HEAL DSpace

Μοντελοποίηση και ψηφιακή αναπαράσταση συμπεριφοράς πλοίων με χρήση τεχνολογιών τεχνητής νοημοσύνης

Αποθετήριο DSpace/Manakin

Εμφάνιση απλής εγγραφής

dc.contributor.author Συγγούνας, Δημοσθένης el
dc.contributor.author Syngounas, Dimosthenis en
dc.date.accessioned 2021-12-15T10:10:58Z
dc.date.available 2021-12-15T10:10:58Z
dc.identifier.uri https://dspace.lib.ntua.gr/xmlui/handle/123456789/54179
dc.identifier.uri http://dx.doi.org/10.26240/heal.ntua.21877
dc.rights Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Ελλάδα *
dc.rights.uri http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/gr/ *
dc.subject Αυτόνομο-μη επανδρωμένο σκάφος el
dc.subject Τεχνητή νοημοσύνη el
dc.subject Αισθητήρες el
dc.subject Προσομοιωτής el
dc.subject Αποφυγή εμποδίων el
dc.subject Autonomous-Unmanned Vessel en
dc.subject Artificial Intelligence en
dc.subject Sensors en
dc.subject Simulator en
dc.subject Obstacle avoidace en
dc.title Μοντελοποίηση και ψηφιακή αναπαράσταση συμπεριφοράς πλοίων με χρήση τεχνολογιών τεχνητής νοημοσύνης el
heal.type bachelorThesis
heal.classification Τεχνητή νοημοσύνη el
heal.language el
heal.access free
heal.recordProvider ntua el
heal.publicationDate 2021-11-05
heal.abstract Στη ναυτιλία και τις θαλάσσιες μεταφορές, η βέλτιστη και η ασφαλής πλοήγηση αποτελούν ζητήματα υψίστης σημασίας. Για αυτό το λόγο, ο τομέας των αυτόνομων μηεπανδρωμένων σκαφών κεντρίζει όλο και περισσότερο το ενδιαφέρον την ναυτικής βιομηχανίας. Πρόκειται για σκάφη τα οποία έχουν τη δυνατότητα να κινούνται στη θάλασσα χωρίς την ανθρώπινη παρέμβαση αναγνωρίζοντας τον περιβάλλοντα χώρο γύρω τους μέσα από την βοήθεια αισθητήρων. Στην διπλωματική εργασία λοιπόν, γίνεται μία υλοποίηση και ψηφιακή αναπαράστασης ενός αυτόνομου ρομποτικού σκάφους σε προσομοιωτή βασισμένο στη πλατφόρμα Gazebo. Πιο συγκεκριμένα γίνεται επιλογή και υλοποίηση αισθητήρων, ανάπτυξη αλγορίθμου κίνησης αλλά και αλγορίθμου πλοήγησης και αλληλεπίδρασης με εμπόδια. Ο αλγόριθμος πλοήγησης είναι υλοποιημένος με βάση τους κανόνες COLREGs, που αποτελούν τους Διεθνείς κανονισμούς για την Αποφυγή Συγκρούσεων στην θάλασσα - ΔΚΑΣ (Collision Regulations), που θεσπίστηκαν το 1972 για την αποφυγή συγκρούσεων στις θαλάσσιες μεταφορές. el
heal.abstract Optimized navigation and situational awareness are of utmost importance for safe sea operations. The need for such operations along with the rapid growth of sensor technology has shifted maritime industry’s attention towards the use of autonomous Unmanned Surface Vehicles (USVs), vessels that can travel autonomously through space. Therefore, there is an increasing demand for real-time motion planning and autonomous navigation at sea that can potentially eliminate human error and promote safety. To this end, an approach to an autonomous vessel setup and algorithm is presented in this thesis. Furthermore, the real-time algorithm employs navigation rules based on the Convention on the International Regulations for Preventing Collisions at Sea (COLREGs) of 1972. The proposed real-time algorithm is applied on several maritime use cases and the results are demonstrated through the use of a marine vessel simulator based on the Gazebo, an open-source 3D robotics simulator. en
heal.advisorName Δημήτριος, Ασκούνης el
heal.committeeMemberName Δούκας, Χρυσόστομος el
heal.committeeMemberName Ψαρράς, Ιωάννης el
heal.committeeMemberName Ασκούνης, Δημήτριος el
heal.academicPublisher Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο. Σχολή Ηλεκτρολόγων Μηχανικών και Μηχανικών Υπολογιστών. Τομέας Ηλεκτρικών Βιομηχανικών Διατάξεων και Συστημάτων Αποφάσεων el
heal.academicPublisherID ntua
heal.numberOfPages 41 σ. el
heal.fullTextAvailability false


Αρχεία σε αυτό το τεκμήριο

Οι παρακάτω άδειες σχετίζονται με αυτό το τεκμήριο:

Αυτό το τεκμήριο εμφανίζεται στην ακόλουθη συλλογή(ές)

Εμφάνιση απλής εγγραφής

Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Ελλάδα Εκτός από όπου ορίζεται κάτι διαφορετικό, αυτή η άδεια περιγράφεται ως Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Ελλάδα