HEAL DSpace

Αξιολόγηση εναλλακτικών ναυτιλιακών καυσίμων: Βιβλιογραφική επισκόπηση και εφαρμογή πολυκριτιριακής μεθόδου

Αποθετήριο DSpace/Manakin

Εμφάνιση απλής εγγραφής

dc.contributor.author Σοφιανίδης, Κωνσταντίνος el
dc.contributor.author Sofianidis, Konstantinos en
dc.date.accessioned 2022-05-17T09:53:38Z
dc.date.available 2022-05-17T09:53:38Z
dc.identifier.uri https://dspace.lib.ntua.gr/xmlui/handle/123456789/55150
dc.identifier.uri http://dx.doi.org/10.26240/heal.ntua.22848
dc.rights Default License
dc.subject Εναλλακτικά καύσιμα el
dc.subject Αξιολόγηση el
dc.subject Πολυκριτηριακή μέθοδος TOPSIS el
dc.subject Ανάλυση ευαισθησίας el
dc.subject Απεξάρτηση ναυτιλίας από ορυκτά καύσιμα el
dc.title Αξιολόγηση εναλλακτικών ναυτιλιακών καυσίμων: Βιβλιογραφική επισκόπηση και εφαρμογή πολυκριτιριακής μεθόδου el
heal.type bachelorThesis
heal.classification naval engineering el
heal.access free
heal.recordProvider ntua el
heal.publicationDate 2021-11-19
heal.abstract Ο τομέας της ναυτιλίας καλύπτει πάνω από το 80% των μεταφορών παγκοσμίως. Το γεγονός αυτό δύσκολα θα μεταβληθεί καθώς η ζήτηση των αγαθών όλο και αυξάνεται αλλά και επειδή δεν υπάρχει άλλος, πιο οικονομικός και αποτελεσματικός, τρόπος μεταφοράς τους. Η ραγδαία αύξηση της ατμοσφαιρικής ρύπανσης του πλανήτη είναι ένα θέμα μείζονος σημασίας, με τη ναυτιλία να κατέχει σημαντικό ρόλο στην αύξηση αυτή. Το μεγαλύτερο ποσοστό των πλοίων κινούνται μέσω μηχανών εσωτερικής καύσης, που έχουν ως καύσιμο το ναυτιλιακό πετρέλαιο. Κατά την καύση του πετρελαίου απελευθερώνονται επιβλαβή αέρια στην ατμόσφαιρα όπως τα οξείδια του θείου (SOx), τα οξείδια του αζώτου (NOx), τα αιωρούμενα σωματίδια (PM). Στην εποχή που ζούμε, ο όρος «Πράσινη Ενέργεια» έχει καταλάβει μεγάλο μέρος του παγκοσμίου συστήματος, χωρίς να αφήνει εκτός τη ναυτιλία. Παγκόσμιοι θεσμοί όπως ο IMO (Παγκόσμιος Οργανισμός Ναυτιλίας), έχουν αναλάβει δράση θεσπίζοντας νόμους και πλαίσια για τον περιορισμό των εκπομπών αυτών. Η ανάπτυξη της τεχνολογίας, επίσης, έχει συμβάλει στη δημιουργία νέων μέσων για την επεξεργασία των καυσαερίων καθώς και εύρεση νέων, φιλικών προς το περιβάλλον, καυσίμων. Τέτοια μέσα αποτελούν οι κυψελίδες καυσίμων και τέτοια καύσιμα η μεθανόλη, το υδρογόνο. Οι παράγοντες για την επιλογή των κατάλληλων λύσεων είναι κυρίως οικονομικοί, περιβαλλοντικοί και τεχνολογικοί. Η συγκεκριμένη μελέτη αξιολογεί συγκεκριμένα εναλλακτικά καύσιμα λαμβάνοντας υπόψιν τους διάφορους παράγοντες και καταλήγει σε αυτό που είναι πιο κατάλληλο για την επίτευξη του στόχου του 2050. Συμπερασματικά, μπορεί να αναφερθεί πως η βέλτιστη λύση για την επίτευξη του στόχου αυτού εκτιμάται ότι είναι η χρήση βιοκαυσίμων. Λύση που μπορεί να επιτύχει ταχύτερα το σκοπό της με ταυτόχρονη χρήση τεχνολογικών και λειτουργικών μέτρων. Σχετικά με τις ανανεώσιμες πηγές ενέργειας όπως η αιολική και η ηλιακή, δεν μπορούν ακόμα να χρησιμοποιηθούν αυτούσιες ως καύσιμα αλλά ως βοηθητικά μέσα πρόωσης. Τέλος, η μελέτη αυτή λαμβάνει χώρα σε ιδανικές συνθήκες λόγω του ότι κάθε είδος πλοίου χρήζει διαφορετικής αντιμετώπισης σχετικά με την εύρεση ιδανικής μεθόδου για την επίτευξη του στόχου που έχει τεθεί. el
heal.advisorName Ventikos, Nikolaos P. el
heal.committeeMemberName Ηλιοπούλου, Ελευθερία el
heal.committeeMemberName Γκίνης, Αλέξανδρος - Αλβέρτος el
heal.academicPublisher Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο. Σχολή Ναυπηγών Μηχανολόγων Μηχανικών el
heal.academicPublisherID ntua
heal.fullTextAvailability false


Αρχεία σε αυτό το τεκμήριο

Αυτό το τεκμήριο εμφανίζεται στην ακόλουθη συλλογή(ές)

Εμφάνιση απλής εγγραφής