Η συγκεκριμένη εργασία αναφέρεται στην τροποποίηση της Γραμμής 4 του Μετρό ώστε να εξυπηρετεί την Πολυτεχνειούπολη και την Πανεπιστημιούπολη. Ακόμα, μελετάται και η αλλαγή στην χάραξη της Γραμμής ώστε να ακολουθήσει κυκλική πορεία.
Στο πρώτο κεφάλαιο παρουσιάζεται μία γενική ιδέα για την πορεία του Μετρό μέχρι σήμερα, την πορεία σχεδίασης της γραμμής μέχρι να καταλήξει στην τελική της μορφή και γίνεται αναφορά των βασικών συγκοινωνιακών κριτηρίων. Επίσης, δίνεται μία επεξήγηση των κυκλικών γραμμών και της χρησιμότητας τους ανά τον κόσμο.
Στο δεύτερο κεφάλαιο αναλύεται η μελέτη χάραξης της γραμμής και η χωροθέτηση των σταθμών στους υπό επεξεργασία κλάδους (Βόρειος –Νότιος).
Στο τρίτο κεφάλαιο παρουσιάζεται η γεωλογία και τα φυσικομηχανικά χαρακτηριστικά των υπό εξέταση περιοχών, με τη χρήση γεωλογικών χαρτών και γεωτρήσεων.
Στο τέταρτο κεφάλαιο προτείνονται και επεξηγούνται οι μέθοδοι διάνοιξης των σταθμών καθώς γίνεται και η επιλογή του κατάλληλου μηχανήματος για τη διάνοιξη της σήραγγας.
Τέλος, στο πέμπτο κεφάλαιο γίνεται μία παρουσίαση διάφορων οικονομικών στοιχείων κατασκευής έργων Μετρό ανά τον κόσμο. Στη συνέχεια, υπολογίζεται η κοστολόγηση του έργου και πραγματοποιείται ένας υπολογισμός του χρόνου ολοκλήρωσης του με χρήση του Διαγράμματος Gantt.
This thesis refers to the way Metro Line 4 is being modified to serve the NTUA campus and the University campus. In addition, it examines a development of the line whereby it will follow a circular path.
The first chapter presents a general idea about the progress of the Metro so far, the design progress of line 4 until it reached its present form and a reference is made to the major public transport criteria. Moreover, differences between metro rings and loops throughout the world, are described.
The second chapter deals with the design and the placing of the stations in the proposed new sections (North-South).
The third chapter presents the geology and the physical-mechanical characteristics of the areas under consideration, using geological mapping and boreholes.
The fourth chapter proposes and explains the underground excavation methods. Also, a study is made in order to select the proper Tunnel Boring Machine.
Finally, the fifth chapter is a presentation of various subway economic data construction projects worldwide. The timetable (Gantt Chart) and a general cost of the project are estimated.