dc.contributor.author | Χατζημωράκης, Αναστάσιος | el |
dc.contributor.author | Chatzimorakis, Anastasios | en |
dc.date.accessioned | 2018-06-01T11:18:16Z | |
dc.date.available | 2018-06-01T11:18:16Z | |
dc.date.issued | 2018-06-01 | |
dc.identifier.uri | https://dspace.lib.ntua.gr/xmlui/handle/123456789/47001 | |
dc.identifier.uri | http://dx.doi.org/10.26240/heal.ntua.15585 | |
dc.rights | Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Ελλάδα | * |
dc.rights.uri | http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/gr/ | * |
dc.subject | Ναυτικοί κινητήρες ντήζελ | el |
dc.subject | Μηχανές εσωτερικής καύσης | el |
dc.subject | Χρονισμός έγχυσης καυσίμου | el |
dc.subject | Internal combustion engines | en |
dc.subject | Fuel injection timing variation | en |
dc.subject | Two stroke marine propulsion | en |
dc.subject | Four stroke auxilary diesel engines | en |
dc.subject | Τετράχρονοι κινητήρες diesel ηλεκτροπαραγωγής | el |
dc.subject | Παρακολούθηση λειτουργίας | el |
dc.subject | Operation monitoring | el |
dc.title | Διερεύνηση της επίδρασης της μεταβολής του χρονισμού έγχυσης καυσίμου στη λειτουργική συμπεριφορά 2-Χ ναυτικών κινητήρων ντήζελ πρόωσης και 4-Χ κινητήρων ντήζελ ηλεκτροπαραγωγής | el |
dc.title | Investigation for the effect of fuel injection timing variation on the performance of two stroke marine propulsion and four stroke auxiliary diesel engines | en |
heal.type | bachelorThesis | |
heal.generalDescription | Σκοπός της εργασίας: Το κόστος καυσίμου έχει την υψηλότερη συνεισφορά ως ποσοστό επί του συνολικού κόστους λειτουργίας ενός πλοίου. Η παγκόσμια οικονομική κατάσταση και η αυξανόμενη τιμή του πετρελαίου έχει ασκήσει μεγάλη πίεση στους κατασκευαστές ναυτικών κινητήρων ωθώντας τους στην αναζήτηση νέων λύσεων για τη μείωση της κατανάλωσης καυσίμου. Μία συνήθης τεχνική που χρησιμοποιείται για το σκοπό αυτό είναι η μεταβολή του χρονισμού έγχυσης καυσίμου. Σκοπός της παρούσας διπλωματικής εργασίας είναι η διερεύνηση της επίδρασης της μεταβολής του χρονισμού έγχυσης καυσίμου στη λειτουργική συμπεριφορά κινητήρων Diesel. Ιδιαίτερη έμφαση δίνεται στις ποσοστιαίες μεταβολές των παραμέτρων στα διάφορα φορτία που εξετάζονται, ώστε να εξαχθούν συμπεράσματα για όλο το εύρος λειτουργίας του κινητήρα. Μείζονος σημασίας είναι η βελτίωση της ειδικής κατανάλωσης καυσίμου διατηρώντας ταυτόχρονα την πίεση καύσης εντός των επιτρεπτών ορίων, το οποίο αποτελεί απαραίτητη προϋπόθεση για την ασφαλή λειτουργία του κινητήρα. Στα πλαίσια της εργασίας πρόκειται να μελετηθούν δύο κινητήρες, ένας δίχρονος βραδύστροφος, που χρησιμοποιείται για πρόωση πλοίου και ένας τετράχρονος μεσόστροφος, ο οποίος είναι συζευγμένος με γεννήτρια και χρησιμοποιείται για παραγωγή ηλεκτρικής ενεργείας. Για το σκοπό αυτό γίνεται χρήση διαγνωστικού λογισμικού που έχει αναπτυχθεί από τον καθηγητή κ. Δημήτριο Χουντάλα. Αρχικά, εξετάζεται η προβλεπτική ικανότητα του προσομοιωτή του λογισμικού και στη συνέχεια μελετάται η επίδραση της μεταβολής του χρονισμού έγχυσης καυσίμου σε βασικές παραμέτρους λειτουργίας των δύο κινητήρων. Μεγαλύτερη βαρύτητα δίνεται στο δίχρονο ναυτικό κινητήρα, στον οποίο πραγματοποιείται η παραπάνω διερεύνηση πρώτα με ενεργοποιημένη και στη συνέχεια με απενεργοποιημένη την προσομοίωση του υπερπληρωτή, ενώ στο τέλος επαναλαμβάνεται μεταβάλλοντας ταυτόχρονα και την πίεση σάρωσης. | el |
heal.classification | Μηχανές Εσωτερικής κάυσης | el |
heal.classification | Internal combustion engines | el |
heal.language | el | |
heal.access | free | |
heal.recordProvider | ntua | el |
heal.publicationDate | 2018-02-20 | |
heal.abstract | Η διπλωματική εργασία οργανώνεται σε εφτά κεφάλαια ως ακολούθως: Το πρώτο κεφάλαιο αποτελεί την εισαγωγή όπου παρουσιάζεται ο σκοπός της παρούσας διπλωματικής εργασίας. Στο δεύτερο κεφάλαιο γίνεται αναφορά στις βασικές αρχές των κινητήρων Diesel καθώς και στα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά των δίχρονων ναυτικών κινητήρων. Στο τέλος, γίνεται μία σύντομη περιγραφή των κινητήρων που εξετάζονται για τις ανάγκες τις παρούσας εργασίας. Το τρίτο κεφάλαιο αναφέρεται στα συστήματα και στις διεργασίες έγχυσης των κινητήρων Diesel. Συγκεκριμένα, παρουσιάζονται ο τρόπος ρύθμισης του φορτίου σε αυτούς τους κινητήρες, οι κατηγορίες των αντλιών καυσίμου και των εγχυτήρων και στο τέλος τα συστήματα μεταβλητού χρονισμού έγχυσης καυσίμου των δίχρονων ναυτικών κινητήρων. Στο τέταρτο κεφάλαιο γίνεται μία συνοπτική παρουσίαση του διαγνωστικού λογισμικού που χρησιμοποιήθηκε για την προσομοίωση της λειτουργίας των δύο εξεταζόμενων κινητήρων. Στο πέμπτο κεφάλαιο αξιολογείται η προβλεπτική ικανότητα του προσομοιωτή του λογισμικού μέσω της σύγκρισης των αποτελεσμάτων του με τα αντίστοιχα που προέκυψαν κατά την διεξαγωγή των επίσημων εργοστασιακών δοκιμών των κινητήρων. Στο έκτο κεφάλαιο διερευνάται η επίδραση της μεταβολής του χρονισμού έγχυσης καυσίμου στη λειτουργική συμπεριφορά των κινητήρων. Αρχικά, παρουσιάζονται τα αποτελέσματα που προέκυψαν από την παραπάνω διερεύνηση για τον εκάστοτε κινητήρα και στη συνέχεια αξιολογούνται ώστε να εξαχθούν τα απαραίτητα συμπεράσματα. Στο έβδομο κεφάλαιο συνοψίζονται τα βασικά συμπεράσματα που προέκυψαν από την παρούσα εργασία. | el |
heal.advisorName | Χουντάλας, Δημήτριος | el |
heal.committeeMemberName | Χουντάλας, Δημήτριος | el |
heal.committeeMemberName | Γιακουμής, Ευάγγελος | el |
heal.committeeMemberName | Φούντη, Μαρία | el |
heal.academicPublisher | Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο. Σχολή Μηχανολόγων Μηχανικών. Τομέας Θερμότητας. Εργαστήριο Μηχανών Εσωτερικής Καύσης (ΜΕΚ) | el |
heal.academicPublisherID | ntua | |
heal.numberOfPages | 116 σ. | |
heal.fullTextAvailability | true |
Οι παρακάτω άδειες σχετίζονται με αυτό το τεκμήριο: