HEAL DSpace

Μοντελοποίηση του οικονομικού κόστους των οδικών ατυχημάτων στην Ελλάδα

Αποθετήριο DSpace/Manakin

Εμφάνιση απλής εγγραφής

dc.contributor.author Κούρτης, Ελευθέριος- Μάριος el
dc.date.accessioned 2021-05-27T09:08:48Z
dc.date.available 2021-05-27T09:08:48Z
dc.identifier.uri https://dspace.lib.ntua.gr/xmlui/handle/123456789/53501
dc.identifier.uri http://dx.doi.org/10.26240/heal.ntua.21199
dc.rights Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Ελλάδα *
dc.rights.uri http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/gr/ *
dc.subject Ανθρώπινο κόστος el
dc.subject Οδικά ατυχήματα el
dc.subject Πρόθεση να πληρώσω el
dc.subject Μοντελοποίηση el
dc.subject Δεδηλωμένη προτίμηση el
dc.subject Human cost en
dc.subject Road accidents en
dc.subject Stated preference en
dc.subject Willingness to pay en
dc.subject Modelling en
dc.title Μοντελοποίηση του οικονομικού κόστους των οδικών ατυχημάτων στην Ελλάδα el
dc.title Modeling the economic impact of road accidents in Greece en
dc.contributor.department Τομέας Μεταφορών και Συγκοινωνιακής Υποδομής el
heal.type bachelorThesis
heal.classification Οδική ασφάλειοα el
heal.language el
heal.access free
heal.recordProvider ntua el
heal.publicationDate 2018-07-18
heal.abstract Στόχος της παρούσας Διπλωματικής Εργασίας είναι ο υπολογισμός του ανθρώπινου κόστους των οδικών ατυχημάτων με τη μέθοδο «πρόθεση να πληρώσω» (ΠΝΠ), καθώς και η μελέτη και καταγραφή της ευαισθητοποίησης απέναντι στην πιθανότητα εμπλοκής σε οδικό ατύχημα με τη μέθοδο της δεδηλωμένης προτίμησης. Για την ανάλυση αναπτύχθηκε ερωτηματολόγιο, του οποίου η συμπλήρωση πραγματοποιήθηκε μέσω διαδικτύου και παράλληλης έρευνας πεδίου. Τα στοιχεία που συλλέχθηκαν αφορούσαν τα κοινωνικά και οικονομικά χαρακτηριστικά των ερωτηθέντων και τις προτιμήσεις τους σε υποθετικά σενάρια μείωσης του κινδύνου εμπλοκής σε οδικό ατύχημα. Εφαρμόστηκε μοντέλο διατεταγμένης λογιστικής παλινδρόμησης για το ετήσιο ποσό που διατίθενται να πληρώσουν οι οδηγοί και μοντέλο πολυωνυμικής λογιστικής παλινδρόμησης για την επιλογή ή μη μείωσης της πιθανότητας εμπλοκής σε ατύχημα σε δέκα υποθετικά σενάρια επεμβάσεων με παράλληλη αύξηση του κόστους και του χρόνου ταξιδιού. Τα αποτελέσματα υποδεικνύουν θετική συσχέτιση μεταξύ του ετήσιου ποσού το οποίο προτίθεται να πληρώσει ένας οδηγός και του αριθμού των ατυχημάτων με παθόντες στα οποία έχει εμπλακεί καθώς και ότι οι οδηγοί επιλέγουν σταθερά τη μείωση της πιθανότητας εμπλοκής σε οδικό ατύχημα. Τέλος, χρησιμοποιώντας στοιχεία της μεθόδου Π.Ν.Π., υπολογίστηκε το ανθρώπινο κόστος των νεκρών στα οδικά ατυχήματα το οποίο ανέρχεται σε 1,761 εκατομμύρια ευρώ. el
heal.abstract The objective of this Diploma Thesis is the estimation of the human cost of road accidents based on the “Willingness-to-Pay” (WTP) methodology, and the identification of drivers attitudes towards the probability of getting involved in a road accident, using the "Stated Preference" method. The later analysis was based on the results of a questionnaire-based on-line survey. The selected data concerned the socio-economic background of the drivers and their preferences towards hypothetical scenarios of reduction of the probability of getting involved in a road accident. An ordinal logistic regression model was developed for estimating the annual amount that drivers are willing to invest; and a multinomial logistic regression model for the prediction of the drivers' intention to reduce the probability of getting involved in a road accident. The aforementioned reduction was applied in ten hypothetical road safety interventions that increased the cost and the duration of the standard trip. The results demonstrate a positive correlation between the number of road accidents that a driver was involved so far and the annual amount that is willing to invest. Additionally, it was found that most of the drivers support the reduction of the probability to get involved in an accident. Lastly, based on the WTP methodology, the road accident fatality human cost was estimated at 1.761 million euros. en
heal.advisorName Γιαννής, Γεώργιος el
heal.committeeMemberName Γκόλιας, Ιωάννης el
heal.committeeMemberName Βλαχογιάννη, Ελένη el
heal.academicPublisher Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο. Σχολή Πολιτικών Μηχανικών. Τομέας Μεταφορών και Συγκοινωνιακής Υποδομής el
heal.academicPublisherID ntua
heal.numberOfPages 154 σ. el
heal.fullTextAvailability true


Αρχεία σε αυτό το τεκμήριο

Οι παρακάτω άδειες σχετίζονται με αυτό το τεκμήριο:

Αυτό το τεκμήριο εμφανίζεται στην ακόλουθη συλλογή(ές)

Εμφάνιση απλής εγγραφής

Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Ελλάδα Εκτός από όπου ορίζεται κάτι διαφορετικό, αυτή η άδεια περιγράφεται ως Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Ελλάδα