HEAL DSpace

Επίδραση διάνοιξης σήραγγας στα μέτρα στήριξης προϋπάρχουσας γειτονικής σήραγγας

Αποθετήριο DSpace/Manakin

Εμφάνιση απλής εγγραφής

dc.contributor.author Πριμέτης, Κωνσταντίνος el
dc.contributor.author Primetis, Konstantinos en
dc.date.accessioned 2020-12-01T09:04:49Z
dc.date.available 2020-12-01T09:04:49Z
dc.identifier.uri https://dspace.lib.ntua.gr/xmlui/handle/123456789/52116
dc.identifier.uri http://dx.doi.org/10.26240/heal.ntua.19814
dc.description Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο--Μεταπτυχιακή Εργασία. Διεπιστημονικό-Διατμηματικό Πρόγραμμα Μεταπτυχιακών Σπουδών (Δ.Π.Μ.Σ.) “Σχεδιασμός και Κατασκευή Υπόγειων Έργων” el
dc.rights Default License
dc.subject Σήραγγες el
dc.subject Διασταύρωση el
dc.subject Ανισοσταθμία el
dc.subject Τριδιάστατη προσομοίωση el
dc.subject Πεπερασμένες διαφορές el
dc.subject Tunnelling en
dc.subject Perpendicular tunnels en
dc.subject 3D Simulation en
dc.subject Undercrossing tunnel en
dc.subject FLAC3D en
dc.title Επίδραση διάνοιξης σήραγγας στα μέτρα στήριξης προϋπάρχουσας γειτονικής σήραγγας el
dc.title Effects of tunnelling on support systems of a nearby existing tunnel en
heal.type masterThesis
heal.classification Υπόγεια Έργα el
heal.language el
heal.access free
heal.recordProvider ntua el
heal.publicationDate 2020-02-24
heal.abstract Στην παρούσα διπλωματική εργασία με τίτλο «Επίδραση διάνοιξης σήραγγας στα μέτρα στήριξης προϋπάρχουσας γειτονικής σήραγγας» έγινε προσπάθεια προσομοίωσης διάνοιξης σήραγγας που διέρχεται κάθετα και σε ανισοσταθμία με άλλη προϋπάρχουσα σήραγγα σε αστικό περιβάλλον. Οι αναλύσεις πραγματοποιήθηκαν με το λογισμικό FLAC3D. Στόχος της εργασίας αποτέλεσε η εξαγωγή συμπερασμάτων σχετικά με την επίδραση διάφορων παραμέτρων κατά τη διάνοιξη μίας νέας σήραγγας κάθετα σε μία προϋπάρχουσα. Για να συμβεί αυτό, αρχικά, κατασκευάστηκαν αριθμητικά μοντέλα ανεπένδυτων κυκλικών σηράγγων, οι οποίες έχουν διανοιχθεί σε ελαστική γεωμάζα. Σε αυτή την πρώτη φάση αναλύσεων, μεταβάλλεται η ποιότητα της γεωμάζας καθώς και η απόσταση μεταξύ των σηράγγων και εξάγονται τα πρώτα συμπεράσματα. Στη συνέχεια, ακολούθησε η δεύτερη φάση αναλύσεων, όπου προσομοιώθηκε η πραγματική περίπτωση διάνοιξη σήραγγας κάτω από προϋπάρχουσα στην περιοχή του Σύδνεϋ της Αυστραλίας. Τα αποτελέσματα που προκύπτουν συγκρίνονται με αυτά της μελέτης των Liu και των συνεργατών του (2009) και ύστερα από τη σύγκλισή τους ακολούθησε η τρίτη φάση προσομοιώσεων. Στην τελευταία φάση αναλύσεων, μεταβλήθηκαν παράμετροι όπως η απόσταση μεταξύ των σηράγγων, το βάθος τους, η σειρά διάνοιξής τους καθώς και η ποιότητας της γεωμάζας και εξετάζεται η συμμετοχή καθεμιάς από αυτές στην επίδραση που έχει μια νέα σήραγγα στην προϋπάρχουσα. Στα εισαγωγικά κεφάλαια γίνεται μία βιβλιογραφική ανασκόπηση περιπτώσεων που σχετίζονται με το θέμα της εργασίας και του προγράμματος FLAC3D. Τέλος, στο τελευταίο κεφάλαιο καταγράφονται τα συμπεράσματα που εξήχθησαν από τη διπλωματική εργασία. el
heal.abstract In the present thesis, entitled “Effects of tunnelling on support systems of a nearby existing tunnel” there has been an attempt to simulate the construction of a new tunnel undercrossing an existing tunnel. The simulation was completed using the three dimensional finite difference program FLAC3D. The aim of this effort was to draw conclusions about the effect of various parameters when constructing an existing tunnel under- or overcrossing an existing tunnel. For this to happen, numerical models of unsupported, circular tunnels have been developed. In this case, the rock mass is considered as elastic. In this first phase of analyses, Young modulus is changed as well as the distance between the tunnels and the first conclusions are drawn. Then came the second phase of analyses, which simulated a real case of tunnelling under an existing tunnel in the Sydney area of Australia. The results are compared to those of Liu et al. (2009) study and after that comes the third phase of analyses. In the last phase of analyses, the effects of parameters such as the distance between the tunnels, their depth, their construction sequence and the quality of rock mass were examined in the case of perpendicular crossing tunnels. At the initial chapters a bibliographic overview of cases related to the subject of this thesis and the program FLAC3D is provided. Finally, in the last chachapter the conclusions reached during the whole thesis are outlined. en
heal.advisorName Νομικός, Παύλος
heal.committeeMemberName Νομικός, Παύλος
heal.committeeMemberName Μπενάρδος, Ανδρέας
heal.committeeMemberName Ζευγώλης, Ιωάννης
heal.academicPublisher Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο. Σχολή Μηχανικών Μεταλλείων Μεταλλουργών el
heal.academicPublisherID ntua
heal.numberOfPages 160
heal.fullTextAvailability false


Αρχεία σε αυτό το τεκμήριο

Αυτό το τεκμήριο εμφανίζεται στην ακόλουθη συλλογή(ές)

Εμφάνιση απλής εγγραφής