dc.contributor.author |
Παπαδοπούλου, Αικατερίνη
|
|
dc.contributor.author |
Papadopoulou, Aikaterini
|
|
dc.date.accessioned |
2019-10-30T10:46:32Z |
|
dc.identifier.uri |
https://dspace.lib.ntua.gr/xmlui/handle/123456789/49364 |
|
dc.identifier.uri |
http://dx.doi.org/10.26240/heal.ntua.17062 |
|
dc.rights |
Default License |
|
dc.subject |
Πανιά |
el |
dc.subject |
Υφάσματα |
el |
dc.subject |
Τέντες |
el |
dc.subject |
Υφασμάτινη αρχιτεκτονική |
el |
dc.subject |
Ανώνυμη αρχιτεκτονική |
el |
dc.subject |
Σεβίλλη |
el |
dc.subject |
Μεσόγειος |
el |
dc.subject |
Κατασκευαστικά συστήματα σκίασης |
el |
dc.subject |
Ξυλοπροστασία |
el |
dc.subject |
Εφήμερο |
el |
dc.subject |
Cloths |
en |
dc.subject |
Sunsides |
en |
dc.subject |
Canopies |
en |
dc.subject |
Textile architecture |
en |
dc.subject |
Anonymous architecture |
en |
dc.subject |
Seville |
en |
dc.subject |
Mediteranean |
en |
dc.subject |
Constructive shading systems |
en |
dc.subject |
Ephemeral |
en |
dc.subject |
Tensile architecture |
en |
dc.title |
Υφασμάτινη αρχιτεκτονική: το πανί ως αρχιτεκτονικό στοιχείο κάλυψης στην πόλη της Σεβίλλης |
el |
dc.title |
Textile architecture: the cloth as an architectural cover element in Seville |
en |
dc.type |
Διάλεξη |
|
heal.type |
learningMaterial |
el |
heal.classification |
Οικοδομική |
el |
heal.classification |
Μορφολογία |
el |
heal.classification |
Υφασμάτινη αρχιτεκτονική |
el |
heal.classification |
Τεχνολογία υλικών |
el |
heal.classification |
Morphology |
en |
heal.classification |
Material tecnology |
en |
heal.classification |
Building technology |
en |
heal.classification |
Textile architecture |
el |
heal.dateAvailable |
2020-10-29T22:00:00Z |
|
heal.language |
el |
el |
heal.access |
embargo |
el |
heal.recordProvider |
ntua |
el |
heal.publicationDate |
2019-06-28 |
|
heal.abstract |
Η εργασία έχει ως στόχο την μελέτη της εφήμερης, ανώνυμης και επώνυμης αρχιτεκτονικής, εστιάζοντας στο πανί ως αρχιτεκτονικό στοιχείο κάλυψης δίνοντας τη δυνατότητα δημιουργίας ζωτικών μεταβατικών χώρων τόσο στα κτίρια όσο και μέσα στην πόλη. Η έρευνα εστιάζει στον τρόπο με τον οποίο υιοθετείται το στοιχείο αυτό στην σύγχρονη εποχή και ως χαρακτηριστική περίπτωση μελέτης εξετάζεται η πόλη της Σεβίλλης στην Ισπανία. Η πρωτεύουσα της Ανδαλουσίας έχει μια μακρά παράδοση παραδειγμάτων υφασμάτινης αρχιτεκτονικής ορίζοντας σε ποικίλες περιπτώσεις το πάνω όριο της πόλης με ευρηματικό τρόπο, μέχρι και σήμερα. Η έρευνα ξεκινά με την ανάλυση κάποιων βασικών όρων, όπως η έννοια της κάλυψης, του εφήμερου, της μεσογειακότητας. Μελετάται η συμβολική υπόσταση του πανιού στην θρησκευτική εικονογραφία της Αναγέννησης και του Μπαρόκ και εξετάζεται ο ρόλος που διαδραματίζει το πανί στην ανώνυμη, λαϊκή αρχιτεκτονική. Η έρευνα εξετάζει αναφορές σε παραδοσιακές κατασκευές και συνεχίζει με την ανάλυση χαρακτηριστικών παραδειγμάτων υφασμάτινης αρχιτεκτονικής του δημόσιου και ιδιωτικού χώρου της πόλης, μέσα από φωτογραφίες, σκίτσα και σχέδια. Τέλος, διερευνώνται οι τρόποι υιοθέτησης του πανιού στη σύγχρονη επώνυμη αρχιτεκτονική μελετώντας επώνυμα παραδείγματα αρχιτεκτόνων που εστίασαν το έργο τους σε τέτοιες κατασκευές. Η έρευνα κλείνει διερωτώμενη για το μέλλον αυτής της ιδιότυπης αρχιτεκτονικής και τους λόγους απουσίας της από τη σύγχρονη πόλη. |
