dc.contributor.author |
Πριμέτης, Κωνσταντίνος
|
el |
dc.contributor.author |
Primetis, Konstantinos
|
en |
dc.date.accessioned |
2020-12-01T09:04:49Z |
|
dc.date.available |
2020-12-01T09:04:49Z |
|
dc.identifier.uri |
https://dspace.lib.ntua.gr/xmlui/handle/123456789/52116 |
|
dc.identifier.uri |
http://dx.doi.org/10.26240/heal.ntua.19814 |
|
dc.description |
Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο--Μεταπτυχιακή Εργασία. Διεπιστημονικό-Διατμηματικό Πρόγραμμα Μεταπτυχιακών Σπουδών (Δ.Π.Μ.Σ.) “Σχεδιασμός και Κατασκευή Υπόγειων Έργων” |
el |
dc.rights |
Default License |
|
dc.subject |
Σήραγγες |
el |
dc.subject |
Διασταύρωση |
el |
dc.subject |
Ανισοσταθμία |
el |
dc.subject |
Τριδιάστατη προσομοίωση |
el |
dc.subject |
Πεπερασμένες διαφορές |
el |
dc.subject |
Tunnelling |
en |
dc.subject |
Perpendicular tunnels |
en |
dc.subject |
3D Simulation |
en |
dc.subject |
Undercrossing tunnel |
en |
dc.subject |
FLAC3D |
en |
dc.title |
Επίδραση διάνοιξης σήραγγας στα μέτρα στήριξης προϋπάρχουσας γειτονικής σήραγγας |
el |
dc.title |
Effects of tunnelling on support systems of a nearby existing tunnel |
en |
heal.type |
masterThesis |
|
heal.classification |
Υπόγεια Έργα |
el |
heal.language |
el |
|
heal.access |
free |
|
heal.recordProvider |
ntua |
el |
heal.publicationDate |
2020-02-24 |
|
heal.abstract |
Στην παρούσα διπλωματική εργασία με τίτλο «Επίδραση διάνοιξης σήραγγας στα μέτρα στήριξης προϋπάρχουσας γειτονικής σήραγγας» έγινε προσπάθεια προσομοίωσης διάνοιξης σήραγγας που διέρχεται κάθετα και σε ανισοσταθμία με άλλη προϋπάρχουσα σήραγγα σε αστικό περιβάλλον. Οι αναλύσεις πραγματοποιήθηκαν με το λογισμικό FLAC3D.
Στόχος της εργασίας αποτέλεσε η εξαγωγή συμπερασμάτων σχετικά με την επίδραση διάφορων παραμέτρων κατά τη διάνοιξη μίας νέας σήραγγας κάθετα σε μία προϋπάρχουσα. Για να συμβεί αυτό, αρχικά, κατασκευάστηκαν αριθμητικά μοντέλα ανεπένδυτων κυκλικών σηράγγων, οι οποίες έχουν διανοιχθεί σε ελαστική γεωμάζα. Σε αυτή την πρώτη φάση αναλύσεων, μεταβάλλεται η ποιότητα της γεωμάζας καθώς και η απόσταση μεταξύ των σηράγγων και εξάγονται τα πρώτα συμπεράσματα.
Στη συνέχεια, ακολούθησε η δεύτερη φάση αναλύσεων, όπου προσομοιώθηκε η πραγματική περίπτωση διάνοιξη σήραγγας κάτω από προϋπάρχουσα στην περιοχή του Σύδνεϋ της Αυστραλίας. Τα αποτελέσματα που προκύπτουν συγκρίνονται με αυτά της μελέτης των Liu και των συνεργατών του (2009) και ύστερα από τη σύγκλισή τους ακολούθησε η τρίτη φάση προσομοιώσεων.
Στην τελευταία φάση αναλύσεων, μεταβλήθηκαν παράμετροι όπως η απόσταση μεταξύ των σηράγγων, το βάθος τους, η σειρά διάνοιξής τους καθώς και η ποιότητας της γεωμάζας και εξετάζεται η συμμετοχή καθεμιάς από αυτές στην επίδραση που έχει μια νέα σήραγγα στην προϋπάρχουσα. Στα εισαγωγικά κεφάλαια γίνεται μία βιβλιογραφική ανασκόπηση περιπτώσεων που σχετίζονται με το θέμα της εργασίας και του προγράμματος FLAC3D. Τέλος, στο τελευταίο κεφάλαιο καταγράφονται τα συμπεράσματα που εξήχθησαν από τη διπλωματική εργασία. |
el |
heal.abstract |
In the present thesis, entitled “Effects of tunnelling on support systems of a nearby existing tunnel” there has been an attempt to simulate the construction of a new tunnel undercrossing an existing tunnel. The simulation was completed using the three dimensional finite difference program FLAC3D.
The aim of this effort was to draw conclusions about the effect of various parameters when constructing an existing tunnel under- or overcrossing an existing tunnel. For this to happen, numerical models of unsupported, circular tunnels have been developed. In this case, the rock mass is considered as elastic. In this first phase of analyses, Young modulus is changed as well as the distance between the tunnels and the first conclusions are drawn.
Then came the second phase of analyses, which simulated a real case of tunnelling under an existing tunnel in the Sydney area of Australia. The results are compared to those of Liu et al. (2009) study and after that comes the third phase of analyses.
In the last phase of analyses, the effects of parameters such as the distance between the tunnels, their depth, their construction sequence and the quality of rock mass were examined in the case of perpendicular crossing tunnels. At the initial chapters a bibliographic overview of cases related to the subject of this thesis and the program FLAC3D is provided. Finally, in the last chachapter the conclusions reached during the whole thesis are outlined. |
en |
heal.advisorName |
Νομικός, Παύλος |
|
heal.committeeMemberName |
Νομικός, Παύλος |
|
heal.committeeMemberName |
Μπενάρδος, Ανδρέας |
|
heal.committeeMemberName |
Ζευγώλης, Ιωάννης |
|
heal.academicPublisher |
Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο. Σχολή Μηχανικών Μεταλλείων Μεταλλουργών |
el |
heal.academicPublisherID |
ntua |
|
heal.numberOfPages |
160 |
|
heal.fullTextAvailability |
false |
|