Οι μεταφορές αποτελούν έναν από τους πλέον σημαντικούς και συνεχώς αναπτυσσόμενους τομείς της οικονομίας, αλλά και ταυτόχρονα έναν τομέα από τους πλέον ενεργοβόρους και ρυπογόνους. Ως προς την παραγωγή αερίων θερμοκηπίου, οι μεταφορές ευθύνονται σε παγκόσμιο επίπεδο για περίπου το 30% των εκπομπών CO2. Σκοπός της παρούσας εργασίας είναι η μελέτη των τεσσάρων συμβατικών τύπων βενζινοκίνητων και ντιζελοκίνητων οχημάτων ανά προσδιοριστικό παράγοντα ώστε να αξιολογηθεί το ποσοστό συνεισφοράς στις εκπομπές στις οδικές μεταφορές κατά τη χρονική περίοδο 1990-2005.
Οι παράγοντες που εξετάστηκαν στα πλαίσια αυτής της ανάλυσης ήταν ο πληθυσμός, η ιδιοκτησία οχημάτων, η ετήσια διανυόμενη απόσταση, το μίγμα καυσίμου, ο κυβισμός της μηχανής αλλά και το επίπεδο της τεχνολογικής εξέλιξης των οχημάτων.
Τα αποτελέσματα της παρούσας ανάλυσης μπορούν να χρησιμοποιηθούν κατάλληλα στην προσπάθεια ανάπτυξης σωστής πολιτικής και σχεδιασμού στον τομέα των οδικών επιβατικών και εμπορικών μεταφορών με στόχο την πλήρη συμμόρφωση της χώρας με τις διεθνείς περιβαλλοντικές της δεσμεύσεις.
Transport is one of the most important and continually growing sectors of the economy, but also an area of the most intensive and polluting. In the production of greenhouse gases, transport is responsible globally for about 30% in CO2. The purpose of this work is the study of four types of conventional gasoline and diesel vehicles per determinant to evaluate the percentage contribution to emissions in road transport over the period 1990-2005.
The factors examined in this analysis was the population, ownership of vehicles, annual mileage, the fuel, the engine size and the level of technological development of vehicles.
The results of this analysis can be used appropriately in trying to develop proper policy and planning in road passenger and freight transport in order to fully comply with the country's international environmental commitments