HEAL DSpace

Πρόταση για ασύγχρονη εξ αποστάσεως διδασκαλία μαθητών της Α’ Λυκείου στο μάθημα της Φυσικής

Αποθετήριο DSpace/Manakin

Εμφάνιση απλής εγγραφής

dc.contributor.author Καθάρειος, Βασίλειος el
dc.contributor.author Kathareios, Vasileios en
dc.date.accessioned 2022-10-12T09:33:01Z
dc.date.available 2022-10-12T09:33:01Z
dc.identifier.uri https://dspace.lib.ntua.gr/xmlui/handle/123456789/55890
dc.identifier.uri http://dx.doi.org/10.26240/heal.ntua.23588
dc.rights Αναφορά Δημιουργού - Μη Εμπορική Χρήση - Παρόμοια Διανομή 3.0 Ελλάδα *
dc.rights.uri http://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/3.0/gr/ *
dc.subject Διδακτική φυσικής el
dc.subject Εξ αποστάσεως εκπαίδευση el
dc.subject Ασύγχρονη εκπαίδευση el
dc.subject Πειραματισμός el
dc.subject Εικονικά πειράματα el
dc.subject Didactics of physics en
dc.subject Distance learning en
dc.subject Asynchronous learning en
dc.subject Experimenting en
dc.subject Virtual experiments en
dc.title Πρόταση για ασύγχρονη εξ αποστάσεως διδασκαλία μαθητών της Α’ Λυκείου στο μάθημα της Φυσικής el
dc.title Πρόταση για ασύγχρονη εξ αποστάσεως διδασκαλία μαθητών της Α’ Λυκείου στο μάθημα της Φυσικής el
dc.title Asynchronous distance learning proposal for 10th grade students on the subject of physics en
heal.type bachelorThesis
heal.generalDescription Η τρέχουσα πανδημία της COVID-19 έφερε τον κόσμο αντιμέτωπο με μια σκληρή πραγματικότητα, που για μερίδα του πληθυσμού αποτελεί κοινή καθημερινότητα• παιδιά και νέοι σε αναπτυσσόμενα κράτη, σε περιοχές που πλήττονται από φυσικές καταστροφές, σε απομονωμένους οικισμούς ή νησιά, αλλά και μέλη του κοινωνικού συνόλου με κινητικές αναπηρίες, αντιμετωπίζουν ήδη μια κατάσταση που καθιστά τη συμμετοχή τους σε δια ζώσης εκπαίδευση από δύσκολη έως αδύνατη. Ειδικότερα στον τομέα του πειραματισμού, που αποτελεί καθοριστικό παράγοντα στην εκμάθηση των θετικών επιστημών, η πρόσβαση στις απαραίτητες πειραματικές διατάξεις είναι εφικτή μόνο σε εκπαιδευτικά ιδρύματα με ανάλογο προϋπολογισμό (Kocijancic, 2002). Η εκπαιδευτική πρόταση που ανέπτυξα στα πλαίσια της διπλωματικής μου εργασίας έχει ως στόχο να υπερκεράσει τις πρακτικές και οικονομικές δυσκολίες που παρεμποδίζουν την πρόσβαση σε ολοκληρωμένο πρόγραμμα διδασκαλίας της φυσικής Α’ Λυκείου, με δυνατότητες πειραματισμού, μέσα από τη δημιουργία εκπαιδευτικής ιστοσελίδας που θα παρέχει το σύνολο της ύλης σε μαγνητοσκοπημένες διαλέξεις, αλλά και μια σειρά δραστηριοτήτων βασισμένων σε ψηφιακές πειραματικές διατάξεις. Παράλληλα, ο ασύγχρονος χαρακτήρας της μεθόδου εξασφαλίζει τη δυνατότητα προσωποποιημένου προγραμματισμού του ρυθμού εκμάθησης. Το 1ο Κεφάλαιο της παρούσας εργασίας εκθέτει το θεωρητικό υπόβαθρο των βασικών εννοιών που περιγράφουν τη φύση της μεθόδου: διαδικτυακή, εξ αποστάσεως, ασύγχρονη εκπαίδευση μέσω πειραματισμού. Η παράθεση των πληροφοριών ξεκινά από γενικότερα πλαίσια, ώσπου τελικά εστιάζεται στα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά της εκπαιδευτικής μου προσέγγισης. Στο 2ο Κεφάλαιο ακολουθεί η αναλυτική περιγραφή της ιστοσελίδας. Με πρώτο βήμα την παρουσίαση των υποσελίδων γίνεται εκτενής αναφορά στη δομή και την αλληλουχία των εκπαιδευτικών βίντεο, τις βασικές κατηγορίες των ερωτήσεων αξιολόγησης και τη μεθοδολογία των πειραματικών δραστηριοτήτων, όπως εμφανίζονται στην τρέχουσα μορφή της ιστοσελίδας (18/6/2022). Στο 3ο Κεφάλαιο εκτίθενται τα πειραματικά δεδομένα από τη δοκιμή της ιστοσελίδας σε ομάδα μαθητών και μαθητριών της Α’ τάξης του ιδιωτικού Γενικού Λυκείου ‘’Η Ελληνική Παιδεία’’ από τον Μάιο του 2021 και έπειτα. Τα τελικά αποτελέσματα παρέχουν σημαντικές πληροφορίες τόσο για την πρακτική απήχηση της μεθόδου στους μαθητές, όσο και για πιθανές μελλοντικές ερευνητικές ενέργειες, που αναλύονται στη συνέχεια. Τελευταίο μέρος της εργασίας -μετά τις Αναφορές- αποτελεί το Παράρτημα, που περιλαμβάνει ευρετήριο των θεωρητικών βίντεο ανά Διδακτική Ώρα, ευρετήριο εικόνων και πινάκων, σχόλια χρηστών για την ιστοσελίδα και λοιπά στοιχεία. el
