Στην παρούσα μεταπτυχιακή εργαασία μελετήθηκε η κατασκευή δύο σύμμικτων κτηρίων που προορίζονται για χώρους στάθμευσης οχημάτων. Αρχικά, συγκεντρώθηκαν τα γενικά στοιχεία και οι κανόνες που διέπουν το σχεδιασμό των χώρων στάθμευσης σύμφωνα με τη διεθνή νομοθεσία καθώς και οι ιδιαίτερες προδιαγραφές που απαιτούνται για τις μεταλλικές κατασκευές τέτοιου τύπου. Εν συνεχεία, αποφασίστηκε να μελετηθούν δύο κτήρια, ένα κανονικό και ένα μη κανονικό σε όψη. Επιλέχθηκαν οι τελικές διατάξεις των κτηρίων, σχεδιάστηκαν οι φέροντες οργανισμοί που αποτελούνται από μεταλλικά υποστυλώματα και αρθρωτές σύμμικτες δοκούς. Ως προς τη μελέτη των κατασκευών εφαρμόστηκε ελαστική και δυναμική φασματική ανάλυση από το πρόγραμμα πεπερασμένων στοιχείων, ενώ πραγματοποιήθηκε ικανοτικός σχεδιαασμός και οι εξής επιπλέον έλεγχοι: έλεγχος έναντι κρουστικών φορτίων και ομοιομορφοποιήση διατομών για κατασκευαστικούς λόγους. Με βάση τα ανωτέρω προέκυψε η τελική διαστασιολόγηση των φερόντων οργανισμών των κατασκευών. Πραγματοποιήθηκαν επίσης, έλεγχος σύμμικτης πλάκας και διατμητικών ήλων καθώς και διαστασιολόγηση τυπικών συνδέσεων στους δυσμενέστερους κόμβους.
The aim of this thesis was to study the designing of a steel-concrete composite high-rise buildings to be used for parking vehicles. The study began with an extensive literature review on ways of designing parking spaces in accordance to international standards. In the next phase, two buildings were decided to be studied, one regular and one non-regular in elevation. The building’s models were presented as well as the steps of the analysis to be conducted, including the loads and load combinations applied. The results of the analysis were evaluated along with the modes of the buildings and the resulting frame sections. Finally, all the additional checks and the corresponding results that led to the final selection of frame sections were cited, such as verification of the composite slab and shear connection, verification due to impact loads, verification of local resistance conditions and finally the design of four standard connections.