Στη μελέτη μας αυτή εξετάζουμε τη στρατηγική Post Merge Integration (PMI).
Η όλο ένα αυξανόμενη τάση για εξαγορές και συγχωνεύσεις αλλά και το μεγάλο ποσοστό αποτυχίας αυτών έχει οδηγήσει στην επιτακτική ανάγκη μελέτης όλων των παραγόντων που διασφαλίζουν την επιτυχία ή αντίθετα θέτουν σε κίνδυνο το αποτέλεσμα. Η έρευνά μας έδειξε ότι κατά ποσοστό περίπου 70% η διάβρωση της αξίας λαμβάνει χώρα εξαιτίας της λανθασμένης ολοκλήρωσης (integration gap) ενώ μόλις ένα ποσοστό της τάξεως του 30% εξαιτίας λαθών κατά τη συναλλαγή (transaction gap).
Αφού εξετάσαμε τις αιτίες που οδηγούν τις εταιρίες σε μία συγχώνευση ή εξαγορά, καθώς οι αιτίες επηρεάζουν μερικώς και τη στρατηγική PMI,
εξετάσαμε εις βάθος τους κρίσιμους παράγοντες επιτυχίας (critical success factors) της στρατηγικής PMI.
Αναλυτικά, μελετήσαμε:
1. Το strategic focus, όπου και καταλήξαμε ότι η ύπαρξη σαφούς στρατηγικού στόχου και η κατανόησή του από όλα τα ενδιαφερόμενα
μέρη είναι προαπαιτούμενο για την επιτυχή στρατηγική PMI.
2. Σχεδιασμός: Η στρατηγική PMI οφείλει να ξεκινήσει πριν ακόμη η συγχώνευση λάβει χώρα και ένα λεπτομερές action plan οφείλει να
καταρτίζεται εγκαίρως, με σκοπό την εξοικονόμηση χρόνου, την επίτευξη των συνεργιών όσον το δυνατό συντομότερα αλλά και τη
διαχείριση ευαίσθητων ζητημάτων- όπως ανασφάλεια του προσωπικού- με τον πλέον αποτελεσματικό τρόπο.
3. Εταιρική κουλτούρα: Η ενοποίηση της εταιρικής κουλτούρας αποτελεί ένα από τα πλέον δύσκολα έργα κατά την εκπόνηση της στρατηγικής
PMI. Ο χειρισμός των ανθρώπων, η ομογενοποίηση των διαδικασιών, η διαμόρφωση του στυλ διοίκησης και του συστήματος αμοιβών και
αξιολόγησης κ.α απαιτούν λεπτό χειρισμό για την επιτυχία της στρατηγικής.
4. Προσωπικό: Η διαχείριση της ανασφάλειας που διακατέχει το προσωπικό την περίοδο αυτή οφείλει να είναι βασικό μέρος της
στρατηγικής PMI για την επιτυχή έκβαση αυτής. Η απώλεια key employees μπορεί να θέσει σε κίνδυνο την επιτυχία της συγχώνευσης,
καθώς η εταιρία διακυβεύει την επιτυχία του αποτελέσματος χάνοντας την πολύτιμη γνώση που μεταφέρουν οι υπάλληλοί της.
5. Top Management Team (TMT): Η TMT παίζει στρατηγικό ρόλο στα σχέδια για οργανωτική αλλαγή. Εξετάζονται λεπτομερώς όλα τα
επιμέρους στοιχεία αυτής (μέγεθος, γνώση και εμπειρία, σύσταση κ.α), ούτως ώστε αυτή να είναι σε θέση να βοηθήσει στην επιτυχία της
στρατηγικής PMI.
6. Integration Manager- Clean Teams- Human Resources Manager: Η αποτελεσματική διαχείριση της μεταβατικής περιόδου, είτε αυτή γίνει με τη συνδρομή του integration manager ή του HR Manager ή από μία εξωτερική clean team συνδράμει στην επιτυχία της στρατηγικής.
7. Ηγεσία: Ο ηγέτης οφείλει να εμπνέει και να καθοδηγεί. Σε μία τέτοια κατάσταση ο ρόλος του ηγέτη- εσωτερικού ή εξωτερικού- έχει μία
βαρύνουσα σημασία.
