dc.contributor.author | Μόσχου, Σεβαστή | el |
dc.contributor.author | Moschou, Sevasti | en |
dc.date.accessioned | 2018-03-22T10:34:31Z | |
dc.date.available | 2018-03-22T10:34:31Z | |
dc.date.issued | 2018-03-22 | |
dc.identifier.uri | https://dspace.lib.ntua.gr/xmlui/handle/123456789/46754 | |
dc.identifier.uri | http://dx.doi.org/10.26240/heal.ntua.2267 | |
dc.rights | Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Ελλάδα | * |
dc.rights.uri | http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/gr/ | * |
dc.subject | Υψηλό | el |
dc.subject | Sublime | en |
dc.title | Περί υψηλού: μιια ιστορική αφήγηση της έννοιας, του αισθήματος, της αισθητικής κατηγορίας | el |
dc.title | On the Sublime: a historical narrative of the concept, the feeling, the aesthetic category | en |
dc.type | Διάλεξη | |
heal.type | learningMaterial | el |
heal.classification | Architecture--Aesthetics (URL: http://id.loc.gov/authorities/subjects/sh86000747) | en |
heal.language | el | el |
heal.access | campus | el |
heal.recordProvider | ntua | el |
heal.publicationDate | 2018-03-20 | |
heal.abstract | Η παρούσα εργασία έχει ως αντικείμενό της τη διερεύνηση του «Υψηλού» ως διακριτή αισθητική κατηγορία από το «Ωραίο» ή το «Άσχημο», την εξέταση της συγκρότησης της έννοιάς του, καθώς και τη μεταβολή της από την εμφάνιση της θεωρητικής της αναζήτησης στη φιλοσοφική της καταγραφή μέχρι τις μέρες μας. Η ιδιαιτερότητα αυτής της αισθητικής κατηγορίας γεννά ερωτήματα που αξίζουν διερεύνηση. Στην αισθητική κατηγορία του Υψηλού τα αισθήματα που αναδύονται είναι διττά, θετικά και αρνητικά ταυτόχρονα. Οι διάφορες φιλοσοφικές καταγραφές της αισθητικής κατηγορίας του Υψηλού το εμφανίζουν να αναδεικνύεται και να συγκροτείται με διαφορετικό τρόπο, πράγμα που δεν είναι ανεξάρτητο απ’ τα διαφορετικά αιτήματα της κάθε εποχής που το Υψηλό καλείται να ικανοποιήσει. Η τέχνη, αποτελώντας ουσιώδες πολιτισμικό στοιχείο, έχει κοινωνικοπολιτικά χαρακτηριστικά τα οποία εκφράζει και μερικώς καθορίζει, αλλά και απ’ τα οποία επηρεάζεται. Η έννοια του Υψηλού αποτελεί βασικό παράγοντα αυτής της διαλεκτικής, μεταβάλλοντας τους τρόπους της, ακόμη και εισερχόμενη ή αποσυρόμενη απ’ το προσκήνιο του διαλόγου και χρησιμοποιούμενη για κοινωνικούς, πολιτικούς και θρησκευτικούς σκοπούς. Μεθοδολογικά δεχόμαστε πως η διατύπωση και η χρήση των αισθητικών κατηγοριών είναι ιστορικά σχετική. Ώστε δεν μπορούμε να την κατανοήσουμε παρά μόνο στο πλαίσιο της ιστορικής της διερεύνησης. Η παρούσα εργασία καταγράφει τις κεντρικές στιγμές της ιστορικής της διαδρομής. | el |
heal.abstract | The present paper’s object is the investigation of the "Sublime" as an aesthetic category, distinct from "Beautiful" or "Ugly", the examination of the constitution of its meaning, as well as its changes as they appear in its theoretical research until nowadays. The peculiarity of this aesthetic category raises questions that are worth exploring. In the aesthetic category of the Sublime, the feelings that emerge are both positive and negative simultaneously. The various philosophical examinations of the Sublime show it to be highlighted and set up in different ways, not independent of the different demands of each social and historical era the Sublime is called to satisfy. Art, being an essential cultural element, has socio-political characteristics which it expresses and partially determines, but also from which it is affected. The concept of the Sublime is a key factor in this dialectic, altering its ways, even incoming or withdrawing from the foreground of the dialogue and used for social, political and religious purposes. Methodologically, we accept that the formulation and use of aesthetic categories is historically relevant. So we can only understand it in the context of its historical investigation. This paper records the central moments of its historical path. | en |
heal.academicPublisher | Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο. Σχολή Αρχιτεκτόνων Μηχανικών. Τομέας Αρχιτεκτονικής Γλώσσας, Επικοινωνίας και Σχεδιασμού | el |
heal.fullTextAvailability | true |
Οι παρακάτω άδειες σχετίζονται με αυτό το τεκμήριο: