Ο στόχος της παρούσας διπλωματικής εργασίας είναι η βιοκλιματική προσέγγιση των δομικών υλικών που απαρτίζουν τις στάσεις του τραμ στην Αθήνα, στο πλαίσιο του βιοκλιματικού σχεδιασμού των υπαίθριων αστικών χώρων. Επιχειρείται η κατανόηση του τρόπου με τον οποίο τα υλικά που χρησιμοποιούνται στις εξωτερικές επιφάνειες των πόλεων συμμετέχουν στις διαδικασίες μετάδοσης θερμότητας, και επηρεάζου το αστικό μικροκλίμα και τις συνθήκες θερμικής άνεσης. Ειδικότερα, διερευνάται η θερμική συμπεριφορά των κυριότερων υλικών που συναντώνται στις στάσεις του τραμ. Η τεκμηρίωση της θερμικής συμπεριφοράς βασίζεται σε μετρήσεις που έλαβαν χώρα τόσο τη χειμερινή όσο και τη καλοκαιρινή περίοδο, κατά τη διάρκεια των οποίων μετρήθηκαν με θερμοκάμερα οι επιφανειακές θερμοκρασίες που αναπτύσσουν τα υλικά ενώ παράλληλα καταγράφηκαν με κατάλληλα όργανα τα μετεωρολογικά δεδομένα που επικρατούσαν στο περιβάλλον κάθε στάσης. Όπως προέκυψε από την επεξεργασία των μετρήσεων τα δομικά υλικά των στάσεων του τραμ διαμορφώνουν ικανοποιητικές συνθήκες θερμικής άνεσης στο περιβάλλον των στάσεων, καθιστώντας την όλη κατασκευή βιοκλιματική και υποδειγματική για το σχεδιασμό υπαίθριων αστικών χώρω που εξυπηρετούν τις μεταφορικές ανάγκες των χρηστών.
The aim of this thesis is to present a bioclimatic approach to the structural materials used for the construction of tram stations in Athens, in the context of the bioclimatic design of urban outdoor spaces. There is an attempt to comprehend the way that these materials, used at the external surfaces of the cities, are involved in heat transfer processes affecting the urban microclimate and the thermal comfort conditions. More specifically, this thesis investigates the thermal behavior of the most common materials used in the construction of tram stops. The documentation of the thermal behavior is built on measurements that took place both in winter and summer season. during which were measured the surface temperatures developed by the materials with the use of a thermal imaging camera, while at the same time, with the appropriate equipment was noted down the meteorological data prevailing in the tram stations' environment, Based on the elaboration of measurements it is deduced that the structural materials of the tram stops create satisfying conditions of thermal comfort in the stations' environment, making, thus, the whole construction bioclimatic , as well as exemplary for the design of urban open spaces that serve the passengers' needs.