Η σεισμική μόνωση είναι μέθοδος τροποποίησης της απόκρισης ενός συστήματος που παρουσιάζει ιδιαίτερο ενδιαφέρον στις περιπτώσεις αναβάθμισης υπαρχουσών γεφυρών. Στόχος της είναι η τροποποίηση της απόκρισης της κατασκευής, μέσω μείωσης των δυνάμεων που την καταπονούν σε περίπτωση σεισμού και με εισαγωγή πρόσθετης απόσβεσης για την αντιμετώπιση των
πρόσθετων μετακινήσεων που προκύπτουν στο σημαντικά πιο εύκαμπτο σύστημα. Σε αντίθεση με τις παραδοσιακές μεθόδους σχεδιασμού δε στοχεύει στην αύξηση της αντοχής της κατασκευής ώστε αυτή να μπορεί να παραλάβει τα σεισμικά φορτία. Έτσι, εφόσον πληρούνται οι προϋποθέσεις για την εφαρμογή της οδηγεί σε οικονομικότερες κατασκευές και σε πολύ οικονομική αναβάθμιση υπαρχουσών κατασκευών που δεν ανταποκρίνονται στους σημερινούς κανονισμούς. Ασχολούμαστε με τη δεύτερη περίπτωση, αυτή της σεισμικής
αναβάθμισης της γέφυρας του Σίθα, στη Χ.Θ.32+763 του αυτοκινητοδρόμου Κορίνθου Πατρών στο τμήμα του Ξυλοκάστρου. Η γέφυρα σχεδιάστηκε και κατασκευάστηκε προ 30ετίας με σεισμικό συντελεστή 0.16g και συντελεστή σπουδαιότητας 1.0. Οι σημερινοί ισχύοντες κανονισμοί ωστόσο επιβάλλουν σεισμικό συντελεστή 0.24g και συντελεστή σπουδαιότητας 1.30 για την περοχή.
Application of the seismic isolation method for the purpose of seismic upgrade of the Sithas Highway Bridge.