dc.contributor.author | Χαραλαμπόπουλος, Διονύσιος | el |
dc.contributor.author | Charalampopoulos, Dionysios | en |
dc.date.accessioned | 2021-06-04T17:48:38Z | |
dc.date.available | 2021-06-04T17:48:38Z | |
dc.identifier.uri | https://dspace.lib.ntua.gr/xmlui/handle/123456789/53545 | |
dc.identifier.uri | http://dx.doi.org/10.26240/heal.ntua.21243 | |
dc.description | Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο--Μεταπτυχιακή Εργασία. Διεπιστημονικό-Διατμηματικό Πρόγραμμα Μεταπτυχιακών Σπουδών (Δ.Π.Μ.Σ.) “Γεωπληροφορική” | el |
dc.rights | Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση 3.0 Ελλάδα | * |
dc.rights.uri | http://creativecommons.org/licenses/by-nc/3.0/gr/ | * |
dc.subject | Χωρική σκέψη | el |
dc.subject | Χωρικός εγγραμματισμός | el |
dc.subject | STEM | en |
dc.subject | Spatial thinking | en |
dc.subject | Spatial literacy | en |
dc.subject | STEM | en |
dc.title | Προσεγγίζοντας το χωρικό εγγραμματισμό στην πρωτοβάθμια και δευτεροβάθμια εκπαίδευση μέσω STEM | el |
dc.title | Approaching Spatial Literacy in Primary and Secondary Education via STEM | en |
heal.type | masterThesis | |
heal.classification | Geomatics, Spatial Thinking | el |
heal.classification | Γεωπληροφορική, Χωρική Σκέψη | en |
heal.language | el | |
heal.access | free | |
heal.recordProvider | ntua | el |
heal.publicationDate | 2021-03-05 | |
heal.abstract | To θέμα που απασχόλησε τη παρούσα διπλωματική εργασία ήταν, η προσέγγιση της χωρικής σκέψης, ως ιδιαίτερη πτυχή της ανθρώπινης σκέψης, και ταυτόχρονα, ένα σύγχρονο εκπαιδευτικό ζητούμενο σε ένα ταχύτατα εξελισσόμενο περιβάλλον. Η σημερινή εποχή χαρακτηρίζεται από τη ραγδαία εξάπλωση γεωτεχνολογιών. Η χωρική σκέψη και ο χωρικός εγγραμματισμός αποτελούν κρίσιμο εκπαιδευτικό ζητούμενο που αφορά την ατομική και κοινωνική πρόοδο. Η χωρική σκέψη και ο χωρικός εγγραμματισμός αγγίζει και επηρεάζει όλα τα εγκύκλια μαθησιακά αντικείμενα. Λόγω της πολυπλοκότητας που την διακρίνει και της θεματικής της, αναγνωρίζεται ως δύσκολη εξίσωση αναφορικά με εκπαιδευτικές παραμέτρους που θα συνθέτουν ένα στιβαρό εκπαιδευτικό μοντέλο εγκύκλιας γνώσης στην πρωτοβάθμια και δευτεροβάθμια εκπαιδευτική βαθμίδα. Η χωρική σκέψη, σχετίζεται με την πρόοδο στα επιστημονικά πεδία STEM και προσφέρεται για εκπαιδευτικές δραστηριότητες εκπαίδευσης STEM με χωρική υφή. Η εργασία αυτή ανατρέχει στη σύγχρονη παιδαγωγική για να εντοπίσει παλαιότερες και σύγχρονες θεωρήσεις για την μάθηση και να ανιχνεύσει παράλληλα προσεγγίσεις που μπορούν να αξιοποιηθούν σε δραστηριότητες χωρικού εγγραμματισμού στην αρχική δωδεκαετή εκπαίδευση (K12) των μαθητών. Πρωτότυπα προς αυτό, μελετά το μεταρρυθμιστικό πρόγραμμα στην Κ12 εκπαίδευση των Η.Π.Α όπως και το αξιολογικό πλαίσιο δεξιοτήτων ATS2020 στην Ε.Ε. για να εντοπίσει ειδικότερα, εμπεριεχόμενες κατευθύνσεις που σχετίζονται με τη χωρική σκέψη και το χωρικό εγγραμματισμό. Εξετάζει την επιστημολογία STEM στην εκπαίδευση, όπου εντοπίζεται ερευνητικό κενό αναφορικά με την θεματολογία και τον σχεδιασμό εκπαιδευτικών δραστηριοτήτων STEM με σαφή χωρικό και γεωχωρικό προσανατολισμό. Η περεταίρω διερεύνηση, οδηγεί στην ανίχνευση προς συζήτηση οντολογικών ζητημάτων, αναφορικά με τη θεματολογία STEM στην Κ12 εκπαίδευση και τον εκπαιδευτικό προσανατολισμό της