Ο στόχος της παρούσας εργασίας είναι η μελέτη των τεκτονικών μετατοπίσεων στη περιοχή της Λίμνης Κάρλας για τη περίοδο 2009.5 – 2011.4. Στα πλαίσια της μελέτης των τεκτονικών μετακινήσεων στη περιοχή το χρονικό διάστημα 2009 – 2011, εγκαταστάθηκαν 18 σταθμοί GPS στη περιοχή περιμετρικά της Λίμνης. Οι σταθμοί αυτοί χρησιμοποιήθηκαν στην παρούσα εργασία.
Πραγματοποιήθηκε επίλυση των μετρήσεων των σταθμών, με τη χρήση του επιστημονικού πακέτου Bernese GPS Software v5 από την έναρξη των μετρήσεων για κάθε σταθμό έως και το τέλος.
Αρχικά, χρησιμοποιήθηκαν σταθμοί IGS του εξωτερικού για τη υλοποίηση και την αναφορά του γεωδαιτικού συστήματος αναφοράς ITRF2005. Στη συνέχεια, και με διαδοχικές συνορθώσεις απέκτησαν και τα σημεία του τοπικού δικτύου συντεταγμένες σε αυτό το γεωδαιτικό σύστημα αναφοράς.
Συνολικά πραγματοποιήθηκαν 4 σειρές μετρήσεων (καμπάνιες) με χρονική διαφορά 6 μήνες η μία απο την άλλη. Αφού προέκυψαν τελικές συντεταγμένες σε κάθε σημείο του τοπικού δικτύου στη συνέχεια ακολούθησε σύγκριση των αποτελεσμάτων μεταξύ τους. Επόμενο βήμα ήταν η δημιουργία χρονοσειρών απο τις συντεταγμένες που προέκυψαν αλλα μόνο για την οριζοντιογραφία. Υψομετρικά δεν ήταν εφικτό λόγω της ποιότητας των μετρήσεων (ύψος τρίποδα κτλ) που έγιναν στο πεδίο.
The objective of this work is to study the tectonic displacements in the Lake Karla for the period 2009.5 - 2011.4. In order to study the tectonic movements of the region for the period 2009 - 2011, 18 GPS stations were installed in the area around the lake. These stations were used in this project.
The scientific program Bernese GPS Software v5 was used for the solutions of the measurements since the beginning of the project until the end, for every station.
In the begging, IGS stations were used from abroad in order to realize ITRF 05 in the stations in the local network. Next, the stations in our local network obtained coordinates in this system.
In this project four series of measurements were conducted, each of which was conducted every 6 months. After having the final coordinates (in ITRF 05) of the local network, the results were compared between them. The next step was the creation of diagrams showing the movement of each station during the time and also the velocities are presented in North – East diagrams.