Το νερό έρματος χρησιμοποιείται από τα πλοία εδώ και εκατοντάδες χρόνια για
την ευστάθεια και σωστή πλεύση. Έχει αποδειχτεί η ρύπανση της θάλασσας
λόγω μεταφοράς αλλοχθόνων υδρόβιων οργανισμών μέσω των δεξαμενών
έρματος των πλοίων. Το 1988 ο 5ιεθνής Οργανισμός Ναυσιπλοΐας IMO του
Οργανισμού Ηνωμένων Εθνών, ανέλαβε ηγετικό ρόλο για την αντιμετώπιση
αυτού του προβλήματος, και τα τελευταία πενήντα χρόνια προσπαθεί να θεσπίσει
κανόνες σε διεθνές επίπεδο. Μετά από αριθμό συναντήσεων, εγκρίθηκε
ομόφωνα στις 13 Φεβρουαρίου 2004 η 5ιεθνές Σύμβαση για τον Έλεγχο και
5ιαχείριση Θαλασσέρματος και Ιζημάτων του προέρχονται από πλοία (BWMC
2004), και καθορίστηκε σαν τελική ημερομηνία εφαρμογής των κανονισμών το
έτος 2016. Για την υλοποίηση τους έχουν αρχίσει να αναπτύσσονται διάφορα
συστήματα διαχείρισης νερού έρματος για πλοία, και μέχρι τον Οκτώβριο του
2010 είχαν πάρει την τελική έγκριση 18 από αυτά.
Βallast water has been used by ships for hundreds of years for stability and
accurate navigation. Marine pollution has been proven to occur due to transport
of alien aquatic organisms through ballast water tanks of ships. In 1988 the
International Maritime Organisation IMO of UN, took a leading role in
addressing this problem, and through the last fifty years it has been trying to
establish rules at an international level. After a number of meetings, the
International Convention for the Control and Management of Ballast Water and
Sediments from ships (BWMC 2004) was adopted unanimously on the 13 of
February 2004, and the final effective date of the regulations was set for 2016.
For their implementation, various ballast water management systems for ships
have begun to develop, and until October 2010, 18 of them had taken the final
approval.