dc.contributor.author |
Μπουντούνη, Νεφέλη
|
el |
dc.contributor.author |
Bountouni, Nefeli
|
en |
dc.date.accessioned |
2020-03-30T11:30:11Z |
|
dc.date.available |
2020-03-30T11:30:11Z |
|
dc.identifier.uri |
https://dspace.lib.ntua.gr/xmlui/handle/123456789/49959 |
|
dc.identifier.uri |
http://dx.doi.org/10.26240/heal.ntua.17657 |
|
dc.rights |
Default License |
|
dc.subject |
Συμπεριφορική αλλαγή |
el |
dc.subject |
Διατροφή |
el |
dc.subject |
Behavioral change |
en |
dc.subject |
Serious game |
en |
dc.subject |
Diet |
en |
dc.subject |
Παιχνίδι σοβαρού σκοπού |
el |
dc.subject |
Οντολογία |
el |
dc.subject |
Ontology |
en |
dc.title |
Σχεδιασμός και ανάπτυξη παιχνιδιού σοβαρού σκοπού με χρήση οντολογίας, με στόχο τη διατροφική εκπαίδευση |
el |
heal.type |
bachelorThesis |
|
heal.classification |
Σχεδίαση λογισμικού |
el |
heal.classification |
Εκπαιδευτικό λογισμικό |
el |
heal.classification |
Οντολογία |
el |
heal.classificationURI |
http://data.seab.gr/concepts/c7f53e91bcbfae4c21042e9d0833d24ed2cfc08c |
|
heal.classificationURI |
http://data.seab.gr/concepts/9d44df8c9b5e69e287436be61961b16d72770181 |
|
heal.classificationURI |
http://data.seab.gr/concepts/ccf725ac012e7036b2b17180d02b34459f08804f |
|
heal.language |
el |
|
heal.access |
free |
|
heal.recordProvider |
ntua |
el |
heal.publicationDate |
2019-02-26 |
|
heal.abstract |
Ο σκοπός της διπλωματικής εργασίας είναι ο σχεδιασμός ενός παιχνιδιού μαγειρικής σοβαρού σκοπού με χρήση κατάλληλης οντολογίας, με στόχο την εκμάθηση δεξιοτήτων σχετικών με την υγιεινή διατροφή και τη μαγειρική σε έφηβους και νεαρούς ενήλικες.
Με βάση τις αρχές σχεδίασης παιχνιδιών σοβαρού σκοπού, όπως προέκυψαν από βιβλιογραφική ανασκόπηση στον τομέα της παιγνιώδους μάθησης, αναπτύχθηκε το εννοιολογικό πλαίσιο του παιχνιδιού σοβαρού σκοπού. Το πλαίσιο αυτό αποτελείται από τους εκπαιδευτικούς στόχους, τα εκπαιδευτικά στοιχεία, τις διαδικασίες μάθησης και τα ψυχαγωγικά στοιχεία του παιχνιδιού. Ιδιαίτερη έμφαση δόθηκε στην ανάπτυξη ενός όσο το δυνατόν επεκτάσιμου, ρεαλιστικού περιβάλλοντος με μεγάλο βαθμό ελευθερίας για τον χρήστη.
Η χρήση οντολογίας για αναπαράσταση των συνταγών καθώς και ενσωμάτωση χαρακτηριστικών του χρήστη, δίνει τη δυνατότητα για ρεαλιστική αναπαράσταση του περιβάλλοντος μίας κουζίνας. Στα πλαίσια της επαναχρησιμοποίησης της κοινής γνώσης, η οντολογία βασίστηκε πάνω σε ήδη υπάρχουσα οντολογία συνταγών, η οποία και επεκτάθηκε για τις ανάγκες του παιχνιδιού, ώστε να περιλαμβάνει επιπλέον στοιχεία σχετικά με τη διατροφική αξία των συνταγών και της επίδοση του χρήστη. Η οντολογία που παρουσιάζεται στην παρούσα εργασία έχει σχεδιαστεί ώστε να μπορεί εύκολα να ενσωματώσει επιπλέον στοιχεία και σχέσεις, ώστε να επιτρέπει μελλοντικά μεγαλύτερη εξατομίκευση με βάση τις προτιμήσεις του χρήστη και τις αδυναμίες του. |
el |
heal.advisorName |
Νικήτα, Κωνσταντίνα |
el |
heal.committeeMemberName |
Ματσόπουλος, Γεώργιος |
el |
heal.committeeMemberName |
Στάμου, Γεώργιος |
el |
heal.academicPublisher |
Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο. Σχολή Ηλεκτρολόγων Μηχανικών και Μηχανικών Υπολογιστών. Τομέας Επικοινωνιών, Ηλεκτρονικής και Συστημάτων Πληροφορικής |
el |
heal.academicPublisherID |
ntua |
|
heal.numberOfPages |
75 σ. |
|
heal.fullTextAvailability |
true |
|