8. Ταχύτητα ενοποίησης: Αν και μελέτες που έχουν γίνει τονίζουν τη σημασία των 100 πρώτων ημερών, σύγχρονες μελέτες αποδεικνύουν
ότι το ζήτημα της ταχύτητας ενοποίησης απαιτεί πιο συστηματική μελέτη, χρησιμοποιώντας ως κριτήριο την εξωτερική και εσωτερική
συσχέτιση των δύο εταιριών
9. Facilities Integration: Η ενοποίηση των εγκαταστάσεων αποτελεί ένα από τα σημαντικά στοιχεία στρατηγικής ενοποίησης καθώς σχετίζεται
με την απρόσκοπτη συνέχιση των εργασιών. Επίσης εξετάζονται σε λεπτομέρεια τα ορθολογιστικά κριτήρια της επιλογής αυτής
10. Διαχείριση ΙΤ: Η συγχώνευση δύο εταιριών συνεπάγεται- τις περισσότερες φορές- και ενοποίηση των μηχανογραφικών τους προγραμμάτων. Η διαχείριση του ζητήματος αυτού απαιτεί μεγάλη προσοχή, καθώς το μηχανογραφικό πρόγραμμα αποτελεί ένα
σημαντικό εργαλείο στα χέρια της διοίκησης για τη λήψη αποφάσεων. Τα κριτήρια επιλογής εξετάζονται εις βάθος στη μελέτη μας.
Μετά την εξέταση των κρίσιμων παραγόντων επιτυχίας και για την πληρέστερη κατανόηση του θεωρητικού υπόβαθρου προχωρούμε στην
μελέτη δύο case studies της Gras Savoye Willis/ Net Trust S.A και της Κανελλόπουλος- Αδαμαντιάδης/ AIG.
Εξετάζεται η στρατηγική PMI των δύο αυτών περιπτώσεων συγχωνεύσεων, εκτιμώντας τη διαχείριση του κάθε ενός ξεχωριστά critical success factor και αποτιμάται η συνολική επιτυχία της στρατηγικής.
Κλείνοντας, προβαίνουμε σε σύγκριση των δύο στρατηγικών PMI και παρέχουμε τα γενικά συμπεράσματα της μελέτης μας τονίζοντας τη σημασία της επιτυχούς στρατηγικής Post Merge Integration Strategy τόσο σε επίπεδο εταιρικό αλλά και σε ένα ευρύτερο κοινωνικό περιβάλλον.
Our topic of research is the study of the Post Merger Integration Strategy (PMI strategy).
The augmentative trend for mergers and acquisitions but also their significant failure percentage has increased the need to study all the factors which guarantee the success or jeopardize the outcome. Our research showed that the value of the merger is corroded by 70% due to poor integration (integration gap) and by 30% due to transaction errors (transaction gaps).
After examining the cause of mergers and acquisitions, since the cause is related to a certain extent to the PMI strategy, we examined all the critical success factors of PMI strategy.
In details, we studied:
1. Strategic focus: We concluded that having a clear strategic focus, which is well understood by the stakeholders, is a prerequisite for the
successful PMI strategy.
2. Planning: The PMI strategy has to be initiated before the merger takes place. A detailed action plan has to be formed in due time in order to save time, to accomplish the synergies as soon as possible and to handle delicate issues- such as people’s insecurity- more efficiently .
3. Corporate culture: The integration of corporate culture is one of the hardest tasks during the execution of PMI strategy. Handling of people, the procedures’ uniformity, the management style, the appraisal and reward system etc require a special treatment for the success of the strategy.
4. Personnel: Handling the employees’ insecurity during this period has to be one of the main aspects of PMI strategy. The loss of key
employees may jeopardize the merger’s success, since the company looses valuable knowledge and expertise.
5. Top Management Team (TMT): The TMT has a significant role for the organizational change. We examine in details the TMT (its size,
experience, members etc) in order for them to help to the strategy’s success.
6. Integration Manager- Clean Team- Human Resources Manager: The efficient handling of this transitional period, either undertaken with
the support of the integration manager, the HR manager or from a clean team, helps to the strategy’s success.
7. Leadership: The leader has to inspire and lead. His role, at this period, is of significant value.
8. Speed of integration: Despite the fact that studies point out the significance of the first 100 days, new studies have proved that the
issue of the integration speed requires a more systematic approach, by using as a criteria the internal and external relatedness of the two
companies.
9. Facilities integration: The facilities’ integration consists one of the important factors of integration strategy since it is related to the
continuity of business. We further analyze the rationale behind this choice.
10. IT: The merger of the two companies involves- most probablyintegration of the software. The handling of this issue requires special
attention, since the IT program is a useful tool for decision making. The criteria of the choice are examined in details.
After the analysis of the critical success factors and in order to fully comprehend the theoretical study we analyzed two case studies, the one of Gras Savoye Willis/ Net Trust S.A and the other of Kanellopoulos- Adamantiades/ AIG.
We examined the PMI strategy of these two mergers, studying their approach to each one of the critical success factor, evaluating the outcome of their strategy.
Finally, we compared the two PMI strategies and we provided the final conclusions of our study, making special reference to the value of a
successful Post Merge Integration Strategy in a corporate but in a social level as well.