Στα πλαίσια της παρούσας διπλωματικής εργασίας, παρουσιάζεται μια σύγχρονη μέθοδος μάρκετινγκ, το Social Media Marketing (SMM). Η παρουσίαση γίνεται από την σκοπιά των εταιριών/οργανισμών και Marketers.
Πριν την επέκταση στην μέθοδο, γίνεται αποσαφήνιση σημαντικών εννοιών που σχετίζονται με το μάρκετινγκ γενικότερα και SMM. Αρχικά παρουσιάζονται τα κοινωνικά μέσα (Social Media), αναλύονται οι κατηγορίες τους και οι σημαντικότερες πλατφόρμες Social Media. Σημαντικές έννοιες για τις εταιρίες και το marketing αναλύονται στην συνέχεια, όπως το brand και το branding, η αξία και η αναγνωρισιμότητα των εμπορικών επωνυμιών (Brand eqyity και Brand awareness). Έπειτα, ορίζεται το SMM, αφού πρώτα αναλύονται δύο βασικά του συστατικά, το Word of Mouth και το Web 2.0.
Στη συνέχεια, η πολύπτυχη αυτή μέθοδος μάρκετινγκ αναλύεται διεξοδικά, μελετώντας τον τρόπο εφαρμογής και λειτουργίας της και παρουσιάζοντας ορισμένα σημαντικά παραδείγαμτα επιτυχούς εφαρμογής του Social Media Marketing. Επιπρόσθετα, αποτιμούνται τα πλεονεκτήματα και πιθανά μειονεκτήματα από την χρήση του SMM.
Στο τελευταίο σκέλος της εργασίας, η μελέτη του Social Media Marketing συγκεκριμενοποιείται, εστιάζοντας στην Ελληνική πραγματικότητα. Αναλύονται τα αποτελέσματα έρευνας που διεξήχθη στα πλαίσια της διπλωματικής εργασίας, καταλήγοντας σε συμπεράσματα για την εφαρμογή του Social Media Marketing στην Ελλάδα.
Within the boundaries of this thesis, it has been attempted to present a method of marketing representative of the current climate, that of Social Media Marketing (SMM). It is presented from the point of view of the companies/ organisations and marketers.
Prior to the analysis of the methods used, a complete explanation of meaningful terms relating to marketing in general, with specific reference to SMM is provided. Initially presented are the social media, examination of their categories and determining the paramount platforms used within social media. Terms including brands, branding, brand equity and brand awareness are investigated and rationalised; furthermore, SMM is defined once its two composite parts – Word of Mouth and Web 2.0 – are explained.
Extensive analysis of the various aspects of this method of marketing; asserting its procedure of application and function, continues this study. This is accomplished by presenting a series of case studies of successful examples in the field of SMM. In addition, the advantages and possible disadvantages of the use of SMM are discussed.
The culmination of the thesis is a specialised study of SMM in the Greek context. The investigation was carried out for the purposes of completing this thesis, concluding in findings for application of Social Media Marketing in Greece, having analysed the results of the collected data.