HEAL DSpace

Συσχετίσεις χρονοσειρών οδικών ατυχημάτων και μετεωρολογικών συνθηκών.

Αποθετήριο DSpace/Manakin

Εμφάνιση απλής εγγραφής

dc.contributor.advisor Γιαννής, Γεώργιος el
dc.contributor.author Μπιλιώνης, Δημήτριος Β. el
dc.contributor.author Bilionis, Dimitrios V. en
dc.date.accessioned 2011-08-31T06:38:25Z
dc.date.available 2011-08-31T06:38:25Z
dc.date.copyright 2011-07-22 -
dc.date.issued 2011-08-31
dc.date.submitted 2011-07-22 -
dc.identifier.uri https://dspace.lib.ntua.gr/xmlui/handle/123456789/4932
dc.identifier.uri http://dx.doi.org/10.26240/heal.ntua.9108
dc.description.abstract Στόχος της εργασίας αυτής είναι η συσχέτιση του αριθμού των οδικών ατυχημάτων και των βασικών μετεωρολογικών συνθηκών όπως το ύψος βροχόπτωσης και η θερμοκρασία. Για τον λόγο αυτό, χρησιμοποιήθηκαν αναλυτικά ημερήσια στοιχεία για τον αριθμό των ατυχημάτων και των νεκρών και τραυματιών από τη βάση δεδομένων της Εθνικής Στατιστικής Αρχής (ΕΛ.ΣΤΑΤ.) για το Λεκανοπέδιο της Πρωτεύουσας, καθώς και τα αντίστοιχα αναλυτικά ημερήσια στοιχεία για το ύψος βροχόπτωσης και τη μέση ημερήσια θερμοκρασία από τη βάση δεδομένων της Εθνικής Μετεωρολογικής Υπηρεσίας (E.M.Y.). Για την ανάλυση των χρονοσειρών αναπτύχθηκε σύστημα μοντέλων τύπου SURE (Seemingly Unrelated Regression Equations) με ταυτόχρονη διόρθωση του σφάλματος για σειριακή αυτοσυσχέτιση πρώτου βαθμού. Τα αποτελέσματα καταδεικνύουν ότι η αύξηση της θερμοκρασίας προκαλεί αύξηση του πλήθους των ατυχημάτων, ενώ αύξηση της βροχόπτωσης προκαλεί μείωση του αριθμού των ατυχημάτων αλλά και των νεκρών σε αυτά. Επίσης, από τα αποτελέσματα προκύπτει ότι σημαντική επιρροή στον αριθμό των ατυχημάτων έχουν η θερμοκρασία και η μέση βροχόπτωση της προηγούμενης ημέρας (μεταβλητές με χρονική υστέρηση), ενώ το φαινόμενο της επιρροής των καιρικών συνθηκών στα οδικά ατυχήματα παρουσιάζει και έντονα στοιχεία μη- γραμμικότητας. Τέλος, οι μεταβολές της θερμοκρασίας και του ύψους βροχόπτωσης μπορεί να έχουν διαφορετικό αντίκτυπο στους αριθμούς των ατυχημάτων ανάλογα με το μήνα κατά τον οποίο συμβαίνουν. el
dc.description.abstract The purpose of this diploma thesis is to investigate the correlation between accident counts and basic meteorological conditions, such as rainfall and temperature. For this reason, analytical daily data for the number of accidents, fatalities and injuries were used. These data were obtained from the database of the Hellenic Statistical Authority (EL.STAT.) for the basin of Athens, the capital city of Greece. Moreover, the corresponding analytical daily data for the precipitation and mean temperature were employed. The later data were obtained from the database of the Hellenic National Meteorological Service (HNMS). For the analysis of time series, a system of SURE models was developed. The results show that the drop of temperature causes a decrease in the number of accidents, while an increase in precipitation causes a decrease in the number of accidents and fatalities as well. Furthermore, the results reveal that temperature and rainfall of the previous day (lagged values) have a significant influence on the number of accidents. Finally, the impact of the variations in temperature or rainfall on the accident counts may be different depending on which month they occur. en
dc.description.statementofresponsibility Δημήτριος Β. Μπιλιώνης el
dc.language.iso el en
dc.rights ETDFree-policy.xml en
dc.subject Οδικά ατυχήματα el
dc.subject Μετεωρολογικές συνθήκες el
dc.subject Μοντέλα SURE el
dc.subject Ψευδομεταβλητές el
dc.subject Γραμμική παλινδρόμηση el
dc.subject Road accidents en
dc.subject Meteorological conditions en
dc.subject SURE models en
dc.subject Dummy variables en
dc.subject Linear regression en
dc.title Συσχετίσεις χρονοσειρών οδικών ατυχημάτων και μετεωρολογικών συνθηκών. el
dc.title.alternative Time-series correlations of road accident and meteorological conditions. en
dc.type bachelorThesis el (en)
dc.date.accepted 2011-07-21 -
dc.date.modified 2011-07-22 -
dc.contributor.advisorcommitteemember Γιαννής, Γεώργιος el
dc.contributor.advisorcommitteemember Καρλαύτης, Ματθαίος el
dc.contributor.advisorcommitteemember Σταθόπουλος, Αντώνιος el
dc.contributor.committeemember Γιαννής, Γεώργιος el
dc.contributor.committeemember Καρλαύτης, Ματθαίος el
dc.contributor.committeemember Σταθόπουλος, Αντώνιος el
dc.contributor.department Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο. Σχολή Πολιτικών Μηχανικών. Τομέας Μεταφορών και Συγκοινωνιακής Υποδομής. el
dc.date.recordmanipulation.recordcreated 2011-08-31 -
dc.date.recordmanipulation.recordmodified 2011-08-31 -


Αρχεία σε αυτό το τεκμήριο

Αυτό το τεκμήριο εμφανίζεται στην ακόλουθη συλλογή(ές)

Εμφάνιση απλής εγγραφής