Στα πλαίσια της παρούσας εργασίας, γίνεται μια προσέγγιση της διαδικασίας προγραμματισμού της κατασκευής μεγάλων έργων με εφαρμογή σε μονάδα διυλιστηρίου. Στο πρώτο μέρος της εργασίας ορίζονται οι βασικές έννοιες της διαχείρισης έργων και παρουσιάζονται τα βασικά εργαλεία που χρησιμοποιούνται σήμερα για αυτό το σκοπό. Συγκεκριμένα, αναλύονται έννοιες όπως η αβεβαιότητα, η διαχείριση κινδύνων και ο προγραμματισμός πόρων, παράλλληλα με την περιγραφή της λειτουργίας των μεθόδων PERT και CPM και των διαγραμμάτων Gantt. Στη συνέχεια, η εργασία επικεντρώνεται στα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά που εμφανίζονται στις κατασκευές μεγάλων έργων, είτε στην κατασκευή είτε στις φάσεις που προηγούνται, και σε νέες θεωρίες που φιλοδοξούν να βελτιώσουν ουσιαστικά τις μεθόδους που εφαρμόζονται σήμερα στην εφοδιαστική. Το δεύτερο μέρος της εργασίας είναι ο χρονικός προγραμματισμός της κατασκευής, με τη χρήση εμπειρικών κανόνων, και η εξαγωγή συμπερασμάτων από τα τελικά αποτελέσματα. Με βάση τη μελέτη για το έργο Pearl GTL, δημιουργήθηκαν τέσσερα διαφορετικά δικτυωτά μοντέλα που απαντούν σε τρείς διαφορετικές υποθετικές περιπτώσεις για την κατασκευή. Ο προγραμματισμός γίνεται με χρήση του Primavera Project Planner (P3) και στοχεύει στην έγκαιρη ολοκλήρωση των εργασιών με βάση τα χρονικά περιθώρια που έχουν οριστεί από την υπόθεση. Τα αποτελέσματα μελετώνται ως προς την απασχόληση του εργατικού δυναμικού, διάφορα στοιχεία κόστους και τη συνολική αβεβαιότητα μέσω των διαγραμμάτων για το απαιτούμενο εργατικό δυναμικό, την εκτιμώμενη μηνιαία πρόοδο και τις καμπύλες πρόοδου S.
In the present thesis, takes place an approach to the construction planning of large projects with application on a refinery plant. In the first part, the basic concepts of project management are defined and the basic tools currently used for this purpose are presented. Specifically, terms such as uncertainty, risk management and resource planning are analysed, along with the outline of the PERT and CPM methods and Gantt charts. Thereafter, the paper focuses on the specific attributes that are displayed on large construction projects, either during construction or upstream, and on new theories that aspire to substantially improve the methods used in construction logistics. The second part of the thesis is the scheduling of the construction, using empirical rules, and the drawing of conclusions of the final results. Based on the Pearl GTL file, four different activity-nets were created occurring to three different hypotheses. Programming is done using Primavera Project Planner (P3) and aims at the timely completion of tasks, based on timeframes set by the case. The results are then studied as to the labor force, various cost elements and the overall uncertainty through the diagrams for the required workforce, the estimated monthly progress rates and the Scurves.