dc.contributor.author |
Stragalinos, Efstathios
|
en |
dc.contributor.author |
Στραγαλινός, Ευστάθιος
|
el |
dc.date.accessioned |
2021-03-26T10:42:56Z |
|
dc.date.available |
2021-03-26T10:42:56Z |
|
dc.identifier.uri |
https://dspace.lib.ntua.gr/xmlui/handle/123456789/53144 |
|
dc.identifier.uri |
http://dx.doi.org/10.26240/heal.ntua.20842 |
|
dc.rights |
Default License |
|
dc.subject |
Τεχνητή νοημοσύνη |
el |
dc.subject |
Δημιουργικότητα |
el |
dc.subject |
Δημιουργικός νους |
el |
dc.subject |
Artificial Intelligence |
en |
dc.subject |
Creativity |
el |
dc.subject |
Creative mind |
el |
dc.title |
CreA.tive mI.nds: δημιουργικός νους και τεχνητή νοημοσύνη |
el |
dc.title |
CreA.tive mI.nds : creativity and artificial intelligence |
en |
dc.type |
Διάλεξη |
|
heal.type |
learningMaterial |
el |
heal.classification |
Architecture |
en |
heal.classification |
Αρχιτεκτονική |
el |
heal.classification |
Artificial Intelligence |
en |
heal.language |
el |
el |
heal.access |
campus |
el |
heal.recordProvider |
ntua |
el |
heal.publicationDate |
2021-02-09 |
|
heal.abstract |
Creativity is a fundamental component of human intelligence and one of its unique characteristics that differentiates our species from other intelligent beings known to us. It is the driving force of progress and culture, with its derivatives in the field of art and science composing the greatest anthem to the human intellect, ingenuity and imagination. Competing with human mind, artificial intelligence, with its continuous and wonderful achievements, unquestionably claims our admiration. The question arises effortlessly: Is artificial intelligence able to be an authentic creator, potentially autonomous, equal to man?
This lecture focuses first at the concept of perception, which is a prerequisite for creative thinking, and takes a look at how computers learn, relating it to how people understand and perceive the world. Then the creative mind is being examined as a mechanism along with some points of the process that it follows to achieve a goal. This is described through a case study. Then its being consider which criteria should be used to evaluate whether the idea in question is genuinely creative and not just typical problem solving. If it turns out that artificial intelligence systems also meet all these criteria, then they too can indeed be considered creators. |
en |
heal.abstract |
Δημιουργικότητα. Θεμελιώδες συστατικό της ανθρώπινης νοημοσύνης και ίσως το βασικότερο χαρακτηριστικό βάσει του οποίου, το είδος μας σεμνύνεται για το ότι διαφέρει από τα υπόλοιπα γνωστά σε αυτό νοήμονα όντα. Αποτελεί την κινητήριο δύναμη της προόδου και του πολιτισμού, με τα παράγωγά της στον τομέα της τέχνης και της επιστήμης να συνθέτουν τον υψηλότερο ύμνο στην ανθρώπινη διάνοια, εφευρετικότητα και φαντασία. Aντίπαλον δέος της ανθρώπινης, η τεχνητή νοημοσύνη, με τα συνεχή και θαυμαστά επιτεύγματά της διεκδικεί αμέριστο τον θαυμασμό μας. Αβίαστα προκύπτει το ερώτημα: Είναι σε θέση η τεχνητή νοημοσύνη να αποτελέσει έναν αυθεντικό δημιουργό, αυτόνομο εν δυνάμει, ισότιμο του ανθρώπου ;
Αρχικά γίνεται αναφορά στην έννοια της αντίληψης , που αποτελεί προϋπόθεση της δημιουργικής σκέψης και ερευνάται ο τρόπος με τον οποίο ο υπολογιστής μαθαίνει, συσχετίζοντάς τον με το πώς οι άνθρωποι κατανοούν και αντιλαμβάνονται τον κόσμο. Ύστερα εξετάζεται ο δημιουργικός νους ως μηχανισμός και κατ’ επέκταση σημεία της διαδικασίας που ακολουθεί προς την επίτευξη ενός στόχου. Έπειτα αναζητείται με ποια κριτήρια τελικά θα αξιολογηθεί αν η εκάστοτε ιδέα είναι γνήσια δημιουργική και όχι μία τυπική επίλυση προβλήματος. Αν κατόπιν προκύψει ότι και τα συστήματα τεχνητής νοημοσύνης πληρούν όλα αυτά τα κριτήρια, τότε θα μπορούν πράγματι να θεωρούνται και αυτά δημιουργοί. |
el |
heal.tableOfContents |
ΕΙΣΑΓΩΓΗ.........................................................................................................................σελ.09
1_Η ΕΝΝΟΙΑ ΤΗΣ ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΚΟΤΗΤΑΣ ΚΑΙ ΑΝΑΦΟΡΑ ΤΗΣ ΩΣ ΣΥΝΘΗΚΗ ΜΕΣΑ
ΣΤΟΝ ΧΡΟΝΟ....................................................................................................................σελ.10
2_ΤΕΧΝΗΤΗ ΝΟΗΜΟΣΥΝΗ ΚΑΙ Η ΘΕΣΗ ΤΗΣ ΣΤΟΝ ΣΥΓΧΡΟΝΟ ΚΟΣΜΟ..........σελ.12
3_ΕΡΕΥΝΗΤΙΚΟ ΕΡΩΤΗΜΑ ΚΑΙ ΜΕΘΟΔΟΛΟΓΙΑ......................................................σελ.16
4_ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΚΟΤΗΤΑ ΚΑΙ ΑΝΤΙΛΗΨΗ....................................................................σελ.18
5_ CASE STUDY : ΣΧΕΔΙΑΖΟΝΤΑΣ ΜΙΑ ΚΑΡΕΚΛΑ....................................................σελ.26
5_α_ΣΥΝΙΣΤΩΣΕΣ ΣΤΟΝ ΑΝΘΡΩΠΙΝΟ ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΚΟ ΣΧΕΔΙΑΣΜΟ.....................σελ.26
5_α_1 ΑΝΑΛΥΣΗ ΔΕΔΟΜΕΝΩΝ-ΖΗΤΟΥΜΕΝΩΝ ΑΠΟ ΤΟΝ ΔΗΜΙΟΥΡΓΟ.............σελ.28
5_α_2 ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ ΚΑΙ ΠΡΟΣΩΠΙΚΟΤΗΤΑ:ΚΑΘΟΡΙΣΤΙΚΟΙ ΠΑΡΑΓΟΝΤΕΣ ΣΤΗ
ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑ ..............................................................................................................σελ.30
5_α_3 ΑΜΦΙΣΒΗΤΗΣΗ ΤΟΥ ΔΕΔΟΜΕΝΟΥ-ΠΕΙΡΑΜΑΤΙΣΜΟΣ...............................σελ.34
5_α_4 ΣΥΜΒΟΛΙΣΜΟΙ....................................................................................................σελ.38
5_α_5 ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΚΗΣ ΙΔΕΑΣ ΚΑΙ ΤΟΥ ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΚΟΥ ΝΟΥ..σελ.38
5_β ΣΧΕΔΙΑΣΤΙΚΕΣ ΑΠΟΠΕΙΡΕΣ ΤΕΧΝΗΤΗΣ ΝΟΗΜΟΣΥΝΗΣ...............................σελ.42
5_β_1 THE CHAIR PROJECT.........................................................................................σελ.44
5_β_2 A.I. CHAIR.............................................................................................................σελ.46
6_ΣΥΜΠΕΡΑΣΜΑΤΑ.........................................................................................................σελ.48
7_ΕΠΙΛΟΓΟΣ.....................................................................................................................σελ.52
8_ΠΗΓΕΣ...........................................................................................................................σελ.54 |
el |
heal.academicPublisher |
Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο. Σχολή Αρχιτεκτόνων Μηχανικών. Τομέας Αρχιτεκτονικής Γλώσσας, Επικοινωνίας και Σχεδιασμού |
el |
heal.fullTextAvailability |
false |
|