HEAL DSpace

Διερεύνηση της επιρροής των επιπτώσεων της πανδημίας στην κυκλοφορία, στο οδικό δίκτυο της Αθήνας.

Αποθετήριο DSpace/Manakin

Εμφάνιση απλής εγγραφής

dc.contributor.author Μέξης, Νικόλαος el
dc.contributor.author Mexis, Nikolaos en
dc.date.accessioned 2022-04-04T10:06:13Z
dc.date.available 2022-04-04T10:06:13Z
dc.identifier.uri https://dspace.lib.ntua.gr/xmlui/handle/123456789/55021
dc.identifier.uri http://dx.doi.org/10.26240/heal.ntua.22719
dc.rights Default License
dc.subject Κυκλοφοριακός φόρτος el
dc.subject Μέση ταχύτητα κίνησης el
dc.subject Πανδημία el
dc.subject Μέτρα περιορισμού el
dc.subject Σκοπός μετακίνησης el
dc.subject Traffic flow en
dc.subject Mean speed el
dc.subject Pandemic el
dc.subject Restrictive measures el
dc.subject Trip purposes el
dc.title Διερεύνηση της επιρροής των επιπτώσεων της πανδημίας στην κυκλοφορία, στο οδικό δίκτυο της Αθήνας. el
dc.title Investigation of the impact of the pandemic of SARS-CoV-2 on traffic conditions of Athens en
dc.contributor.department Εργαστήριο Συγκοινωνιακής Τεχνικής el
heal.type bachelorThesis
heal.classification Συγκοινωνιακά el
heal.classification Transport en
heal.access free
heal.recordProvider ntua el
heal.publicationDate 2021-10-21
heal.abstract Αντικείμενο της παρούσας διπλωματικής εργασίας είναι η διερεύνηση των επιπτώσεων των μέτρων περιορισμού που εφαρμόστηκαν λόγω της πανδημίας στα κυκλοφοριακά μεγέθη (κυκλοφοριακό φόρτο και μέση ταχύτητα κίνησης) στην Αθήνα. Πιο συγκεκριμένα εξετάζονται 3 σκοποί μετακίνησης: η εργασία, η διασκέδαση και οι διακοπές. Συνεπώς, επιλέχθηκαν διατομές στο οδικό δίκτυο της Αθήνας όσο το δυνατόν πιο αντιπροσωπευτικές για τον κάθε σκοπό μετακίνησης. Οι μετρήσεις για κάθε διατομή αφορούν ωριαίες μετρήσεις κυκλοφοριακού φόρτου και ταχύτητας για το 2019 και το 2020, και συλλέχθηκαν από το Κέντρο Διαχείρισης Κυκλοφορίας της Περιφέρειας Αττικής για τις διατομές που αφορούν το οδικό δίκτυο της Περιφέρειας, και από τις Αττικές Διαδρομές για τις διατομές που βρίσκονται στον αυτοκινητόδρομο της Αττικής Οδού. Συνολικά για όλους τους σκοπούς μετακίνησης επιλέχθηκαν 79 διατομές. Τα δεδομένα που συλλέχθηκαν χρειάστηκε να υποστούν επεξεργασία (καθαρισμός και φιλτράρισμα), ώστε στην τελική μορφή τους να υπάρχει η δυνατότητα περαιτέρω στατιστικής ανάλυσης. Το πρώτο στάδιο της ανάλυσης των δεδομένων αποτέλεσε ο σχεδιασμός διαγραμμάτων ανά σκοπό μετακίνησης (διαγράμματα ελέγχου), έτσι ώστε να εντοπιστούν τυχόν λάθη στα προηγούμενα στάδια επεξεργασίας, καθώς επίσης και για να γίνει κατανοητό το προφίλ της κυκλοφορίας ανά διατομή και σκοπό μετακίνησης. Συνεπώς, για κάθε διατομή δημιουργήθηκαν 4-5 διαγράμματα κυκλοφοριακού φόρτου και ταχύτητας σε τυχαίες ημέρες τόσο για το 2019, όσο και για το 2020. Το δεύτερο στάδιο της ανάλυσης αποτελείται από τη δημιουργία μοντέλων πολλαπλής γραμμικής παλινδρόμησης. Το πρώτο είδος μοντέλων έχει ως εξαρτημένη μεταβλητή τη διαφορά του κυκλοφοριακού φόρτου και της μέσης ταχύτητας κίνησης μεταξύ 2019 και 2020, και γίνεται προσπάθεια συσχέτισής του με άλλες ανεξάρτητες μεταβλητές όπως η ώρα, οι ημέρες, τα μέτρα περιορισμού, τα διόδια, η κεντρικότητα της διατομής κ.α. Το δεύτερο είδος μοντέλων έχει ως εξαρτημένη μεταβλητή την ποσοστιαία μεταβολή των παραπάνω μεγεθών και γίνεται συσχέτισή της με τις ίδιες εξαρτημένες μεταβλητές. Τα αποτελέσματα των μοντέλων πολλαπλής γραμμικής παλινδρόμησης υποδεικνύουν τη συσχέτιση των μεταβολών του κυκλοφοριακού φόρτου και της ταχύτητας κίνησης με τις εξεταζόμενες παραμέτρους. Από τα αποτέλεσματα λοιπόν προέκυψε πως πράγματι υπάρχει μία έντονη πτώση του κυκλοφοριακού φόρτου το 2020, η οποία οφείλεται και συσχετίζεται άμεσα με την εξάπλωση της πανδημίας στην χώρα, με τη μεγαλύτερη μείωση να παρατηρείται τους μήνες Μάρτιο και Απρίλιο λόγω του γενικευμένου lockdown που επιβλήθηκε. Όσον αφορά στα μοντέλα της ταχύτητας παρατηρείται μία αντίστροφη μεταβολή (αύξηση) σε σχέση με τον κυκλοφοριακό φόρτο, με τις υψηλότερες ταχύτητες να καταγράφονται επίσης τον Μάρτιο και Απρίλιο λόγω της χαμηλότερης κυκλοφορίας των οχημάτων χωρίς όμως να είναι ιδιαίτερα υψηλή. Τέλος, παρατηρήθηκε ότι υπάρχει ιδιαίτερη αύξηση των μεταβολών με την αύξηση του ποσοστού θετικότητας των τέστ. Παρολαυτά, από τον Μάιο του 2020 και έπειτα, παρατηρείται μείωση των μεταβολών, πράγμα που υποδεικνύει προσαρμογή των μετακινούμενων στην πανδημία και απροθυμία πιστής εφαρμογής των μέτρων περιορισμού. el
heal.abstract The topic of this diploma thesis is to investigate the impact of the restrictive and preventive measures implemented due to the pandemic of SARS-CoV-2 on traffic conditions (traffic flow and mean speed) of Athens. More specifically, three trip purposes are being explored: work, entertainment and holidays. Therefore, specific sites were selected in the road network of Athens to collect traffic data for each trip purpose. Traffic data contained hourly measurements of traffic flow and mean speed for 2019 and 2020, and were collected from the Traffic Management Center of the Attica Region for the sections concerning the road network of the Region, and from Attikes Diadromes for the sections located on the ‘’Attiki Odos’’ highway. A total of 79 sections were selected for all trip purposes. The collected data had to be processed, in order to be appropriate for further statistical analysis. The first level of data analysis includes the design of traffic flow and mean speed diagrams for each trip purpose, in order to identify possible data issues in the previous processing stages, as well as to understand the variation of traffic conditions in each section and trip purpose. Therefore, for each site, 4-5 diagrams of traffic flow and mean speed were created on random days for both 2019 and 2020. The second level of the analysis consists of the design of multiple linear regression models. The first type of general linear regression models contains the difference of traffic flow and mean speed between 2019 and 2020 as a dependent variable, and attempts to correlate it with other independent variables such as time, day, restriction measures, tolls, area type, etc. The second type of general linear regression models consists of the percentage change of the aforementioned variables from 2019 to 2020 which is correlated with the same dependent variables. The results of the multiple linear regression models will provide insights about the variation of the traffic conditions throughout the spread of the novel coronavirus in correlation to the explored independent variables. The regression models demonstrate an intense decrease of traffic flow in 2020, which is directly associated with the spread of the pandemic across the country. The largest decrease is observed in March and April 2020 due to the lockdown restrictions imposed. Regarding the speed model, there is an inverse variation, with the highest speeds being also recorded in March and April due to the lower vehicle traffic. Finally, it was observed that there is a significant increase in the variation of the dependent variables, with the increase of the test positivity rate. Nevertheless, from May 2020 and onwards, there has been a reduction in the variation, which indicates an adaptation of citizens to the pandemic and reluctance to faithfully implement the preventing measures. en
heal.advisorName Σπυροπούλου, Ιωάννα el
heal.advisorName Spyropoulou, Ioanna
heal.committeeMemberName Σπυροπούλου, Ιωάννα el
heal.committeeMemberName Κεπαπτσόγλου, Κωνσταντίνος el
heal.committeeMemberName Ψαριανός, Βασίλειος el
heal.academicPublisher Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο. Σχολή Αγρονόμων και Τοπογράφων Μηχανικών. Τομέας Έργων Υποδομής και Αγροτικής Ανάπτυξης. Εργαστήριο Συγκοινωνιακής Τεχνικής el
heal.academicPublisherID ntua
heal.fullTextAvailability false


Αρχεία σε αυτό το τεκμήριο

Αυτό το τεκμήριο εμφανίζεται στην ακόλουθη συλλογή(ές)

Εμφάνιση απλής εγγραφής