Αντικείμενο μελέτης της παρούσης εργασίας είναι η διεύρυνση των προϋποθέσεων για τη δημιουργία ενός βιοκλιματικού, οικολογικού, ενεργειακά αποδοτικού νηπιαγωγείου στην πόλη της Άρτας. Ξεκινώντας στο πρώτο μέρος με μια αναφορά στις αρχές της βιοκλιματικής αρχιτεκτονικής καθορίζονται οι προδιαγραφές για την κατασκευή βιοκλιματικών και ενεργειακά αυτόνομων σχολικών μονάδων και παρατίθενται στοιχεία με σκοπό την αποδοτική λειτουργία τους. Εν συνεχεία στο δεύτερο μέρος μέσω της χρήσης του υπολογιστικού προγράμματος EPA-NR γίνεται ο υπολογισμός των ενεργειακών απαιτήσεων για ψύξη-θέρμανση-φωτισμό καθώς και των εκπομπών σε διοξείδιο του άνθρακα, ενός νηπιαγωγείου στην πόλη της Άρτας .Για τη μελέτη αυτή διαμορφώνονται σενάρια με στόχο την εύρεση του βέλτιστου σεναρίου δηλαδή αυτού με τις λιγότερες ενεργειακές απαιτήσεις και περιβαλλοντικές επιπτώσεις. Τέλος τίθενται οι στόχοι του προτεινόμενου σεναρίου και αξιολογείται η εφικτότητα του.
The purpose of this study is a requirement analysis for the development of a bioclimatic, eco-friendly and energy-efficient kindergarten in Arta. In the beginning, a literature review about the principles of bioclimatic architecture is presented. Then, the specifications for the construction of bioclimatic and energy-efficient school units are defined and other important parameters taken into consideration throughout the study are mentioned. In the second part of this work we focus on the implementation plan of our study through the construction of a bioclimatic kindergarten in Arta. An estimation of the building’s energy demands for cooling-heating-lighting as well as an estimation of the buildings CO2 emissions are carried out through a computer program used for the Energy Performance Assessment of existing Non-Residential buildings (EPA-NR). For the purpose of this study, we have examined a number of alternative scenarios and come up with the most efficient and least energy demanding solution. Finally, the objectives of the proposed solution are described in detail and its feasibility is assessed.