HEAL DSpace

Οι επιπτώσεις του Ευρωπαϊκού Συστήματος Εμπορίας Δικαιωμάτων Εκπομπών αερίων του θερμοκηπίου στις ελληνικές αεροπορικές εταιρείες

Αποθετήριο DSpace/Manakin

Εμφάνιση απλής εγγραφής

dc.contributor.advisor Ψαράκη-Καλουπτσίδη, Βούλα el
dc.contributor.author Αλεξόπουλος, Ανδρέας Σ. el
dc.contributor.author Alexopoulos, Andreas S. en
dc.date.accessioned 2011-09-15T08:19:56Z
dc.date.available 2011-09-15T08:19:56Z
dc.date.copyright 2011-07-26 -
dc.date.issued 2011-09-15
dc.date.submitted 2011-07-26 -
dc.identifier.uri https://dspace.lib.ntua.gr/xmlui/handle/123456789/5030
dc.identifier.uri http://dx.doi.org/10.26240/heal.ntua.3377
dc.description 164 σ. el
dc.description.abstract Οι αερομεταφορές σήμερα ευθύνονται για το 2-3% των παγκόσμιων εκπομπών αερίων του θερμοκηπίου. Η ταχύτατη ανάπτυξη αυτής της βιομηχανίας τα τελευταία χρόνια και η προβλεπόμενη αύξηση της εναέριας επιβατικής κίνησης σε σχέση με τα υπόλοιπα μέσα μεταφοράς, δημιουργεί ανησυχία σχετικά με τις περιβαλλοντικές επιπτώσεις των εκπομπών των αεροσκαφών και ιδιαίτερα του διοξειδίου του άνθρακα. Η ένταξη των αερομεταφορών στο Ευρωπαϊκό Σύστημα Εμπορίας Δικαιωμάτων Εκπομπών (ΣΕΔΕ) αερίων του θερμοκηπίου, αποτελεί ένα από τα μέτρα της Ευρωπαϊκής Ένωσης για τη μείωση των εκπομπών αερίων του θερμοκηπίου κατά 20%, σε σχέση με τα επίπεδα του 1990, μέχρι το 2020 στο πλαίσιο του Πρωτοκόλλου του Κιότο. Από το 2012, όλες οι πτήσεις από και προς τα αεροδρόμια της Ευρωπαϊκής Ένωσης ανεξαρτήτως εθνικότητας, θα περιλαμβάνονται στο σύστημα ενώ στο σύνολό του ο τομέας των αερομεταφορών θα είναι ισχυρός αγοραστής δικαιωμάτων προκειμένου να καλύψει τις εκπομπές του. Το κόστος απόκτησης των δικαιωμάτων αναμένεται να μετακυληθεί στους επιβάτες με τη μορφή αύξησης των τιμών των εισιτηρίων, επηρεάζοντας πιθανόν τη ζήτηση. Η παρούσα Διπλωματική Εργασία εστιάζει στις οικονομικές επιπτώσεις, λόγω της ένταξης των αερομεταφορών στο ευρωπαϊκό ΣΕΔΕ, στις ελληνικές αεροπορικές εταιρείες και συγκεκριμένα στην Olympic Air και την Aegean Airlines. Η μεθοδολογία που χρησιμοποιείται βασίζεται σε πραγματικά στοιχεία πτήσεων του έτους 2010, τα οποία περιλαμβάνουν τον κωδικό της πτήσης, τον τύπο του αεροσκάφους και τα αεροδρόμια άφιξης και αναχώρησης, με βάση τα οποία υπολογίζεται το κόστος απόκτησης των επιπλέον δικαιωμάτων και η αύξηση στις τιμές των εισιτηρίων. Στα πλαίσια της εργασίας, εξετάζονται εναλλακτικοί τρόποι μείωσης των εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα άρα και του κόστους απόκτησης των δικαιωμάτων και κυρίως η αντικατάσταση των μεγάλων αεροσκαφών που χρησιμοποιούνται στις πτήσεις εσωτερικού, από μικρότερα αεροσκάφη. Από την αντικατάσταση υπολογίζεται η μείωση των εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα, η αύξηση των πτήσεων και η μείωση του κόστους απόκτησης των δικαιωμάτων. el