el |
heal.abstract |
This study examines the ways that textile can be used as a horizontal covering element in architecture. Textile has the ability to create ephemeral, anonymous and eponymous transitional spaces throughout buildings and the city. The research uses as a case study the city of Seville, by focusing on the ways that textile has been used in architecture throughout its urban history. The Andalusian capital is a city with strong tradition in textile architecture both in the building and the city scale. The research starts by defining and clarifying some key terms like the notion of roofing in architecture, ephemerality, ‘mediterreanity’ etc. The research analyses the symbolic usages of textile in the religious painting during Spanish Renaissance and Baroque, and it examines the role that fabric has played in anonymous architecture. This is documented through photographs, drawings and references to traditional constructions and continues with the analysis of some characteristic examples of textile architecture in public and private spaces of the city. Finally, the research examines how textile has been adopted in contemporary architecture through a study of well-known examples of architects who have focused their work on such kind of structures. The study concludes by questioning the future of textile architecture and the reasons for its absence in contemporary cities. |
en |
heal.tableOfContents |
1. Εισαγωγή
1.1 Η έννοια της στέγης - στέγασης
1.2 Μεθοδολογία
2. Βασικές έννοιες
2.1 Τι είναι το εφήμερο; - εφήμερη, νομαδική αρχιτεκτονική VS μόνιμη αρχιτεκτονική.
2.2 Επώνυμη και ανώνυμη-παραδοσιακή αρχιτεκτονική
2.3 «Μεσογειακότητα» - κλίμα - ένταξη
2.4 Η δομή του πανιού - υφασμάτινη αρχιτεκτονική
3. Το πανί ως σύμβολο μέσα από την ζωγραφική
Ανάλυση της εικονογραφίας της περιόδου της Αναγέννησης και του Μπαρόκ
(θρησκευτικές εικόνες της Παναγίας) και της σχέση του πανιού με την θρησκεία στην
Ανδαλουσία (θρησκευτική τελετή Corpus Christi)
4. Το πανί στη σύγχρονη πόλη – ανώνυμη αρχιτεκτονική στη Σεβίλλη
4.1 Δημόσια αρχιτεκτονική
4.1.1 Εικονογραφική-ιστορική αναδρομή
4.1.2 Σύγχρονη εποχή
4.2 Ιδιωτική-οικιστική αρχιτεκτονική
4.2.1 Ιστορική αναδρομή
4.2.2 Σύγχρονη εποχή
4.3 Το (αντι)παράδειγμα της Αθήνας
5. «Ματιά στο μέλλον» – επώνυμη αρχιτεκτονική
5.1 Frei Otto
5.2 Expo του ´92 στη Σεβίλλη - Pabellón de Palanque - José Miguel Prada Poole
5.3 Expo του´98 στη Λισαβόνα - Εθνικό Περίπτερο Πορτογαλίας - Álvaro Siza
6. Συμπεράσματα
7. Βιβλιογραφία
8. Παράρτημα - Τετράδιο εργασίας |
el |
heal.academicPublisher |
Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο. Σχολή Αρχιτεκτόνων Μηχανικών. Τομέας Αρχιτεκτονικού Σχεδιασμού |
el |
heal.fullTextAvailability |
true |
|