Εκπαίδευσης STEM σε ευρύτερες κοινωνικές Ιδέες και ζητούμενα. Αξιοποιώντας τα ευρήματά της, η διπλωματική σχεδιάζει δύο εκπαιδευτικές παρεμβάσεις STEM, για την πρωτοβάθμια και δευτεροβάθμια εκπαίδευση υπό τη μορφή εκπαιδευτικών σεναρίων, για την εμπλοκή των μαθητών των εν λόγω βαθμίδων εκπαίδευσης με τον χωρικό και γεωχωρικό εγγραμματισμό. Στόχος τους, η κατανόηση και ο μαθητικός χειρισμός από νωρίς βασικών χωρικών-γεωχωρικών εννοιών και σχέσεων, αναπαραστατικών μεθόδων, γεωτεχνολογίας και σχετικής επιχειρηματολογίας για την αντιμετώπιση της προβληματικής που αναπτύσσουν τα σενάρια, σε ζητήματα με χωρική υφή και διάσταση, στο χώρο δράσης των μαθητών. | el |
heal.abstract | This dissertation focuses on spatial thinking, as a particular aspect of human thought, and at the same time, a modern educational issue in a rapidly evolving environment. Today's era is characterized by the rapid spread of geotechnologies (GeoICT) and spatial thinking and spatial literacy are a crucial educational issue concerning individual and social progress. Spatial thinking and spatial literacy due to their complexity, and their connection to all circular learning subjects, are recognized as a difficult equation in terms of its educational parameters that will compose a robust educational model of circular knowledge in the K12 tier. Spatial thinking is related to progress in STEM scientific fields and is suitable for spatially textured STEM training activities. The study, looks at modern pedagogy to identify older and modern considerations for detecting parallel approaches that can be used in spatial literacy activities in the students' initial twelve-year education (K12). The study looks at the reform framework in U.S. K12 education as well as the ATS2020 skills assessment framework in the EU to identify contained directions related to spatial thinking and spatial literacy. To this end, and in accordance with its objectives, examines STEM epistemology in K12 education, identifies a research gap, regarding STEM thematics and design with a clear spatial and geospatial orientation. Further research highlights the importance of STEM in primary and secondary education and detects STEM ontological subjects that have been introduced for discussion, regarding the educational pattern of STEM Education in broader social Ideas and crucial subjects. Building on its findings, the dissertation proposes two STEM educational interventions, for primary and secondary education in a modular approach educational scenarios form, to engage students with spatial and geospatial literacy. Their goal is, the understanding early on of basic spatial-geospatial concepts and relationships, representational methods, GeoICT and related arguments to address the problems addressed by the scenarios, in the students fields of action. | en |
heal.advisorName | Κόκλα, Μαργαρίτα | el |
heal.committeeMemberName | Κάβουρας, Μαρίνος | el |
heal.committeeMemberName | Τομαή, Ελένη | el |
heal.academicPublisher | Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο. Σχολή Αγρονόμων και Τοπογράφων Μηχανικών | el |
heal.academicPublisherID | ntua | |
heal.numberOfPages | 244 σ. | el |
heal.fullTextAvailability | false |
Οι παρακάτω άδειες σχετίζονται με αυτό το τεκμήριο: