Σκοπός αυτής της διπλωματικής είναι η μελέτη της μοντελοποίησης καναλιού σε συστήματα κινητών επικοινωνιών νέας γενιάς. Πιο συγκεκριμένα χρησιμοποιείται το μοντέλο καναλιού WINNER, το οποίο έχει προταθεί για την αξιολόγηση των κυψελωτών συστημάτων σύμφωνα με τις προδιαγραφές που έχουν τεθεί από την ITU. Στη συνέχεια γίνεται παρουσίαση των απαιτήσεων των παρεχόμενων υπηρεσιών, των συστημάτων και των τερματικών χρηστών που θα πρέπει να πληρούνται ώστε να ικανοποιούνται οι χρήστες και να γίνεται αποτελεσματική απόδοση φάσματος.
Η αξιολόγηση γίνεται σε διαφορετικά περιβάλλοντα διάδοσης συμπεριλαμβανομένων εσωτερικών και εξωτερικών χώρων με ποικίλα γεωγραφικά χαρακτηριστικά και διάφορες κινητικότητες χρηστών. Στη Διπλωματική Εργασία παρουσιάζονται αναλυτικά αυτά τα περιβάλλοντα και τα χαρακτηριστικά τους. Στη συνέχεια γίνεται ανάλυση του μοντέλου καναλιού και του τρόπου με τον οποίο πραγματοποιείται η εισαγωγή παραμέτρων ώστε να αξιολογηθεί το σύστημα. Ακόμη, δίνονται τα κυριότερα κομμάτια κώδικα του μοντέλου και επεξήγηση αυτών. Τέλος, πραγματοποιούνται προσομοιώσεις με εισαγωγή διαφόρων μοντέλων και παρουσιάζονται τα αποτελέσματα για απώλειες διάδοσης και μοντέλα μεγάλης κλίμακας.
The subject of this thesis is the presentation and the implementation of the radio channel modeling for new generation mobile systems. For this purpose WINNER model is employed. WINNER model is a tool for the evaluation of cellular systems in accordance with ITU standards and criteria. In addition, the requirements of the mobile systems, the user terminals and the provided services are presented. These requirements should meet the needs of users and lead to increased spectral efficiency.
The various indoor and outdoor environments with diverse geographical features and user mobility of the WINNER model are analytically presented and expected to help in the evaluation of radio interfaces. In particular, the characteristics of these environments are presented. Furthermore, the radio channel and the input parameters are analyzed. The WINNER model program codes are presented. Finally, various models are introduced in simulations and some results are presented regarding the path loss models and the large scale effects.