Η εκπόνηση της παρούσας διπλωματικής εργασίας,είχε ως σκοπό την ανάδειξη μιας καινοτόμου τεχνολογίας στον τομέα των μεταφορών ανθρώπινου δυναμικού και εμπορευμάτων, ανεφάρμοστη ακόμα στη χώρα μας.Η τεχνολογία αυτή βασίζεται στις αρχές του ηλεκτρομαγνητισμού, οι οποίες χρησιμοποιήθηκαν για την ανάπτυξη ευθύγραμμων ηλεκτροκινητήρων.
Ως οδηγός, για την παρούσα παρουσίαση, χρησιμοποιήθηκε το μοντέλο του γερμανικού οργανισμού τραίνων Transrapid.Αρχικά, παρουσιάζεται μια σύντομη αναφορά στους ηλεκτροκινητήρες, την ηλεκτρική κίνηση και τους ευθύγραμμους κινητήρες. Εν συνεχεία, παρατίθεται μια εκτενής παρουσίαση της δομής και λειτουργίας του Transrapidη(ιστορική διαδρομή της τεχνολογίας των ηλεκτρομαγνητικά-κινούμενων-αναρτώμενων τραίνων από τη σύλληψη της ιδέας έως σήμερα, τα οχήματα και οι διάδρομοι κίνησης,η δομή του κέντρου λειτουργίας και έλεγχου ολόκληρου του συστήματος, η τεχνολογία ευθύγραμμης κίνησης και ανάρτησης,το σύστημα επαγωγικής παροχής ηλεκτρικού ρεύματος IPS, τα γενικά χαρακτηριστικά οφέλη της λειτουργίας των Transrapid maglev τραίνων και τέλος η συνοπτική παρουσίαση του TGV και υπόλοιπων ανταγωνιστικών τεχνολογιών).
Ακολουθεί ένα μεγάλο μέρος της εργασίας,στο οποίο παρουσιάζεται εκτενώς η λειτουργία των σύγχρονων ευθύγραμμων κινητήρων( LSM), καθώς και των συστημάτων ανάρτησης EDS (ηλεκτροδυναμικό-απωστικό) και EMS(ηλεκτρομαγνητικό-ελκτικό).Στο τέλος του συγγράμματος, παρατίθενται τα,ανά τον κόσμο, maglev projects , καθώς και μια επισκόπηση διάφορων σχετικών καινοτόμων σχεδίων προς βελτίωση.
The development of the present paper had as aim, the appointment of an innovator technology in the sector of transports of human potential and merchandises, inapplicable still in our country. This technology is based on the beginnings of electromagnetism, that were used for the growth of linear motors.
As driver, on the present presentation, was used the model of German organism of trains Transrapid.First of all, is presented a short report in electro-motors ,the electric movement and the linear engines. In continuity, is mentioned a extensive presentation of structure and operation of Transrapid(historical way of technology of electromagnetic-propulsioned-levitated trains from the arrest of idea until today, the vehicles and the corridors of movement, the structure of centre of operation and control of entire system, the technology of linear movement and suspension, the system of inductive benefit of electric current IPS, as generally speaking characteristic profits of operation of Transrapid of maglev trains and finally the concise presentation of TGV and remainder competitive technologies).
A big part of this paper follows, in which are presented extensively, the operation of modern linear engines (LSM), as well as systems of suspension EDS (electrodynamic-repulsive) and EMS (electromagnetic-attractive). In the end of the paper, they are mentioned, per the world, maglev projects, as well as a review of various relative innovators of drawings to improvement.