Στοχος της παρούσας διπλωματική εργασίας είναι η πειραματική έρευνα της συμπεριφοράς των δοκών από οπλισμένο σκυρόδεμα. Τα δείγματα υποβλήθηκαν σε ανακυκλιζόμενη φόρτιση σε συνδυασμό με μια σταθερη αξονική δύναμη Τα δοκίμια που κατασκευάστηκαν για την πειραματική διαδικασία είναι αμφιέριστοι ραβδωτοί πρισματικοί φορείς έχουν την ίδια γεωμετρία και διαμήκη οπλισμό αλλά διαφέρουν στον εγκάρσιο οπλισμό που τοποθετείται εντός των κρίσιμων περιοχών προκειμένου να εξασφαλίσουν πλάστιμη αστοχία. Το τελευταίο δοκίμιο σχεδιάστηκε σύμφωνα με τις αντισεισμικές διατάξεις του Ευρωπαϊκού κανονισμού και υποβλήθηκε σε μονοτονική φόρτιση . Τα αποτελέσματα που προέκυψαν δείχνουν ότι η υιοθέτηση της τελευταίας μεθόδου οδηγεί σε σημαντικά λιγότερο εγκάρσιο οπλισμό στις κρίσιμες περιοχές, χωρίς να θέτει σε κίνδυνο τις απαιτήσεις κανονισμού και επιπλέον, όταν η μεθοδος αυτή συνδυάζεται με την περίσφιξη του διαμήκους οπλισμού στις κρίσιμες περιοχές από σκυρόδεμα, επιτυγχάνεται σημαντική βελτίωση στην κατασκευαστική συμπεριφορά του δοκιμίου.
This diploma thesis is concerned with an experimental investigation of the behaviour of reinforced concrete beam-column specimens subjected to cyclic loading combined with a constant axial force. The specimens have the same geometry and longitudinal reinforcement, but differ in that the portion of the longitudinal reinforcement within the critical regions is de-bonded from concrete in some specimens, and in the transverse reinforcement arrangement. The latter is designed either in compliance with the earthquake-resistant design clauses of the current European codes or in accordance with the method of the compressive force path. The results obtained indicate that adopting the latter method yields significantly less transverse reinforcement in the critical regions without compromising the code performance requirements and in addition when the application of this method is combined with de-bonding the longitudinal reinforcement within these regions from concrete, we achieved a significant improvement in structural behaviour.