HEAL DSpace

Έμμεσος προσδιορισμός μέτρου ελαστικότητας σε εύκαμπτα οδοστρώματα

Αποθετήριο DSpace/Manakin

Εμφάνιση απλής εγγραφής

dc.contributor.author Κατζιλιεράκης, Άρης-Στυλιανός el
dc.contributor.author Katzilierakis, Aris-Stylianos en
dc.date.accessioned 2024-01-08T09:51:51Z
dc.date.available 2024-01-08T09:51:51Z
dc.identifier.uri https://dspace.lib.ntua.gr/xmlui/handle/123456789/58518
dc.identifier.uri http://dx.doi.org/10.26240/heal.ntua.26214
dc.rights Αναφορά Δημιουργού-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Ελλάδα *
dc.rights.uri http://creativecommons.org/licenses/by-nd/3.0/gr/ *
dc.subject Δομική κατάσταση el
dc.subject Surface Modulus en
dc.subject Back Analysis en
dc.subject FWD en
dc.subject Οδοστρώματα el
dc.title Έμμεσος προσδιορισμός μέτρου ελαστικότητας σε εύκαμπτα οδοστρώματα el
heal.type bachelorThesis
heal.secondaryTitle Indirect Evaluation of Flexible Pavement Modulus en
heal.classification Οδοστρώματα el
heal.language el
heal.access free
heal.recordProvider ntua el
heal.publicationDate 2023-07-18
heal.abstract Στο πλαίσιο της σωστής συντήρησης ενός οδοστρώματος είναι απαραίτητο να μπορεί να πραγματοποιηθεί η εκτίμηση της δομικής κατάστασής του. Το βασικότερο εργαλείο που χρησιμοποιείται στον έλεγχο της δομικής κατάστασης ενός οδοστρώματος είναι το παραμορφωσίμετρο πίπτοντος βάρους (Falling Weight Deflectometer-FWD). Το FWD παρέχει πληροφορίες οι οποίες μπορούν να δώσουν σαφή εικόνα για την κατάσταση στην οποία βρίσκεται το οδόστρωμα. Μέσω της επεξεργασίας των πληροφοριών αυτών δύναται και ο υπολογισμός του μέτρου ελαστικότητας Surface Modulus το οποίο μπορεί να υπολογιστεί με ευκολία και προσομοιάζει τη διατομή του οδοστρώματος ως έναν ομογενή ημίχωρο παρέχοντας πληροφορίες για τη συνολική κατάσταση της υπό μελέτη οδού. Μέσω του FWD τροφοδοτούνται παράλληλα και οι διαδικασίες του ανάστροφου υπολογισμού, οι οποίες ναι μεν παρέχουν σημαντική ακρίβεια και αξιοπιστία για την κατάσταση του οδοστρώματος αλλά είναι αρκετά πολύπλοκες και απαιτούν εξειδικευμένο μηχανικό προκειμένου τα αποτελέσματα να είναι ασφαλή. Στο πλαίσιο της παρούσας διπλωματικής εργασίας διερευνάται η δυνατότητα εκτίμησης του μέτρου ελαστικότητας τυπικής διατομής εύκαμπτου οδοστρώματος χωρίς να απαιτούνται πολύπλοκες διαδικασίες. Για το σκοπό αυτό, αξιοποιήθηκαν δεδομένα τα οποία διατέθηκαν από Εργαστήριο Οδοστρωμάτων του Ε.Μ.Π. μέσω του παραμορφωσίμετρου πίπτοντος βάρους (Falling Weight Deflectometer-FWD) και του Συστήματος Γεωραντάρ-GPR. Συγκεκριμένα, συλλέχθηκαν στοιχεία από οδικό τμήμα μήκους 13 χιλιομέτρων για 5 διαφορετικά έτη. Τα στοιχεία αυτά τροφοδότησαν και τις αναλύσεις του ανάστροφου υπολογισμού. Δεδομένων τούτων, πραγματοποιήθηκε συγκριτική αξιολόγηση των παραπάνω μέτρων ελαστικότητας και η διερεύνηση της μεταξύ τους συσχέτισης. Τα αποτελέσματα και συμπεράσματα περιλαμβάνονται στο τεύχος της εργασίας. el
heal.abstract In the context of proper maintenance of a pavement, it is necessary to be able to assess its structural condition. The most essential tool used in evaluating the structural condition of a pavement is the Falling Weight Deflectometer (FWD). FWD provides information that, if properly utilized, can give a clear picture of the pavement's condition. Through processing this information, the Surface Modulus, which represents the weighted mean modulus of an equivalent half space of a material with uniform modulus, can be easily calculated in the field, providing information about the overall condition of the studied road. The FWD also feeds into the procedures of backcalculation, which, while offering significant accuracy and reliability in assessing pavement condition, are complex and require specialized engineering knowledge to ensure reliable results. In the context of this thesis, the possibility of accurately estimating the elasticity measure of flexible pavements with a standard cross-section, without relying on complex procedures, is investigated. To this end, data collected from the Pavement Engineering Laboratory of the National Technical University of Athens (NTUA) through the Falling Weight Deflectometer (FWD) were utilized Specifically, data was collected from a 13-kilometer road segment for 5 different years. These data points were also used for the backcalculation analyses. The objective of the thesis is to correlate the Surface Modulus index, which represents the elasticity measure, with the elasticity measure obtained through the backcalculation process. Based on these findings, a comparative evaluation of the aforementioned elasticity measures was conducted, along with an exploration of their correlation. The results and conclusions are presented in this thesis. en
heal.advisorName Πλατή, Χριστίνα el
heal.committeeMemberName Λοΐζος, Ανδρέας el
heal.committeeMemberName Γιαννής, Γεώργιος el
heal.academicPublisher Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο. Σχολή Πολιτικών Μηχανικών. Τομέας Μεταφορών και Συγκοινωνιακής Υποδομής el
heal.academicPublisherID ntua
heal.numberOfPages 65 σ. el
heal.fullTextAvailability false


Αρχεία σε αυτό το τεκμήριο

Οι παρακάτω άδειες σχετίζονται με αυτό το τεκμήριο:

Αυτό το τεκμήριο εμφανίζεται στην ακόλουθη συλλογή(ές)

Εμφάνιση απλής εγγραφής

Αναφορά Δημιουργού-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Ελλάδα Εκτός από όπου ορίζεται κάτι διαφορετικό, αυτή η άδεια περιγράφεται ως Αναφορά Δημιουργού-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Ελλάδα