Στην παρούσα διπλωματική εργασία αναλύεται η περίπτωση της θαλάσσιας μεταφοράς Οικιακών Αποβλήτων μέσα σε εμπορευματοκιβώτια, εντός του ελληνικού θαλάσσιου χώρου.
Καθώς, τα Οικιακά Απόβλητα παρουσιάζουν διάφορα χαρακτηριστικά επικινδυνότητας, είναι λογικό η μεταφορά τους δια θαλάσσης να διέπεται από αυστηρούς κανονισμούς ασφαλείας. Οι κανονισμοί αυτοί προέρχονται από την διεθνή αλλά και την ελληνική νομοθεσία που διέπει την θαλάσσια μεταφορά επικίνδυνων φορτίων και στόχο έχουν την διασφάλιση της προστασίας της ανθρώπινης ζωής αλλά και του περιβάλλοντος.
Αρχικά, συγκεντρώνονται όσοι από τους κανονισμούς αφορούν την θαλάσσια μεταφορά επικίνδυνων φορτίων σε συσκευασμένη μορφή καθώς και οι προδιαγραφές που πρέπει να πληρούν τα πλοία που θα αναλάβουν την μεταφορά τους αλλά και οι λιμένες που θα τα διαχειριστούν.
Στην συνέχεια, γίνεται επιλογή όσων από αυτούς τους κανονισμούς είναι εφαρμόσιμοι στην περίπτωση που το φορτίο είναι τα Οικιακά Απόβλητα με εύφλεκτα και τοξικά χαρακτηριστικά, η μονάδα συσκευασίας τους είναι τα εμπορευματοκιβώτια και η μεταφορά τους γίνεται με πλοία μέσα στον ελληνικό θαλάσσιο χώρο.
Τα συμπεράσματα, στα οποία καταλήγουμε, αφορούν στην κατάταξη των Οικιακών Αποβλήτων σε κλάσεις επικινδυνότητας, στην επιλογή των κατάλληλων εμπορευματοκιβωτίων και την σωστή επισήμανσή τους. Επίσης, επιλέγονται οι κατασκευαστικές προδιαγραφές και ο απαραίτητος εξοπλισμός που πρέπει να έχουν τα πλοία, τα οποία θα μεταφέρουν τα εμπορευματοκιβώτια με τα Οικιακά Απόβλητα, και η υποδομή και ο εξοπλισμός των λιμένων που θα τα διαχειριστούν.
Τέλος, γίνεται αναφορά στον τρόπο στοιβασίας των Οικιακών Αποβλήτων στα πλοία και στους λιμένες, αλλά και στον διαχωρισμό τους από άλλα επικίνδυνα φορτία που μεταφέρονται ταυτόχρονα πάνω στο πλοίο ή διαχειρίζονται παράλληλα από τους λιμένες.
This thesis is an attempt to analyze the case of carrying household wastes in freight containers within the Greek territorial sea.
Household wastes have various dangerous characteristics. Thus, strict safety regulations control their carriage by sea. These regulations are based on both international and national legislation and aim to assure the protection of human life and environment.
Firstly, we collected all the regulations that control the sea carriage of dangerous goods in packaged form and the additional requirements that must be covered by ships and port areas that handle them.
Moreover, we chose the regulations that apply to our case, in which the dangerous cargo is household wastes with toxic and flammable characteristics, the cargo transport unit is a freight container and the carriage by ships is within the Greek territorial sea.
Our final conclusions concern the classification of household wastes in various classes, the determination of the standards for freight containers and their proper marking and labeling. Furthermore, we define the proper structural and equipment requirements for ships, as well as the infrastructure and equipment of ports, which will handle them.
Finally, we analyze the storage and segregation requirements for household wastes onboard ships and in port areas, in case other dangerous goods are present in the same time.