Αντικείμενο της παρούσας διπλωματικής εργασίας αποτέλεσε η ποιοτική έρευνα και ανάλυση για την σημαντικότητα της Διαχείρισης Γνώσης στην επιτυχία των Εναλλακτικών Πάροχων Κινητής Τηλεφωνίας (MVNOs).
Κάθε χρόνο περίπου το 50% από τους νεοεισερχόμενους MVNOs στην παγκόσμια αγορά αποτυγχάνει ή δεν καταφέρνει να εκπληρώσει τους αρχικά προβλεπόμενους οικονομικούς και εμπορικούς στόχους. Ένας από τους βασικούς λόγους αποτυχίας των MVNOs, είναι έλλειψη απορροφητικής ικανότητας της γνώσης που παράγεται από το εξωτερικό τους περιβάλλον και κυρίως από τους Πάροχους Κινητής Τηλεφωνία (MNOs).
Η παρούσα διπλωματική επιχειρεί να διερευνήσει μέσω προσωπικών και τηλεφωνικών συνεντεύξεων με στελέχη τοπικών και διεθνών MVNOs, και να αναλύσει μέσω της υπάρχουσας βιβλιογραφίας και του συνεπαγόμενου θεωρητικού μοντέλου, την συνεισφορά της Διαχείρισης Γνώσης στην επιτυχία των MVNOs.
Από την ποιοτική έρευνα και ανάλυση που πραγματοποιήθηκε, προκύπτει ότι η μακρόχρονη επιβίωση και επιτυχία των MVNOs εξαρτάται κυρίως από την υποστηρικτική γνώση που λαμβάνουν από τους MNOs, λαμβάνοντας υπόψη ότι η γνώση αυτή συνήθως δεν είναι καταγεγραμμένη ή κωδικοποιημένη.
Επίσης, προκύπτει ότι οι Βασικοί Δείκτες Απόδοσης των MVNOs σχετίζονται άμεσα με την δυνατότητα μεταφοράς και ικανότητα απορρόφησης, της εξωτερικά παραγόμενης γνώσης που δέχονται από τους MNOs.
Επιπροσθέτως επιβεβαιώθηκε ότι, ενώ η εξωτερική γνώση που λαμβάνουν οι MVNOs από τους MNOs επηρεάζει θετικά την απόδοσή τους, η χαμηλή στάθμη ή η παντελή έλλειψη απορροφητικότητας ικανότητας μετριάζει το τελικό αποτέλεσμα και επομένως την δυνατότητα επιβίωσης και μακρόχρονης επιτυχίας των MVNOs.
Τέλος, συμπεραίνεται ότι συνολικά, οι Κρίσιμοι Παράγοντες Επιτυχίας των MVNOs καθώς και η δυνατότητα μακροχρόνιας επιβίωσής αυτών, εξαρτώνται άμεσα από την δυνατότητά τους να εκμεταλλευτούν το σημαντικό ανταγωνιστικό πλεονέκτημα που ονομάζεται Διαχείριση Γνώσης.
Scope of this present Thesis was the qualitative evaluation and analysis of the importance of Knowledge Management in the success of Mobile Virtual Network Operators (MVNOs).
Every year around 50% of the MVNOs newcomers in the world market fails or does not fulfil the initially forecasted economical and commercial targets. One of the main reasons for this failure is the lack of absorptive capacity of the externally produced knowledge produced mainly from the Mobile Network Operators (MNOs).
This Thesis attempts to clarify, by utilizing personal and telephone interviews with managers from local and international MVNOs, and to analyze through the existing literature and the implied business model, the contribution of Knowledge Management to the MVNOs success.
From the qualitative research and analysis that was realized, it is resulted that the long-term survival and success of the MVNOs depends mainly on the supportive knowledge that they receive from the MNOs, taking into account that this Knowledge usually is not explicit or recorded.
In addition, it is resulted that the MVNO Key Performance Indicators (KPIs) are directly associated to the MVNO ability to transfer and absorb the externally produced knowledge that they receive from the MNOs.
Besides, it was affirmed that, while the external knowledge that the MVNOs receive from the MNOs positively affects their performance, their low level or complete lack of absorptive capacity, moderates the final result and therefore their possibility for long-term survival and success.
Finally, it is concluded in total, that the MVNO Critical Success Factors as well as the MVNO possibility for long-term survival, are directly depended on their ability to utilize the important competitive advantage which is Knowledge Management.