dc.contributor.author | Καθάρειος, Βασίλειος | el |
dc.contributor.author | Kathareios, Vasileios | en |
dc.date.accessioned | 2022-10-12T09:33:01Z | |
dc.date.available | 2022-10-12T09:33:01Z | |
dc.identifier.uri | https://dspace.lib.ntua.gr/xmlui/handle/123456789/55890 | |
dc.identifier.uri | http://dx.doi.org/10.26240/heal.ntua.23588 | |
dc.rights | Αναφορά Δημιουργού - Μη Εμπορική Χρήση - Παρόμοια Διανομή 3.0 Ελλάδα | * |
dc.rights.uri | http://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/3.0/gr/ | * |
dc.subject | Διδακτική φυσικής | el |
dc.subject | Εξ αποστάσεως εκπαίδευση | el |
dc.subject | Ασύγχρονη εκπαίδευση | el |
dc.subject | Πειραματισμός | el |
dc.subject | Εικονικά πειράματα | el |
dc.subject | Didactics of physics | en |
dc.subject | Distance learning | en |
dc.subject | Asynchronous learning | en |
dc.subject | Experimenting | en |
dc.subject | Virtual experiments | en |
dc.title | Πρόταση για ασύγχρονη εξ αποστάσεως διδασκαλία μαθητών της Α’ Λυκείου στο μάθημα της Φυσικής | el |
dc.title | Πρόταση για ασύγχρονη εξ αποστάσεως διδασκαλία μαθητών της Α’ Λυκείου στο μάθημα της Φυσικής | el |
dc.title | Asynchronous distance learning proposal for 10th grade students on the subject of physics | en |
heal.type | bachelorThesis | |
heal.generalDescription | Η τρέχουσα πανδημία της COVID-19 έφερε τον κόσμο αντιμέτωπο με μια σκληρή πραγματικότητα, που για μερίδα του πληθυσμού αποτελεί κοινή καθημερινότητα• παιδιά και νέοι σε αναπτυσσόμενα κράτη, σε περιοχές που πλήττονται από φυσικές καταστροφές, σε απομονωμένους οικισμούς ή νησιά, αλλά και μέλη του κοινωνικού συνόλου με κινητικές αναπηρίες, αντιμετωπίζουν ήδη μια κατάσταση που καθιστά τη συμμετοχή τους σε δια ζώσης εκπαίδευση από δύσκολη έως αδύνατη. Ειδικότερα στον τομέα του πειραματισμού, που αποτελεί καθοριστικό παράγοντα στην εκμάθηση των θετικών επιστημών, η πρόσβαση στις απαραίτητες πειραματικές διατάξεις είναι εφικτή μόνο σε εκπαιδευτικά ιδρύματα με ανάλογο προϋπολογισμό (Kocijancic, 2002). Η εκπαιδευτική πρόταση που ανέπτυξα στα πλαίσια της διπλωματικής μου εργασίας έχει ως στόχο να υπερκεράσει τις πρακτικές και οικονομικές δυσκολίες που παρεμποδίζουν την πρόσβαση σε ολοκληρωμένο πρόγραμμα διδασκαλίας της φυσικής Α’ Λυκείου, με δυνατότητες πειραματισμού, μέσα από τη δημιουργία εκπαιδευτικής ιστοσελίδας που θα παρέχει το σύνολο της ύλης σε μαγνητοσκοπημένες διαλέξεις, αλλά και μια σειρά δραστηριοτήτων βασισμένων σε ψηφιακές πειραματικές διατάξεις. Παράλληλα, ο ασύγχρονος χαρακτήρας της μεθόδου εξασφαλίζει τη δυνατότητα προσωποποιημένου προγραμματισμού του ρυθμού εκμάθησης. Το 1ο Κεφάλαιο της παρούσας εργασίας εκθέτει το θεωρητικό υπόβαθρο των βασικών εννοιών που περιγράφουν τη φύση της μεθόδου: διαδικτυακή, εξ αποστάσεως, ασύγχρονη εκπαίδευση μέσω πειραματισμού. Η παράθεση των πληροφοριών ξεκινά από γενικότερα πλαίσια, ώσπου τελικά εστιάζεται στα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά της εκπαιδευτικής μου προσέγγισης. Στο 2ο Κεφάλαιο ακολουθεί η αναλυτική περιγραφή της ιστοσελίδας. Με πρώτο βήμα την παρουσίαση των υποσελίδων γίνεται εκτενής αναφορά στη δομή και την αλληλουχία των εκπαιδευτικών βίντεο, τις βασικές κατηγορίες των ερωτήσεων αξιολόγησης και τη μεθοδολογία των πειραματικών δραστηριοτήτων, όπως εμφανίζονται στην τρέχουσα μορφή της ιστοσελίδας (18/6/2022). Στο 3ο Κεφάλαιο εκτίθενται τα πειραματικά δεδομένα από τη δοκιμή της ιστοσελίδας σε ομάδα μαθητών και μαθητριών της Α’ τάξης του ιδιωτικού Γενικού Λυκείου ‘’Η Ελληνική Παιδεία’’ από τον Μάιο του 2021 και έπειτα. Τα τελικά αποτελέσματα παρέχουν σημαντικές πληροφορίες τόσο για την πρακτική απήχηση της μεθόδου στους μαθητές, όσο και για πιθανές μελλοντικές ερευνητικές ενέργειες, που αναλύονται στη συνέχεια. Τελευταίο μέρος της εργασίας -μετά τις Αναφορές- αποτελεί το Παράρτημα, που περιλαμβάνει ευρετήριο των θεωρητικών βίντεο ανά Διδακτική Ώρα, ευρετήριο εικόνων και πινάκων, σχόλια χρηστών για την ιστοσελίδα και λοιπά στοιχεία. | el |
heal.classification | Διδακτική της Φυσικής | el |
heal.language | el | |
heal.access | free | |
heal.recordProvider | ntua | el |
heal.publicationDate | 2022-06-30 | |
heal.abstract | Η παρούσα αναφορά αποτελεί πλήρη περιγραφή της εκπαιδευτικής πρότασης που ανέπτυξα για την εξ αποστάσεως και ασύγχρονη διδασκαλία της φυσικής στην Α’ Λυκείου. Το σύνολο του εκπαιδευτικού υλικού φιλοξενείται στην ιστοσελίδα https://vassiliskathareios.wordpress.com/ και περιλαμβάνει το σύνολο της διδακτέας ύλης σε μορφή μαγνητοσκοπημένων διαλέξεων, καθώς και αναλυτικές οδηγίες για την πραγματοποίηση πειραματικών δραστηριοτήτων βασισμένων στις εν λόγω παραδόσεις. Στόχος της πρότασης είναι η παροχή ενός ολοκληρωμένου προγράμματος διδασκαλίας της Φυσικής Α’ Λυκείου, ακόμη και υπό συνθήκες που καθιστούν αδύνατη την πραγματοποίησή της δια ζώσης, χωρίς όμως να στερεί από τους μαθητές και τις μαθήτριες την επαφή με τον καθοριστικής σημασίας κλάδο του πειραματισμού. Η αποτελεσματικότητα της μεθόδου βρίσκεται υπό συνεχείς δοκιμές από τον Μάιο του 2021 και έπειτα, στα πλαίσια του προγράμματος ιδιωτικού Γενικού Λυκείου, παρέχοντας ερευνητικά δεδομένα που θα συμβάλουν στη γενικότερη βελτίωση και επέκταση των δυνατοτήτων της. | el |
heal.abstract | Η παρούσα αναφορά αποτελεί πλήρη περιγραφή της εκπαιδευτικής πρότασης που ανέπτυξα για την εξ αποστάσεως και ασύγχρονη διδασκαλία της φυσικής στην Α’ Λυκείου. Το σύνολο του εκπαιδευτικού υλικού φιλοξενείται στην ιστοσελίδα https://vassiliskathareios.wordpress.com/ και περιλαμβάνει το σύνολο της διδακτέας ύλης σε μορφή μαγνητοσκοπημένων διαλέξεων, καθώς και αναλυτικές οδηγίες για την πραγματοποίηση πειραματικών δραστηριοτήτων βασισμένων στις εν λόγω παραδόσεις. Στόχος της πρότασης είναι η παροχή ενός ολοκληρωμένου προγράμματος διδασκαλίας της Φυσικής Α’ Λυκείου, ακόμη και υπό συνθήκες που καθιστούν αδύνατη την πραγματοποίησή της δια ζώσης, χωρίς όμως να στερεί από τους μαθητές και τις μαθήτριες την επαφή με τον καθοριστικής σημασίας κλάδο του πειραματισμού. Η αποτελεσματικότητα της μεθόδου βρίσκεται υπό συνεχείς δοκιμές από τον Μάιο του 2021 και έπειτα, στα πλαίσια του προγράμματος ιδιωτικού Γενικού Λυκείου, παρέχοντας ερευνητικά δεδομένα που θα συμβάλουν στη γενικότερη βελτίωση και επέκταση των δυνατοτήτων της. | el |
heal.advisorName | Βελέντζας, Αθανάσιος | el |
heal.committeeMemberName | Θεοδώνης, Ιωάννης | el |
heal.committeeMemberName | Παυλοπούλου, Καλλιόπη | el |
heal.academicPublisher | Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο. Σχολή Εφαρμοσμένων Μαθηματικών και Φυσικών Επιστημών. Τομέας Φυσικής | el |
heal.academicPublisherID | ntua | |
heal.numberOfPages | 121 σ. | el |
heal.fullTextAvailability | false |
Οι παρακάτω άδειες σχετίζονται με αυτό το τεκμήριο: