Ο σταθμός της Αγίας Παρασκευής αποτελεί επέκταση της γραμμής 3 του μετρό. Στο σταθμό αυτό δεν είχε προηγηθεί καμία κατασκευή πέρα από αυτή του φρέατος της Αγίας Παρασκευής, επομένως στο έργο διάνοιξης του σταθμού περιλαμβάνονται όλες οι εργασίες που απαιτούνται για την υλοποίηση του, δηλαδή εκσκαφή και προσωρινή αντιστήριξη, μόνιμη επένδυση όλων των επιπέδων του Σταθμού, αποβάθρες, σκυροδέματα πληρώσεως, αρχιτεκτονικά τελειώματα, κλπ.
Η μέθοδος κατασκευής του ορύγματος είναι γενικά αυτή της ανοιχτής εκσκαφής με εξαίρεση το νότιο φρέαρ εξαερισμού και της νότιας σήραγγας που περνάει κάτω από την οδό της Αγίας Παρασκευής.
Η ιδιαιτερότητα αυτού του σταθμού οφείλεται στο ότι στη θέση αυτή είχε ήδη κατασκευασθεί και ήταν σε λειτουργία η σήραγγα της Γραμμής 3 του Μετρό, η οποία είχε διανοιχθεί με μηχάνημα ολομέτωπης κοπής (ΤΒΜ) και είναι υπενδεδυμένη με προκατασκευασμένα στοιχεία οπλισμένου σκυροδέματος. Επιπλέον η κατασκευαστική μέθοδος που εφαρμόσθηκε έπρεπε να εξασφαλίζει ότι ο συνολικός χρόνος της προβλεπόμενης διακοπής της λειτουργίας της Γραμμής 3 δεν θα υπερβαίνει τους (6) έξι μήνες. Για αυτό το λόγο η αλληλουχία κατασκευής είναι κρίσιμος παράγοντας καθόσον έπρεπε να ληφθούν όλα τα αναγκαία μέτρα για την ασφάλεια και την ελαχιστοποίηση μετακινήσεων της υφιστάμενης σήραγγας και του Φρέατoς κατά τη διάρκεια των εργασιών κατασκευής, και της μόνιμης επένδυσης του Σταθμού με την σήραγγα και με το φρέαρ με τρόπο που να εξασφαλίζεται η στατική επάρκεια και η υδατοστεγανότητα όλων των κατασκευών.
The station of Agia Paraskevi is an expansion of Athens Metro Line 3. At this station there had been no construction beyond the shaft of Agia Paraskevi, so the boring of the station include all works required for implementation, such as excavation and temporary shoring, permanent investment at all levels of the station, platforms, concrete filling, architectural finishes, etc.
The construction of the trench is generally, the open excavation with the an exception of the southern ventilation shaft and the south tunnel that passes underneath the “Agia Paraskevi Street”.
The specificity of this station is that had already been constructed and was operating the tunnel of Metro Line 3, which was dug by tunnel boring machine (TBM) and was lined with precast reinforced concrete. Moreover, the construction method was applied, should ensure that the total time for the planned shutdown of Line 3 will not exceed six (6) months. For this reason, the sequence of construction is crucial factor as it had to take all necessary measures for safety and minimize displacement of existing tunnel and Shaft during construction, and the permanent lining of the station with the tunnel and the shaft so as to ensure static integrity and the watertightness of all structures.