a safe network for the human and the bicycle. We propose specific typologies for each junction of our network with the cars. We, also, pass to smaller scales of landscape and architectural designing of the node of Katexaki avenue with Kokkinopoulou street, which presents particular interest and in the same time is very problematic-for the pedestrian but also for the vehicles. | en |
heal.advisorName | Μωραίτης, Κωνσταντίνος | el |
heal.advisorName | Κουτρολίκου, Παναγιώτα | el |
heal.advisorName | Moraitis, Konstantinos | en |
heal.advisorName | Koutrolikou, Panagiota | en |
heal.academicPublisher | Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο. Σχολή Αρχιτεκτόνων Μηχανικών. Τομέας Αρχιτεκτονικής Γλώσσας, Επικοινωνίας και Σχεδιασμού | el |
heal.academicPublisherID | ntua | |
heal.fullTextAvailability | true |
Οι παρακάτω άδειες σχετίζονται με αυτό το τεκμήριο: