HEAL DSpace

Προσδιορισμός λειτουργικής ταχύτητας σε υπεραστικές οδούς δύο λωρίδων κυκλοφορίας κατά τη νυκτερινή οδήγηση

Αποθετήριο DSpace/Manakin

Εμφάνιση απλής εγγραφής

dc.contributor.advisor Ψαριανός, Βασίλειος el
dc.contributor.author Μαλακάτας, Κωνσταντίνος Ε. el
dc.contributor.author Malakatas, Konstantinos E. en
dc.date.accessioned 2011-07-18T06:39:42Z
dc.date.available 2011-07-18T06:39:42Z
dc.date.copyright 2011-07-14 -
dc.date.issued 2011-07-18
dc.date.submitted 2011-07-14 -
dc.identifier.uri https://dspace.lib.ntua.gr/xmlui/handle/123456789/4740
dc.identifier.uri http://dx.doi.org/10.26240/heal.ntua.8665
dc.description 214 σ. el
dc.description.abstract Το αντικείμενο της παρούσας διπλωματικής εργασίας είναι ο προσδιορισμός της λειτουργικής ταχύτητας σε υπεραστικές οδούς ενιαίου οδοστρώματος μιας λωρίδας κυκλοφορίας ανά κατεύθυνση κατά τη νυκτερινή οδήγηση. Οι μετρήσεις που πραγματοποίηθηκαν ήταν από τις 8 το απόγευμα έως τις 12 το βράδι σε οδούς του Ελληνικού οδικού δικτύου, στο Νομό Αττικής και στο Νομό Αχαΐας. Το μοντέλο που αναπτύχθηκε και η στατιστική επεξεργασία που πραγματοποιήθηκε έγινε με τη χρήση της πολλαπλής γραμμικής παλινδρόμησης και της μη γραμμικής παλινδρόμησης με περιορισμό. Συγκρίνοντας τα αποτελέσματα του μοντέλου (νύκτα) που προκύπτει από τη συγκεκριμένη έρευνα με το υφιστάμενο μοντέλο των Ο.Μ.Ο.Ε (μέρα) που χρησιμοποιείται στην Ελλάδα και υιοθετείται από το Υ.ΠΕ.ΧΩ.Δ.Ε. και από άλλα μοντέλα που εντοπίζονται στη διεθνή βιβλιογραφία, ενδεχομένως να αντληθούν χρήσιμα συμπεράσματα τα οποία θα χρησιμοποιηθούν κατά το σχεδιασμό και τον επανασχεδιασμό υπεραστικών οδών δύο λωρίδων κυκλοφορίας. el
dc.description.abstract The operating speed is of high interest for evaluating a road section. It has been recognized as one of the measures that designers can use to examine road consistency and driver expectancy on roadways. There are several factors that influence operating speeds. While operating speed models exist for daytime driving conditions there is a lack of modeling for nighttime conditions. Thus safety evaluation of nighttime driving remains still a design control void. This project focuses on how the geometry of the road affects the operating speed during nighttime. The scope of this project, is to establish a model to predict 85th percentile speed on horizontal curves in nighttime, for two lane rural roads. Models predicting the operating speed based upon the geometry of the road have been developed. The parameters used in the model are the curvature change rate (CCR, gon/km) and the carriage width of the road. The method used to obtain these parameters is the stepwise regression. The statistical analysis used was the multiple linear regression and the nonlinear regression. Free flow speed data at 40 sites, 30 curves and 10 alignments in Greece have been collected. The observations took place after the sunset. Geometric data were also collected at the selected sites. Predictor variables considered in the operating speed model included horizontal curve angle, lane width, length of horizontal curve, superelevation, vertical grade and speed limit when imposed. The model is adequate at a 95 percent confidence level with a coefficient of determination (R2) of 0.973. The model developed has been compared with the models established in the U.S.A., Germany and Greece for daytime conditions wherefrom conclusions have been drawn on how to address further the safety issue of night driving conditions in the future. en
dc.description.statementofresponsibility Κωνσταντίνος Ε. Μαλακάτας el
dc.language.iso el en
dc.rights ETDRestricted-policy.xml en
dc.subject Νυκτερινή οδήγηση el
dc.subject Λειτουργική ταχύτητα el
dc.subject Υπεραστικές οδοί ενιαίου οδοστρώματος el
dc.subject Γραμμική παλινδρόμηση el
dc.subject Μοντέλο πρόβλεψης el
dc.subject Σύγκριση νύκτας με ημέρα el
dc.subject Σύνεχεια στο σχεδιασμό el
dc.subject Ελικτότητα el
dc.subject Πλάτος λωρίδας el
dc.subject Pavement width en
dc.subject Change of curve rate en
dc.subject Operating speed en
dc.subject Geometric characteristics en
dc.subject Stepwise regression en
dc.subject Predicting models en
dc.subject Comparison daytime and nighttime en
dc.subject Nighttime driving en
dc.subject Nighttime operating speed en
dc.subject Predicting values en
dc.title Προσδιορισμός λειτουργικής ταχύτητας σε υπεραστικές οδούς δύο λωρίδων κυκλοφορίας κατά τη νυκτερινή οδήγηση el
dc.title.alternative Operating Speed predicting model on two lane rural roads during nighttime en
dc.type bachelorThesis el (en)
dc.date.accepted 2011-07-13 -
dc.date.modified 2011-07-14 -
dc.contributor.advisorcommitteemember Αντωνίου, Μαρία el
dc.contributor.advisorcommitteemember Σπυροπούλου, Ι. el
dc.contributor.committeemember Αντωνίου, Μαρία el
dc.contributor.committeemember Ψαριανός, Βασίλειος el
dc.contributor.committeemember Σπυροπούλου, Ι. el
dc.contributor.department Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο. Σχολή Αγρονόμων & Τοπογράφων Μηχανικών. Τομέας Έργων Υποδομής και Αγροτικής Ανάπτυξης. Εργαστήριο Συγκοινωνιακής Τεχνικής el
dc.date.recordmanipulation.recordcreated 2011-07-18 -
dc.date.recordmanipulation.recordmodified 2011-07-18 -


Αρχεία σε αυτό το τεκμήριο

Αυτό το τεκμήριο εμφανίζεται στην ακόλουθη συλλογή(ές)

Εμφάνιση απλής εγγραφής