dc.description.abstract Air transport currently accounts for 2-3% of global greenhouse gas emissions. The rapid growth of the industry during the recent years and the projected increase in air passenger traffic compared to other modes of transport, is causing concern about the environmental impact of aircraft emissions, especially the emissions of carbon dioxide. The inclusion of aviation into the European Union Emissions Trading Scheme (EU ETS) in 2012, is one of the measures of the European Union in order to reduce its greenhouse gas emissions by 20%, compared to 1990 levels, by 2020 according to the Kyoto Protocol. From 2012, all flights regardless nationality, arriving and departing from EU airports, will be included into the EU ETS and the aviation sector will be a strong buyer of allowances in order to cover its emissions. The acquisition cost of allowances is expected to be passed on to passengers in the form of increased ticket prices, possibly affecting demand for air transport. This Diploma Thesis focuses on the economic impact of the inclusion of aviation into the EU ETS, on the Greek airline companies and specifically Olympic Air and Aegean Airlines. The methodology used is based on real flight data of 2010, such as the flight code, the aircraft type and the airports of arrival and departure, from which the acquisition cost of allowances is calculated and as a result the increase in air ticket prices. In the context of the thesis, alternative ways of reducing carbon dioxide emissions and hence the acquisition cost of allowances, are considered and specifically the replacement of large aircraft, used on short domestic flights, by smaller aircraft. As a result, the reduction of carbon dioxide emissions is calculated as well as the flight number increase and the reduction of the acquisition cost of allowances. en
dc.description.statementofresponsibility Ανδρέας Σ. Αλεξόπουλος el
dc.language.iso el en
dc.rights ETDFree-policy.xml en
dc.subject Κλιματικές αλλαγές el
dc.subject Αέρια του θερμοκηπίου el
dc.subject Πρωτόκολλο του Κιότο el
dc.subject Ευρωπαϊκό Σύστημα Εμπορίας Δικαιωμάτων Εκπομπών el
dc.subject ΣΕΔΕ el
dc.subject Τιμές δικαιωμάτων el
dc.subject Κατανομή δικαιωμάτων el
dc.subject Κόστος απόκτησης δικαιωμάτων el
dc.subject Αύξηση τιμών εισιτηρίων el
dc.subject Αντικατάσταση αεροσκαφών el
dc.subject Climate changes en
dc.subject Greenhouse gases en
dc.subject Kyoto protocol en
dc.subject European union emissions trading scheme en
dc.subject EU ETS en
dc.subject Allowance prices en
dc.subject Allowance allocation en
dc.subject Acquisition cost of allowances en
dc.subject Increase of ticket prices en
dc.subject Aircraft replacement en
dc.title Οι επιπτώσεις του Ευρωπαϊκού Συστήματος Εμπορίας Δικαιωμάτων Εκπομπών αερίων του θερμοκηπίου στις ελληνικές αεροπορικές εταιρείες el
dc.title.alternative The impacts of the European Union Emissions Trading Scheme on the greek airline companies en
dc.type bachelorThesis el (en)
dc.date.accepted 2011-07-13 -
dc.date.modified 2011-07-26 -
dc.contributor.advisorcommitteemember Σταθόπουλος, Αντώνιος el
dc.contributor.advisorcommitteemember Μπαλλής, Αθανάσιος el
dc.contributor.committeemember Σταθόπουλος, Αντώνιος el
dc.contributor.committeemember Μπαλλής, Αθανάσιος el
dc.contributor.committeemember Ψαράκη-Καλουπτσίδη, Βούλα el
dc.contributor.department Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο. Σχολή Πολιτικών Μηχανικών. Τομέας Μεταφορών και Συγκοινωνιακής Υποδομής el
dc.date.recordmanipulation.recordcreated 2011-09-15 -
dc.date.recordmanipulation.recordmodified 2011-09-15 -


Αρχεία σε αυτό το τεκμήριο

Αυτό το τεκμήριο εμφανίζεται στην ακόλουθη συλλογή(ές)

Εμφάνιση απλής εγγραφής