HEAL DSpace

Νεοφιλελευθερισμός και κοινωνικά κινήματα πόλης : το παράδειγμα του Athens Pride και οι χωρικές του διαστάσεις στην πόλη της Αθήνας

Αποθετήριο DSpace/Manakin

Εμφάνιση απλής εγγραφής

dc.contributor.author Παπαευαγγέλου, Ασπασία Δανάη el
dc.contributor.author Papaevangelou, Aspasia Danai en
dc.date.accessioned 2021-11-22T06:48:19Z
dc.date.available 2021-11-22T06:48:19Z
dc.identifier.uri https://dspace.lib.ntua.gr/xmlui/handle/123456789/54085
dc.identifier.uri http://dx.doi.org/10.26240/heal.ntua.21783
dc.description Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο. Μεταπτυχιακή εργασία. Διεπιστημονικό - Διατμηματικό Πρόγραμμα Μεταπτυχιακών Σπουδών (Δ.Π.Μ.Σ.) "Αρχιτεκτονική - Σχεδιασμός του Χώρου : Πολεοδομία - Χωροταξία (Κατ. Β')" el
dc.rights Default License
dc.subject Athens Pride en
dc.subject Φεστιβάλ υπερηφάνειας el
dc.subject Νεοφιλελευθερισμός el
dc.subject Κοινωνικά κινήματα el
dc.subject Neoliberalism en
dc.subject Social movements en
dc.title Νεοφιλελευθερισμός και κοινωνικά κινήματα πόλης : το παράδειγμα του Athens Pride και οι χωρικές του διαστάσεις στην πόλη της Αθήνας el
dc.title Neoliberalism and urban social movements : the case study and it's spatial dimensions in the city of Athens en
heal.type masterThesis
heal.classification Πολεοδομία Χωροταξία el
heal.classification Urban Sciences en
heal.language el
heal.access free
heal.recordProvider ntua el
heal.publicationDate 2021-10-06
heal.abstract Η συγκεκριμένη μελέτη επικεντρώνεται στο Athens Pride, με την υπόθεση πως το Φεστιβάλ Υπερηφάνειας αποτελεί μια μορφή κινηματικής δράσης του ΛΟΑΤΚΙ+ κινήματος στην Αθήνα. Εκκινώντας από την παραδοχή πως ο δημόσιος χώρος αποτελεί εκτός των άλλων χαρακτηριστικών του πεδίο κοινωνικών αγώνων, πολιτικής αντιπαράθεσης και έκφρασης δυσαρέσκειας και πως παρεμβάλλεται ανάμεσα στην «κοινωνία των πολιτών και στο κράτος» (Habermas, 1962) στόχος της εργασίας είναι η διερεύνηση των συσχετισμών του δημόσιου χώρου της Αθήνας με την οργάνωση, την διαμόρφωση και τελικώς την επιτέλεση των δράσεων των κοινωνικών κινημάτων, αλλά και η σύνδεσή τους με την δημόσια σφαίρα που παρότι θεωρείται από αρκετούς φιλοσόφους ως κανονιστική, είναι ενσωματωμένη στις ιστορικές και πολιτικές πρακτικές . Η θεωρία των κοινωνικών κινημάτων εμπεριέχει πολλές θεωρητικές προσεγγίσεις με διαφορετικές αφετηρίες εξέτασης και ορισμού τους, άλλοτε με άξονα τον τρόπο συσπείρωσης και διαμόρφωσης κοινής ταυτότητας ( θεωρία συλλογικής συμπεριφοράς) και άλλοτε με όρους οργάνωσης και συσχετισμών με τους θεσμούς και το κεφάλαιο ( θεωρία κινητοποίησης των πόρων/ θεωρία πολιτικών ευκαιριών). Δεν αποτελεί στόχο της εργασίας η εξέταση του Athens Pride υπό το πρίσμα μιας συγκεκριμένης θεωρητικής προσέγγισης για τα κοινωνικά κινήματα αλλά ο εντοπισμός των χαρακτηριστικών που το συνδέουν με αυτά και των δυνάμεων που καθορίζουν την πορεία του. Έτσι ένα από τα πεδία διερεύνησης της εργασίας αφορά στις κινηματικές τακτικές στον δημόσιο χώρο της νεοφιλελεύθερης πόλης και στους τρόπους με τους οποίους τα κοινωνικά κινήματα αναγνωρίζουν το δικαίωμα στην πόλη (Λεφέβρ) ή διαμέσου της πόλης (Κουτρολίκου, Σπανού 2013) στην σημερινή αστική συνθήκη. Για τους σκοπούς της συγκεκριμένης εργασίας αναλύεται η έννοια της ορατότητας -ως προς την διττή σημασία της- και της ομοφυλοφιλικής υπερηφάνειας- ως προς την κατασκευή της στον αντίποδα της ομοφυλοφιλικής ντροπής- έννοιες που σχετίζονται άμεσα με τους αγώνες της ΛΟΑΤΚΙ+ κοινότητας για κατοχύρωση και τελικά με αυτό που σήμερα είναι το Φεστιβάλ Υπερηφάνειας της Αθήνας. Πέραν όμως του τρόπου με τον οποίο διασταυρώνεται το φύλο , η σεξουαλικότητα αλλά και άλλες ταυτότητες που συνυπάρχουν στα άτομα ( τάξη, φυλή, θρησκεία, ειδικές ανάγκες κλπ.) η μελέτη αποσκοπεί στην ανάδειξη των ιδιαίτερων ανισοτήτων και αποκλεισμών που βιώνουν ΛΟΑΤΚΙ+ άτομα εντός ακόμη της κοινότητας και των queer κινημάτων. 5 Η συγκεκριμένη μελέτη φιλοδοξεί να προσεγγίσει και να περιγράψει τις νέες χωρικότητες που παράγει το Athens Pride για τα ΛΟΑΤΚΙ+ άτομα στην Αθήνα καθώς και να διερευνήσει τον τρόπο με τον οποίο η εξωτερική θεσμοποίηση της διοργάνωσης μέσα από την συνεργασία με το κράτος και την χρηματοδότηση και υποστήριξη από εταιρίες ιδιωτικού συμφέροντος επιδρά στα χαρακτηριστικά της Πορείας Υπερηφάνειας και στο αίσθημα των μελών του ΛΟΑΤΚΙ+ κινήματος. Τελικά, η εργασία προσπαθεί να δώσει απάντηση στο αν μπορεί μια διοργάνωση προάσπισης δικαιωμάτων να εμφανίζει κινηματικά χαρακτηριστικά δρώντας εντός των πλαισίων που διαμορφώνονται από το ιδιωτικό κεφάλαιο και αν αυτό την κατατάσσει θεσμική , συντηρητική ή της αφήνει περιθώρια ριζοσπαστικής δράσης. el
