Η ανάγκη για εξοικονόμηση ενέργειας (ΕΞΕΝ) αποτελεί μια από τις κύριες επιδιώξεις σε εθνικό επίπεδο αλλά και σε επίπεδο Ευρωπαϊκής Ένωσης. Το διαρκώς αυξανόμενο κόστος της ηλεκτρικής ενέργειας αλλά και η ανάγκη για επιβράδυνση της κλιματικής αλλαγής λόγω του φαινομένου του θερμοκηπίου, έχουν ως αποτέλεσμα την κοινή πολιτική γραμμή των χωρών της Ευρωζώνης. Για τον σκοπό αυτό, υπάρχει σε κάθε χώρα νομοθετική ρύθμιση για την υλοποίηση του σχεδίου που ονομάζεται «πακέτο-ενέργειας» ή «20-20-20» και ορίζει τη μείωση της ενεργειακής κατανάλωσης κατά 20%, μείωση των εκπομπών αερίων του θερμοκηπίου κατά 20% και αύξηση της παραγόμενης ενέργειας από ΑΠΕ στο 20% της συνολικής.
Στην ελληνική επικράτεια, ο κτιριακός τομέας, θεωρείται ένας από τους πιο ενεργοβόρους τομείς, αποτελώντας περίπου το 40% της καταναλισκόμενης ενέργειας. Το γεγονός αυτό, οδηγεί στην ανάγκη για βελτίωση της ενεργειακής απόδοσης των κτιρίων και μείωσης της ενεργειακής κατανάλωσης. Για το σκοπό αυτό, υπάρχουν εθνικά νομοθετικά διατάγματα όπως ο Νόμος 3661/2008, στο πλαίσιο του οποίου εκδόθηκε και ο Κανονισμός Ενεργειακής Απόδοσης Κτιρίων (Κ.Εν.Α.Κ) με τον οποίο ολοκληρώνεται το νομοθετικό πλαίσιο που απαιτείται για την πλήρη εφαρμογή του νόμου και εναρμονίζει την εθνική νομοθεσία με την ευρωπαϊκή.
Κύριος στόχος της παρούσας διπλωματικής εργασίας είναι η εφαρμογή της μεθόδου Ενεργειακής Επιθεώρησης Κτιρίων όπως ορίζεται από τον κανονισμό, στο κτίριο που στεγάζει το 8ο Δημοτικό σχολείο Καματερού. Για τον σκοπό αυτό προσδιορίστηκαν τα φορτία του κτιρίου, και μελετήθηκαν οι απώλειες με διάφορους τρόπους όπως τον συντελεστή θερμοπερατότητας, τη θερμογράφιση του κτιρίου αλλά και τον αναλυτή καυσαερίων. Τέλος, μελετώνται τρόποι ΕΞΕΝ όπως χρήση λαμπτήρων χαμηλής ενεργειακής κατανάλωσης και δράσεις μείωσης των απωλειών όπως αντικατάστασης των κουφωμάτων ή θερμομόνωση του κτιρίου ώστε το κτίριο να είναι ενεργειακά αποδοτικότερο και προτείνονται οι λύσεις που κρίνονται βιώσιμες.
The need to saving energy consists one of the main aspiration at national level but
European Union.s as well. The increasing cost of energy and the need to reduce it due to
the climate change and greenhouse effects resulted in a common policy among the
Eurozone countries. To accomplish this goal there is a statute in every country which is call
“energy- packet” or “20-20-20” and defines the reduction of energy consumption 20%,
greenhouse emissions 20% and increase of the produced energy from sustainable sources
of energy to 20% of the total.
In Greece, buildings are considered one of the most consuming sectors, consisting
approximately the 40% of the total energy. This leads to the need to improve the energy
performance of buildings and decrease energy consumption. To realize this goal, which is
binding and is in accordance with the law 3661/2008 (Energy Efficiency of Buildings)
The main goal of this paper is to implement the application of the method of the energy
inspection of building of 8th elementary school at Kamatero. For this propose, appliances
were spotted and energy losses were studies with the use of measurement equipment.
Furthermore various actions for saving energy were studies like replacement of high
consumption lamps and many way were proposed to reduce heat losses like replacement
frames, building thermal insulation. These actives were studies in the view to improve the
building efficiency but only the viable solutions are suggested.