heal.classification Διδακτική της Φυσικής el
heal.language el
heal.access free
heal.recordProvider ntua el
heal.publicationDate 2022-06-30
heal.abstract Η παρούσα αναφορά αποτελεί πλήρη περιγραφή της εκπαιδευτικής πρότασης που ανέπτυξα για την εξ αποστάσεως και ασύγχρονη διδασκαλία της φυσικής στην Α’ Λυκείου. Το σύνολο του εκπαιδευτικού υλικού φιλοξενείται στην ιστοσελίδα https://vassiliskathareios.wordpress.com/ και περιλαμβάνει το σύνολο της διδακτέας ύλης σε μορφή μαγνητοσκοπημένων διαλέξεων, καθώς και αναλυτικές οδηγίες για την πραγματοποίηση πειραματικών δραστηριοτήτων βασισμένων στις εν λόγω παραδόσεις. Στόχος της πρότασης είναι η παροχή ενός ολοκληρωμένου προγράμματος διδασκαλίας της Φυσικής Α’ Λυκείου, ακόμη και υπό συνθήκες που καθιστούν αδύνατη την πραγματοποίησή της δια ζώσης, χωρίς όμως να στερεί από τους μαθητές και τις μαθήτριες την επαφή με τον καθοριστικής σημασίας κλάδο του πειραματισμού. Η αποτελεσματικότητα της μεθόδου βρίσκεται υπό συνεχείς δοκιμές από τον Μάιο του 2021 και έπειτα, στα πλαίσια του προγράμματος ιδιωτικού Γενικού Λυκείου, παρέχοντας ερευνητικά δεδομένα που θα συμβάλουν στη γενικότερη βελτίωση και επέκταση των δυνατοτήτων της. el
heal.abstract Η παρούσα αναφορά αποτελεί πλήρη περιγραφή της εκπαιδευτικής πρότασης που ανέπτυξα για την εξ αποστάσεως και ασύγχρονη διδασκαλία της φυσικής στην Α’ Λυκείου. Το σύνολο του εκπαιδευτικού υλικού φιλοξενείται στην ιστοσελίδα https://vassiliskathareios.wordpress.com/ και περιλαμβάνει το σύνολο της διδακτέας ύλης σε μορφή μαγνητοσκοπημένων διαλέξεων, καθώς και αναλυτικές οδηγίες για την πραγματοποίηση πειραματικών δραστηριοτήτων βασισμένων στις εν λόγω παραδόσεις. Στόχος της πρότασης είναι η παροχή ενός ολοκληρωμένου προγράμματος διδασκαλίας της Φυσικής Α’ Λυκείου, ακόμη και υπό συνθήκες που καθιστούν αδύνατη την πραγματοποίησή της δια ζώσης, χωρίς όμως να στερεί από τους μαθητές και τις μαθήτριες την επαφή με τον καθοριστικής σημασίας κλάδο του πειραματισμού. Η αποτελεσματικότητα της μεθόδου βρίσκεται υπό συνεχείς δοκιμές από τον Μάιο του 2021 και έπειτα, στα πλαίσια του προγράμματος ιδιωτικού Γενικού Λυκείου, παρέχοντας ερευνητικά δεδομένα που θα συμβάλουν στη γενικότερη βελτίωση και επέκταση των δυνατοτήτων της. el
heal.advisorName Βελέντζας, Αθανάσιος el
heal.committeeMemberName Θεοδώνης, Ιωάννης el
heal.committeeMemberName Παυλοπούλου, Καλλιόπη el
heal.academicPublisher Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο. Σχολή Εφαρμοσμένων Μαθηματικών και Φυσικών Επιστημών. Τομέας Φυσικής el
heal.academicPublisherID ntua
heal.numberOfPages 121 σ. el
heal.fullTextAvailability false


Αρχεία σε αυτό το τεκμήριο

Οι παρακάτω άδειες σχετίζονται με αυτό το τεκμήριο:

Αυτό το τεκμήριο εμφανίζεται στην ακόλουθη συλλογή(ές)

Εμφάνιση απλής εγγραφής

Αναφορά Δημιουργού - Μη Εμπορική Χρήση - Παρόμοια Διανομή 3.0 Ελλάδα Εκτός από όπου ορίζεται κάτι διαφορετικό, αυτή η άδεια περιγράφεται ως Αναφορά Δημιουργού - Μη Εμπορική Χρήση - Παρόμοια Διανομή 3.0 Ελλάδα