heal.abstract This thesis is focused on Athens Pride, based on the assumption that the Pride Festival is a form of action for the LGBTQI+ movement in Athens. Based on the view of public space as the field for social fights, political arguments and expression of discontent and as something that is fluidly moving between the " "civil society and the state ”(Habermas, 1962) the aim of this work is to investigate its correlations of public space of Athens with the organization, the configuration and finally the execution of the actions of social movements, but also their connection with the public sphere which although considered by many philosophers as normative, is incorporated in historical and political practices. The theory of social movements includes many theoretical approaches with different starting points for examining and defining them, sometimes focusing on how to unite and form a common identity (theory of collective behavior) and sometimes in terms of organization and correlations with institutions and capital (theory of mobilization of resources/political opportunity theory). The aim of this work is not to examine Athens Pride in the light of a specific theoretical approach to social movements, but to identify the characteristics that connect it with them and the forces that determine its course. Thus, one of the fields of research of the work concerns the tactics of movements in the public space of the neoliberal city and the ways in which the social movements recognize the right to the city (Lefebvre) or through the city (Koutrolikou, Spanou 2013) in the current urban condition. For the purposes of this paper, the concept of visibility - in terms of its dual meaning - and homosexual pride - in terms of its construction as the opposite of homosexual shame - concepts that are directly related to the struggles of the LGBTQI + community for patronage and finally with what today is the Pride Festival of Athens. However, apart from the way in which gender, sexuality and other identities that coexist in individuals (class, race, religion, special needs, etc.) intersect, this study aims to highlight the particular inequalities and exclusions experienced by LGBT people and individuals even within the community and queer movements. This study aims to approach and describe the new spaces produced by Athens Pride for LGBTQI + people in Athens as well as to explore how the external institutionalization of the organization through cooperation with the state and funding and support by companies of private interest affects the characteristics of the Pride March and the feeling of the members of the LGBTQI + movement. Ultimately, the paper seeks to answer whether a rights advocacy organization can display features of social movement character by acting within the confines of private capital and whether this classifies it as institutional, conservative, or leaves room for radical action. en
heal.advisorName Κουτρολίκου, Πέννυ el
heal.advisorName Koutrolikou, Penny en
heal.committeeMemberName Βαϊου, Ντίνα el
heal.committeeMemberName Λυκογιάννη, Ρούλη el
heal.committeeMemberName Vaiou, Dina en
heal.committeeMemberName Likogianni, Rouli en
heal.academicPublisher Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο. Σχολή Αρχιτεκτόνων Μηχανικών el
heal.academicPublisherID ntua
heal.numberOfPages 93
heal.fullTextAvailability false


Αρχεία σε αυτό το τεκμήριο

Αυτό το τεκμήριο εμφανίζεται στην ακόλουθη συλλογή(ές)

Εμφάνιση απλής εγγραφής