HEAL DSpace

Δικτύωση των σύγχρονων λιμένων με dry ports στην ενδοχώρα. Μελέτη περίπτωσης: Διερεύνηση της δικτύωσης του λιμένα Θεσσαλονίκης με dry ports στα Βαλκάνια.

Αποθετήριο DSpace/Manakin

Εμφάνιση απλής εγγραφής

dc.contributor.author Ανδρέου, Ελευθερία el
dc.contributor.author Andreou, Eleftheria en
dc.date.accessioned 2020-12-09T09:16:55Z
dc.date.available 2020-12-09T09:16:55Z
dc.identifier.uri https://dspace.lib.ntua.gr/xmlui/handle/123456789/52410
dc.identifier.uri http://dx.doi.org/10.26240/heal.ntua.20108
dc.description Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο--Μεταπτυχιακή Εργασία. Διεπιστημονικό-Διατμηματικό Πρόγραμμα Μεταπτυχιακών Σπουδών (Δ.Π.Μ.Σ.) “Επιστήμη και Τεχνολογία Υδατικών Πόρων” el
dc.rights Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Ελλάδα *
dc.rights.uri http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/gr/ *
dc.subject Σύγχρονο λιμάνι el
dc.subject Συνδυασμένες μεταφορές el
dc.subject Logistics el
dc.subject Λιμένας Θεσσαλονίκης el
dc.subject Χερσαίο τερματικό el
dc.subject Port en
dc.subject Dry port en
dc.subject Combined transport en
dc.subject Logistics en
dc.subject Port of Thessaloniki en
dc.title Δικτύωση των σύγχρονων λιμένων με dry ports στην ενδοχώρα. Μελέτη περίπτωσης: Διερεύνηση της δικτύωσης του λιμένα Θεσσαλονίκης με dry ports στα Βαλκάνια. el
dc.title Port integration with dry ports in the hinterland. Case study: Port of Thessaloniki and its strategy in development of dry ports in Balkans. en
heal.type masterThesis
heal.classification Διαχείριση Λιμένων el
heal.classification Port management en
heal.language el
heal.access free
heal.recordProvider ntua el
heal.publicationDate 2020-07-10
heal.abstract Ο σύγχρονος λιμένας, μέσω της διαχρονικής εξέλιξής του, έχει αναδειχθεί σε κομβικό κρίκο στην παγκόσμια εφοδιαστική αλυσίδα. Σήμερα, ο ανταγωνισμός στα λιμάνια δε σχετίζεται μόνο με την υποδομή και ανωδομή του ίδιου του λιμένα αλλά και με τη διασύνδεση του με χερσαία τερματικά στην ενδοχώρα. Είναι αξιοσημείωτο ότι οι διαχειριστές των λιμανιών έχουν αναγνωρίσει τον καινούριο τους ρόλο στην παγκόσμια εφοδιαστική αλυσίδα με αποτέλεσμα να συμμετέχουν τόσο στην παροχή υπηρεσιών logistics όσο και στις χερσαίες μεταφορές, προκειμένου να προσφέρουν ολοκληρωμένες λύσεις μεταφοράς εμπορευμάτων. Στο πλαίσιο αυτό, η ανάπτυξη των χερσαίων τερματικών, γνωστά ως dry ports, προέκυψε από την ανάγκη για επέκταση της ενδοχώρας ενός λιμένα και για απόκτηση ανταγωνιστικού πλεονεκτήματος. Η ανάπτυξη των dry ports βασίστηκε στις νέες τάσεις στη γεωγραφία των μεταφορών, που αφορούν στο συνδυασμό και στην αποτελεσματικότητα των διαφόρων μέσων μεταφοράς και στην ανάγκη για εξεύρεση χερσαίων εκτάσεων, μακριά από τους λιμένες, με χαμηλό κόστος γης, μεγάλη χωρητικότητα και ικανή προσπελασιμότητα. Η σχέση του λιμένα με τα dry ports είναι δυναμική και αλληλένδετη, δεδομένου ότι αφορά σε ένα ισχυρό δίπολο που εντάσσεται στο παγκόσμιο μεταφορικό δίκτυο με σκοπό την ορθότερη διαχείριση ολόκληρης της εφοδιαστική αλυσίδας. Κύριος στόχος της παρούσας μεταπτυχιακής διπλωματικής εργασίας αποτελεί η διερεύνηση της δικτύωσης των σύγχρονων λιμένων με χερσαία τερματικά στην ενδοχώρα και πως αυτή συμβάλλει στην ορθότερη διαχείριση της παγκόσμιας εφοδιαστικής αλυσίδας. Μελέτη περίπτωσης αποτελεί ο λιμένας Θεσσαλονίκης και η προοπτική δικτύωσής του με dry ports στα Βαλκάνια. Ο λιμένας Θεσσαλονίκης αποτελεί πύλη για τα Βαλκάνια και τη ΝΑ Ευρώπη και συνιστά τον μεγαλύτερο λιμένα διαμετακομιστικού εμπορίου της χώρας. Μέσω της στρατηγικής για δικτύωση με dry ports στα Σκόπια, στο Βελιγράδι και στη Σόφια επιδιώκεται ο λιμένας Θεσσαλονίκης να αποτελέσει καθοριστικό κρίκο για ολόκληρη την εφοδιαστική αλυσίδα των Βαλκανίων και της ΝΑ Ευρώπης. Ειδικότερα, η ανάπτυξη ενός νοητού τριγώνου από dry ports στις ως άνω νευραλγικές θέσεις με κέντρο βάρους τον λιμένα Θεσσαλονίκης θα συμβάλλει στην ανάδειξη της Ελλάδας σε ισχυρό κόμβο εμπορίου και logistics στην ευρύτερη περιοχή. el
heal.abstract Traditionally, ports have been the link between maritime and inland transport, but especially today ports have evolved in an integral part of the entire supply chain. In our days, port competitiveness does not depend only on infrastructure and equipment of a port, but also on its integration with inland terminals in the hinterland. It is noteworthy that terminals operators have recognized their new role in global supply chain, by providing logistics and inland transport services, in order to meet customers' requirements in the most effective way. The development of inland terminals, known as dry ports, has emerged from the need for port’s hinterland expansion and its competitive advantage. Dry ports' development was based on new trends in transport systems' geography and the effectiveness of different transport modes. Furthermore, factors as below have to be added, ports’ need for available low cost land with high connectivity and capacity in order to provide various services performed at a port terminal, namely customs clearance, container storage, cargo consolidation and de-consolidation. The integration of ports with dry ports is significant, as both of them constitute fundamental components of the global transport system. The main goal of this thesis is to examine and highlight the integration of ports with dry ports in the hinterland and the way in which this dynamic relationship contributes to the proper management of the entire supply chain. Case study is the port of Thessaloniki and its strategy in development of dry ports in Balkans. The port of Thessaloniki is a gate for Balkans and Southeast Europe, being also the most important transshipment port in the country, thanks to its strategic geographical location and road-rail connections. The development of dry ports in metropolitan areas of Skopje, Belgrade and Sofia aims to expand port’s hinterland and determine the new role of Thessaloniki's port in the entire supply chain of Balkans and Southeast Europe. The development of dry ports in these areas in combination with the port of Thessaloniki will create a logistic network, by establishing Greece as an important link of trade and logistic services. en
heal.advisorName Μποϊλέ, Μαρία el
heal.advisorName Boile, Maria en
heal.committeeMemberName Μποϊλέ, Μαρία el
heal.committeeMemberName Παπακωνσταντής, Ηλίας el
heal.committeeMemberName Τσουκαλά, Βασιλική el
heal.committeeMemberName Boile, Maria en
heal.committeeMemberName Papakonstantis, Ilias en
heal.committeeMemberName Tsoukala, Vasiliki en
heal.academicPublisher Σχολή Πολιτικών Μηχανικών el
heal.academicPublisherID ntua
heal.numberOfPages 118 σ. el
heal.fullTextAvailability false


Αρχεία σε αυτό το τεκμήριο

Οι παρακάτω άδειες σχετίζονται με αυτό το τεκμήριο:

Αυτό το τεκμήριο εμφανίζεται στην ακόλουθη συλλογή(ές)

Εμφάνιση απλής εγγραφής

Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Ελλάδα Εκτός από όπου ορίζεται κάτι διαφορετικό, αυτή η άδεια περιγράφεται ως Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Ελλάδα