Στην παρούσα διπλωματική εργασία, μελετάται η εξοικονόμηση ενέργειας και γενικότερα τα οικονομικά οφέλη που μπορούν να επιτευχθούν από κάποια νέα ασφαλτικά υλικά επικάλυψης του οδοστρώματος.
Τα ασφαλτικά αυτά υλικά έχουν βελτιωμένες ανακλαστικές ιδιότητες συγκρινόμενα με τα κλασικά οδοστρώματα και μπορούν να χρησιμοποιηθούν σε εγκαταστάσεις οδικού φωτισμού.
Στην εργασία παρατίθενται κάποιες βασικές γνώσεις φωτισμού ανοιχτής οδοποιίας και σηράγγων, καθώς και βασικά χαρακτηριστικά και ιδιότητες των νέων ασφαλτικών υλικών. Στη συνέχεια μελετώνται με χρήση του λογισμικού Relux τρεις διαφορετικές εγκαταστάσεις οδικού φωτισμού. Συγκεκριμένα, γίνονται προσομοιώσεις φωτισμού σε έναν αυτοκινητόδρομο, σε έναν αστικό δρόμο και σε μία σήραγγα. Σε αυτές τις τρεις περιπτώσεις εξετάζεται καταρχήν η καταλληλότητα των νέων υλικών ώστε να πληρούνται οι απαραίτητες διεθνείς προδιαγραφές, ενώ στη συνέχεια εξετάζονται τα ενεργειακά και οικονομικά οφέλη που υπάρχουν.
In this diploma thesis is studied the energy saving and generally the financial
benefits that can be achieved by using some new asphalt coating materials of the road
surface.
These asphalt materials have improved reflective properties compared with the
classic road surface and they can be used in road lighting systems.
In the diploma thesis is presented some basic knowledge of open road and tunnel
lighting, and some key features and properties of the new asphalt materials. After that,
three different systems of road lighting are analyzed through the Relux software.
Specifically, there are simulations of lighting in a highway, in an urban road and into a
tunnel. In this three cases is checked, first of all, the suitability of the new materials in
order to meet the international standards and then are examined the energy and the
economic benefits that can be achieved.