Η παρούσα διπλωματική εργασία πραγματεύεται τον Δείκτη Σχεδίασης Ενεργειακής Αποδοτικότητας (Energy Efficiency Design Index EEDI). Ο εν λόγω δείκτης εντάσσεται στα σχεδιαστικά μέτρα που έχει αναλάβει ο Διεθνής Ναυτιλιακός Οργανισμός (International Maritime Organization ,IMO) για τον περιορισμό των αερίων του θερμοκηπίου και αποτελεί το πρώτο διεθνές μέτρο που θεσπίστηκε, για τον περιορισμό των αερίων του θερμοκηπίου από τη ναυτιλία.
Η εργασία προσδιορίζει την ιστορική εξέλιξη του EEDI, από την αρχική σύλληψη της ιδέας του μέχρι σήμερα, εντός της Επιτροπής Προστασίας Θαλασσίου Περιβάλλοντος (MEPC) του ΙΜΟ.
Στη συνέχεια καταγράφονται αναλυτικά οι παράγοντες που συνιστούν τον δείκτη EEDI και αναλύεται η επίδραση εκάστου εξ ́αυτών στον τύπο του δείκτη EEDI.
Η εργασία αναφέρει αριθμό υφιστάμενων τεχνολογιών εξοικονόμησης ενέργειας και τον τρόπο που αυτές επιδρούν στον EEDI.
Η εργασία προσδιορίζει τυχόν αδυναμίες του δείκτη και τις αρνητικές
επιπτώσεις αυτών στη ναυτιλία.
Τέλος καταγράφονται εκκρεμή ζητήματα, η επίλυση των οποίων θα βελτιώσει περισσότερο τον δείκτη EEDI, προκειμένου να περιοριστούν οι αρνητικές του επιπτώσεις και να διευρυνθεί η εφαρμογή του στο σύνολο του παγκόσμιου στόλου.
This thesis discusses the Energy Efficiency Design Index (EEDI).
This index is part of the design measures undertaken by the International Maritime Organization (IMO) for limiting |Greenhouse Gas Emissions (GHG) and is the first international measure adopted for reducing Greenhouse Gas Emissions from shipping.
This paper identifies the historical development of EEDI, from initial conception to date, within the Marine Environment Protection Committee (MEPC) of IMO. Then, the factors that constituting the index EEDI are recorded in detail and is also analyzed the effect of each one into the formula of index EEDI.
The work indicates number of existing energy-saving technologies and how they affect the EEDI.
The work identifies any weaknesses of the EEDI and their negative impact in shipping.
Finally outstanding issues are being recorded, the resolution of which would further raise the index EEDI, to mitigate the negative impacts and to enhance the implementation of the entire world fleet.