Η παρακολούθηση της κινηματικής συμπεριφοράς των κατασκευών και ο έλεγχος της σταθερότητάς τους πραγματοποιείται και με τον προσδιορισμό των κατακόρυφων μετακινήσεων του φέροντα οργανισμού τους. Ο έλεγχος αυτός πραγματοποιείται με εφαρμογή της Γεωδαιτικής Μεθοδολογίας, μέσω της ίδρυσης ενός δικτύου κατακορύφου ελέγχου το οποίο αποτελείται από κορυφές που βρίσκονται πάνω στα δομικά στοιχεία της εξεταζόμενης κατασκευής και στην περιοχή γύρω από αυτή. Τα συμπεράσματα σχετικά με την κινηματική συμπεριφορά της κατασκευής προκύπτουν ύστερα από διαχρονικές μετρήσεις, επεξεργασία και έλεγχο για το αν οι μετακινήσεις που ανιχνεύθηκαν είναι στατιστικά σημαντικές (για δεδομένο επίπεδο εμπιστοσύνης).
Αντικείμενοτης παρούσας διπλωματικής εργασίας είναι η ίδρυση ενός δικτύου κατακορύφου ελέγχου στο συγκρότημα κτιρίων της Σ.Α.Τ.Μ. για τον κινηματικό έλεγχο των κτιρίων Λαμπαδαρίου, Βέη και Άλφα. Στο πλαίσιο της μελέτης αυτής, εφαρμόστηκαν όλα τα στάδια που επιβάλλει η Γεωδαιτική Μεθοδολογία (ίδρυση του δικτύου, μέτρηση των στοιχείων του, συνόρθωση των παρατηρήσεων με χρήση της Μεθόδου Ελαχίστων Τετραγώνων), προκειμένου να προσδιοριστούν τα υψόμετρα των κορυφών του δικτύου σε μηδενική φάση.
Παράλληλα, εξετάστηκε η απόκριση του εδάφους στο οποίο εδράζονται τα εξεταζόμενα κτίρια στην περίπτωση διάνοιξης αβαθούς σήραγγας για την επέκταση τηςγραμμής του μετρό προς την Πολυτεχνειούπολη και την Πανεπιστημιούπολη. Έγινε μια προεκτίμηση των επιφανειακών μετακινήσεων με χρήση εμπειρικών μεθόδων στην περιοχή των κτιρίων της Σ.Α.Τ.Μ..
The kinematic behavior of constructions and their stability is tested through the determination of the vertical displacements of their bearing frame.The application of Geodetic Monitoring is used for the monitoring of the displacements; a vertical control network is established on the construction and in the wider area, and its elements are measured at least twice in a selected time interval. After the adjustment of observations, the heights of the network’s points are estimated and the statistically significant displacements, for a selected confidence level, are determined.
The subject of this dissertation is the establishment of a vertical control network in order to detect the kinematic behavior of the buildings of the School of Rural and Surveying Engineering.For this purpose the Geodetic Methology was applied: establishment of the network, measurement of its elements, adjustment of the observations, and estimation of the heights of the network’s points in an arbitrarily selected height system.
The response of the ground, underlying the monitored buildings, is also examined in case that a shallow tunnel excavation for the extension of the metro to the NTUA and UOA Campus takes place. Using empirical methods,the predicted displacements were determined.